آخرین اخبار

خودروی لوکس BYD تانگ با قیمتی نجومی به ایران می‌آید

خودرو هیبریدی تانگ، محصول جدید شرکت BYD با 505 اسب بخار و قابلیت پارک اتومبیل توسط ریموت کنترل به زودی توسط کارمانیا وارد ایران می شود.

به گزارش کارنت به نقل از خبرماشین، در جریان سفر گروهی از اصحاب رسانه های تخصصی خودرو به چین و به دعوت شرکت بی وای دی ، محصولات جدید این خودروساز که قرار است به زودی وارد ایران شود، توسط خبرنگاران ایرانی مورد آزمایش فنی قرار گرفتند. اما در میان خودروهای معرفی شده، بی وای دی تانگ توجه همگان را به خود جلب کرد. این محصول با 505 اسب بخار به عنوان سریع ترین خودرو هیبریدی در جهان معرفی می شود.

تانگ دارای سه موتور به منظور تامین انرژی تمام 4 چرخ است. یک موتور بنزینی توربوشارژ 2 لیتری و موتور دو حالته هیبریدی، که امکان رانندگی در حالت تماما برقی (EV) و یا در حالت هیبریدی – الکتریکی (HEV) را مهیا می کند.

byd-tang-2

یک موتور بنزینی به همراه یکی از موتورهای الکتریکی در جلو و یک موتور الکتریکی دیگر بر روی محور عقب قرار گرفته است. همچنین این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته DCT ساخت شرکت بی وای دی است.

قدرت تولید شده توسط موتور بنزینی 205 اسب بخار و گشتاور آن 320 نیوتون متر و قدرت تولید شده توسط هر یک از موتورهای الکتریکی 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر که جمعا دارای قدرت 505 اسب بخاری و 820 نیوتون متر گشتاور است؛ همچنین فعال سازی تمام موتورها به صورت هم زمان برای رسیدن به قدرت مذکور امکان پذیر است.

قدرت فوق توان رساندن سرعت خودرو از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت را در 4.9 ثانیه فراهم می کند که البته در جریان تست این خودرو و با توجه به باران شدید و جمع شدن آب در پیست به عددی در حدود 6 ثانیه رسیدیم. همچنین این خودرو دارای قابلیت پارک توسط ریموت کنترل را داراست.

این خودرو به زودی توسط شرکت کارمانیا با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان وارد ایران می شود.

byd-tang-1

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. خودروی خوبیه ولی سوال اینجاست ایا با این قیمت توان رقابت با تویوتا راو 4 رو داره؟

    1. چه ربطی داره
      راو4 قدرتش 176 اسب ولی این 505 اسب
      راو بنزینیه ولی این هیبریدی
      زمین تا آسمون با هم فرق دارن
      تنها وجه مشترکشون اینه که جفتشون شاسی بلندن

    2. تو اين ماشين از پلت فرم نسل قبل لكسوس rx350 نسل قبل استفاده شده( از لكسوس خريدن پلت فرم رو ) واسه همينم ماشين خيلي نرم با پايداري خيلي خوبه
      آپشن و قدرتش هم نسبت به قيمتش عاليه اما هنوز چين اونقدر بزرگ و جا افتاده نشده كه تو چنين قيمتي رقابت كنه
      تو اين قيمت خودرو هاي كره اي هم به زور خودشون رو نگهداشتن
      ماشيناي ژاپني خوبي تو اين قسمت هستن كه كمتر كسي حاضر ميشه ريسك كنه و اعتبار و سابقه ي ژاپني ها رو به چيني ها بفروشه
      قبل اين هم ديديم كه برند هاوال كه ماشيناي بدي هم نداش خيلي شكست سختي خورد تو اين رنج

  2. برای اینکه رانندگی نرم تری داشته باشه رينگهاشو کوچک گذاشتن که همین کوچکی باعث میشه از نمای کناری زشت به نظر برسد، فناوری 542 کم نظیره ،قدرت موتور هم که عالیه فقط قیمتش واقعا زیاده برای یک شاسی بلند چینی

  3. واقعأ ارزش داره با این قیمت . از راو 4 و سورنتو ارزونتر و خیلی بهتر. کیفیتش هم که خوبه.

  4. مردم ايران توى شاسى بلندها اعتقاد عجيبى به هيوندا سانتافه دارند و من بعيد ميدانم حتى ژاپنى هابه فكر رقابت با سانتافه در بازار ايران باشد به اميد روزى كه هر خانواده ايرانى يك سانتافه داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *