آخرین اخبار
سنترا، جدیدترین خودروی نیسان برای بازار ایران
بیش از 4 دهه است که سنترا حداقل در 120 کشور جهان حضور دارد. این ژاپنی در سالهای اولیه زندگیاش در کلاس سدانهای کوچک بود اما از نسل پنجم (سال 2000 به بعد) نیسان فضای درونیاش را افزایش داد تا بدینترتیب سنترا یک کلاس ارتقا یابد و به کلاس سدانهای جمع و جور (کامپکت) برود. در این سالها سنترا بازهم در ابعاد و اندازهها بزرگتر شد ولی این روزها او را همچنان در کلاس جمع و جورها قرار میدهند.
جالب است بدانید که در خود ژاپن محصولی با نام سنترا پیدا نمیکنید! سنترا از همان ابتدا محصول جداگانهای برای نیسان نبود؛ ژاپنیها تا قبل از 2013 مدلهای صادراتی نیسان Sunny و بعد از 2013 نیز مدلهای صادراتی نیسان Sylphy را با نام سنترا تحویل مشتریانش میداد و همچنان نیز میدهد!
نیسان سنترایی، که حالا زمزمه ورود آن به کشورمان شنیده میشود، از نسل هفتم این خودروست؛ نسلی که سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد. هفتمین نسل سنترا (اتاق B17) چه در فضای بیرونی و چه در فضای درونی هیچ شباهتی به نسل قبلش نداشت چراکه طراحان نیسان تصمیم گرفتند هفتمین سنترا را شبیه سایر برادرانش (ازجمله آلتیما و ماکسیما) طراحی کنند.
اما سنترا 2016 چندین تغییر دیگر هم دارد مثل اضافهشدن رنگ آبی براق (Blue Pearl)، صندلی 6 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر برای راننده، سیستم چندرسانهای NissanConnect و همچنین طراحی مجدد کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر.
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | مصرف شهری | مصرف جادهای | وزن |
1.6L-Turbo | 188hp | 240nm | 6 سرعته دستی
CVT |
9.0L
8.7L |
7.4L
7.1L |
1,365kg
1,395kg |
1.8L | 130hp | 174nm | 6 سرعته دستی
CVT |
8.7L
8.1L |
6.5L
6.2L |
1,292kg
1,305kg |
نیسان سنترا در بازار امارت هماکنون باقیمتی بین 50 تا 70 هزار درهم یا معادل تقریبی 45 تا 60 میلیون تومان فروخته میشود که یعنی درصورت ورود به بازار کشورمان در محدوده قیمتی 130 تا 150 میلیون تومان خواهد بود. تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس، هیوندای النترا و کیا سراتورقیبان اصلی سنترا در کشورمان هستند. منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.
– کالایاب خودرو
تا کی باید خودروی 40 میلیونی را ایرانی ها بایدددد بخرن 140 میلیون؟ ؟ ؟
لطفاً تاریخش رو اعلام کنید. کی ما راحت میشیم از این مصیبت و فلاکت و ظلم؟