آخرین اخبار

شاسی بلند پژو5008 مدل 2017 معرفی شد / تصاویر

pejo-5008-2017-1

پژو 5008 صرفا همان 3008 نیست که با یک سری تغییرات در میان اعضای خانواده این خودروساز فرانسوی قد علم کرده باشد بلکه خودرویی کاملا جدید است که می‌خواهد نام پژو را در بازار شاسی‌بلند ها تثبیت کند.

پژو 5008 درواقع یک خودروی تازه متولد شده است. همانند برادر کوچکش، پژو در ساخت این خودرو روی رونق روزافزون کراس‌اوورها سرمایه‌گذاری کرده و یک خودروی کارآمد، همه فن حریف را با کمی چاشنی قابلیت‌های آفرود و سبک و سیاق خشن را تولید کرده است. 5008 جدید در طراحی با 3008 اشتراکاتی دارد. نمای جلو لبه‌دار خودرو شامل یک جلوپنجره برجسته و انبوهی از جزئیات است که از خودروهای آفرود الهام گرفته شده است. به‌رغم سبک و سیاق مشابه، پژو 5008 به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر از 3008 است.

pejo-5008-2017-2

با وجود ابعاد بزرگ‌تر، 5008 از همان سری موتورهای 3008 استفاده می‌کند. به این معنی که در بخش پیشرانه‌های بنزینی این خودرو از دو نوع موتور 1.2 لیتری یا موتور قوی‌تر 1.6 لیتری بهره می‌برد. موتور 1.2 لیتری سه سیلندر با فناوری Pure Tech و بهره‌گیری از توربوشارژر با توان 128 اسب بخار در کنار یک گیربکس شش دنده دستی است. موتور قوی‌تر دارای توان 136 اسب بخار است که فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود.

برای بسیاری از مشتریان پیشرانه دیزلی مطلوب‌تر خواهد بود. البته بازهم همان پیشرانه‌های موجود در 3008 در این مدل نیز تکرار شده است. اولین گزینه یک موتور 1.6 لیتری با توان 118 اسب بخار در کنار دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک و گزینه دوم یک موتور دو لیتری با توان 148 اسب بخار است.

5008 قرار است اوایل 2017 روانه بازار شود و قیمت آن کمی بالاتر از 3008 خواهد بود. انتظار می‌رود طراحی زیبای داخلی و بیرونی و فضای بزرگ کابین این خودرو را به یک رقیب سرسخت در این بخش تبدیل کند.

برچسب ها

‫5 نظرها

  1. بايد پياده شي حولش بدي
    تازهمتولد كيلو چنده همين tu5 خودمونه تقويست شدش.
    شركت آشغال ساز ورشكست شده

    1. واقعا همینه که میگی،اونوقت ایران خودرو بدونه مطالعه رفته چسبیده به این شرکت ورشکسته،فقط بخاطر همین موتور tu5,ما هنوز هم داریم در جا میزنیم

  2. برای یک شاسی بلند به این وزن و هیکل موتور 1.6 لیتری توربو کم نیست? 136اسب بخار ?

  3. ما هیچ شانسی در قبال پژو نداریم بخاطر اینکه با کشوری طرفیم که بد عهده..پژو به ایران به چشم خوبی نگاه نمیکنه…تکنولوزیه پزو دیگه از قدرت فاصله گرفته یاد پژو508 بخبر که برای خودش یه زمانی قدرت موتورش حرف نداشت.تنها کاری که باید خودرو سازی ایران باید بکنه و راه موفقیت براش مهیا بشه اینکه بره به سمت خودرو سازی ژاپن چون اونها از همه جلوترن و راههو بهتر بلدن.ماشین ژاپنی تو دنیا حرف اولو میزنه از هر نظر بخوای ببینی تو ژاپن ماشین هست…ماسین پر قدرت تویوتا و نیسان و سوزوکی و ماشین کم مصرف هوندا و سوبارو…ژاپن مهد خودرو اونوق ما هی تو این کشور تو اون کشور دنبال ماشینهای اشغالی هستیم مثل همین چین و کره که حالم دیگه داره ازدید آرمشون بهم …. انشاله به امید اینکه خودرو سازی ما مردمو از خودشون بدونن و احترام بذارن به مصرف کننده و صرفا به قکر سوداگری نباشن

  4. ای مردم بیچاره. فریدونی باید بیاید و این مار ضحاک را هلاک کند.
    یک شرکت ورشکسته که توسط قطعه های چینی سر هم بندی میشه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *