آخرین اخبار

تیبا جایگزین خوبی برای پراید است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد، گفت: اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم.

«مهدی جمالی» عصر چهارشنبه در ششمین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها سواری تیبا را جایگزین خوبی برای پراید دانست.

وی افزود: با این حال، پراید اکنون بالاترین تقاضا را در کشور دارد، اما تیبا نیز خودرو مناسبی برای جایگزینی آن است.

جمالی ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی وظایف اجتماعی دارد و آن کسب رضایت مشتریان است. سایپا نیز با عرضه این محصول و این قیمت به دنبال کسب رضایت مشتریان است زیرا این خودرو از نظر کیفی نیز با محصولات مشابه خود می تواند در بازار رقابت کند.

وی با بیان اینکه سایپا به عنوان یک خودرو ساز مکلف به جایگزینی محصول دیگری با پراید است، گفت: خوشبختانه سایپا با توجه به توانایی های فنی و صنعتی، در سال های گذشته تیبا را به بازار عرضه کرد و این می تواند جایگزین خوبی برای خودرو سواری پراید باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سایپا تا پایان سال جاری محصول جدید دیگری را به بازار عرضه خواهد کرد، یادآورشد: این محصول حاصل پروژه 212 است و انتظار داریم آن را تا پایان امسال به بازار عرضه کنیم.

جمالی اظهارداشت: با این حال تا زمانی که تقاضا در پراید وجود داشته باشد، سایپا با ارتقای کیفیت به تولید پراید ادامه خواهد داد و همانطور که تاکنون پراید 52 استاندارد اجباری را گذرانده است، امسال با افزایش استانداردهای اجباری خودرو به 55 مورد، پراید هر 55 استاندارد اجباری مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

جمالی در ادامه با اشاره به رشد تولید در گروه خودروسازی سایپا یادآورشد: امسال میانگین رشد صنعت در کشور 26 درصد بود، اما رشد گروه خودرو سازی سایپا بیش از 50 درصد بوده است و این نشان می دهد شرکت سایپا در رشد صنعتی کشور شرکت پیشرو است.

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 638 هزار و 599 دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است.
سهم خودرو پراید از این میزان تولید 157 هزارو 908 دستگاه و خودروی تیبا x200 به میزان 42 هزار و 266 دستگاه بوده است.

برچسب ها

‫3 نظرها

  1. آدم خیلی باید خودشو به خواب زده باشه که چنین حرفایی بزنه. ایشون طوری گفته اند ” هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد، اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم. ” که انگار این کیفیت و قیمت پراید حاصل کار تخصصی و توان فنی سایپا بوده. درصورتی که همه میدونن پراید با این ظاهر و شاسی و کیفیت فعلی جایگاهی در صنعت خودروی جهانی نداره که حالا کسی بخواد باهاش رقابت هم بکنه. این چیزها فقط توی بازار بسته ایران اتفاق نیفته. خودروی دست چندمی که سایپا هیچ نقش اساسی در شکل گیری اولیه اش نداشته و پس از چندبار دست به دست شدن صاحب شده و با انجام چند فیس لیفت مختلف و به کمک مهندسی معکوس و تقاضای بالا تیراژ رو بالا برد تا هزینه تمام شده بیاد پایین و بتونه به این قیمت عرضه کنه که درواقع کار خاصی نکرده. هروقت تونستید یک خودروی جدید و مدرن با استاندارد روز جهان طراحی و تولید کنید با قیمت پراید و کیفیت مطلوب آنوقت یه حرفی ! جالبه که ادعا شده اگر کشوری خودروی با کیفیت و قیمت پرای تولید کنه ما استقبال میکنیم! دروغ محضه، شما محدود میکنید و نمیگذارید دست مردم با همون قیمت به اون خودرو برسه. نمونه اش کویید. با اینکه چندان آش دهن سوزی هم نیست اما مطمئنا از نظر کیفیت و ایمنی از پراید خیلی بالاتر و برتره. اما هیچگاه اجازه نخواهند داد با قیمت پراید عرضه بشه و برایش چند رقیب خواهند تراشید.
    بعد هم طوری تیبا را جایگزین پراید میداند انگار خود تیبا از اساس مستقلا طراحی شده یا خیلی متفاوت تر از پراید است. آن 212 هم که ازش دم زده اند هاچ بک ساینا است با یک طراحی احتمالا بسیار نامتناسب عقب و جلو که نواده پراید و تیبا2 محسوب میشود. کدام خودروی جدید ؟! کدام رقابت ؟! کدام قیمت کیفیت !؟ طوری خود را به خواب زده اند انگار در این مملکت زندگی نمیکنند و از بازار خودرو و وضع مردم و … هیچ خبر ندارند !!

    1. مسولین خودروساز در دروغ گفتن طوری با هم مسابقه می دن و سبقت می گیرند انگار در مسابقات جهانی دروغگویان شرکت کرده اند.

  2. باید برای مسئولان سایپا متاسف بود؛ پراید روزانه جان چند انسان بی گناه را می گیرد آنگاه مسئولان آن شرکت از افزایش کیفیت پراید سخن می گویند. اگر پراید کیفیتش در حال ارتقاست پس چگونه است که هیچ تغییری در جدول امتیازبندی کیفی خودروها برای آن ثبت نمی شود؟پس چرا مشتریان هر روز از کیفیت آن ناراضی تر هستند؟ یا اینکه چرا هر درب خودروی پراید با بدنه مجاور خود فاصله متغیری دارد؟ اجبار مردم برای خرید آن (ای کاش مردم ما هوشیارانه نمی خریدند تا خط تولیدش جمع شود) برای این است که ماشین صفر کیلومتر در این رنج قیمتی وجود ندارد وگرنه ارابه مرگ که خریدن ندارد.
    باور کنید کم نیستند گزینه هایی که می توانند جایگزین پراید شوند اما دریغ که مافیا و دست های پشت پرده صنعت خودرو امکان ارایه آنها را نمی دهند یا اگر هم ارایه شوند حق تولید زیر قیمت 30 میلیون را نخواهند داشت. مثل رنو کوئید و ام وی ام 110 جدید. خودروهایی مثل نیسان میکرا، هیوندای i20، کیا پیکانتو که به راحتی می توانند جای پراید را بگیرند.
    حتی خود شرکت سایپا می تواند تیبا را با اندکی کاهش قیمت و ارایه مدل پایه ای از تیبا جایگزین آن کند. با یک عزم جدی که عبارتست از: حمایت صحیح و اصولی دولت، ارایه وام های کم بهره جهت راه اندازی خط تولید خودروهای روز دنیا در محدوده قیمتی پراید و رفتار عقلایی مردم با خودروسازان در زمینه خرید خودرو.
    به هر حال تا این عزم جدی برای گوشمالی دادن و اصلاح رفتار خودروسازان داخلی نباشد به هیچ چیز نمی توان امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *