آخرین اخبار

نکات مثبت و منفی تیبا

تیبا روی همان پلتفرم‌هایی که پراید ساخته می‌شود، تولید شده است. البته برای کسانی که از پراید به تیبا رسیده‌اند، مسائلی چون صدای موتور و بد جارفتن دنده چندان توی ذوق نمی‌زند؛ ولی ممکن است افرادی را که با خودروهای مدل بالاتر و بهتر رانندگی کرده‌اند، دلزده‌ کند. یکی دیگر از مواردی که در استفاده از تیبا تجربه می‌کنید، حس امنیت است. هنگام رانندگی با تیبا، احساس امنیت و چسبندگی بیشتری به واسطه وزن و طراحی اتومبیل به جاده خواهید داشت و بر همین اساس این خودرو، اتومبیلی امن برای خانواده‌ها تلقی می‌شود.

ویژگی‌های مثبت تیبا

– در زمان رانندگی با تیبا، متوجه شتاب بالای آن خواهید شد؛ شتابی که در مقایسه با خودروهای هم‌قیمت‌، یک مزیت محسوب می‌شود.

– هنگام طی کردن مسیر با تیبا، تکان‌های کمتری را در دست‌اندازها و ناهمواری‌ها احساس می‌کنید. دلیل امنیت اتاقک، سیستم تعلیق و فنربندی نسبتاً خوب تیباست که باعث شده تا نسبت به پراید، تکان کمتری احساس شود. البته اگر از تایرهای ایرانی استفاده کنید، وضعیت پایداری و چسبندگی ماشین‌تان بهتر هم خواهد شد.

– اگر خواستید ترمز بزنید، نگران نباشید؛ هرچند که سیستم ترمز تیبا هم مثل پراید است، ولی این ماشین یک تُنی، خوب ترمز می‌کند و جای نگرانی نخواهید داشت.

– موقع رانندگی، احساس می‌کنید که ماشین پایدارتر از ۲۰۶ است؛ که البته بخشی از آن به خاطر وزن ماشین و نیز نوع چرخ‌های آن است.

– صندلی عقب تیبای صندوق‌دار بسیار جادار است و در سفرهای خانوادگی احساس راحتی را به شما هدیه می‌دهد.

– فرمان هیدرولیک تیبا نیز رانندگی را برای شما راحت‌ می‌کند، البته شیشه‌های برقی و آینه بغل برقی و … را هم باید به امتیازات آن اضافه کرد.

ویژگی‌های منفی تیبا

– مهم‌ترین تجربه در هنگام اولین رانندگی با تیبا، صدای غیرعادی و زیاده از حد موتور آن است که کاملاً در اتاقک ماشین احساس می‌شود. این صدا در بعضی از تولیدات سال ۱۳۹۰ به بعد، حتی به گونه‌ای است که راننده می‌ترسد دور بالایی از موتور بگیرد. البته بابت صدای ماشین زیاد حساسیت به خرج ندهید؛ ممکن است مثل بعضی از راننده‌ها بخواهید آن را به نمایندگی یا تعمیرگاه نشان دهید که بهتر است بدانید این مشکل به خاطر طراحی خود موتور است و نشان از ایراد فنی نیست. در برخی از این مدل‌ها، این صدا حتی از پراید هم بیشتر به نظر می‌رسد؛ هرچند که بعضی از رانندگان با یک نمد کاپوت، مشکل را تا حدودی حل می‌کنند.

– ممکن است هنگام استفاده از دنده یک و دو، دنده‌ کمی سخت جا برود. در بعضی از مدل‌های سال‌های قبل، حتی رانندگانی وجود داشتند که همان اول کار، دیسک و صفحه کلاچ را عوض می‌کردند تا این مشکل را حل کنند، اگرچه بخشی از این مشکل را به خاطر طراحی دنده برنجی‌های گیربکس این خودروها هم می‌دانند.

 

دیوار

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *