آخرین اخبار

مقایسه پژو 2008 با رقبای چینی موجود در بازار ایران / تصاویر + جدول

پژو 2008 شروع کننده بازی جدید پژو در کلاس شاسی‌بلندهاست. تاقبل از آمدن پژو 2008 ، شیر فرانسوی در دنیای شاسی‌بلندها یال و کوپالی نداشت ولی بعد از آمدن 2008 داستان تغییر کرد؛ غرش بلند شیر فرانسوی که با آمدن 2008 آن‌ را شنیدیم تنها یک دلیل داشت؛ بازگشت باشکوه پژو به دنیای شاسی‌بلندها.

Peugeot 2008-2016-1

محصول 2013 است

در خانواده چهار رقمی‌های پژو، 2008 پائین‌ترین جایگاه را دارد. یک مرحله بالاتر از آن، مدل 3008 و یک پله بالاتر نیز مدل 5008 ایستاده است (البته پژو یک مدل 4008 هم دارد که نسخه ارتقایافته‌ای از 3008 و مختص بازار چین است). اما تا قبل از سال 2013 دو محصول 3008 و 5008 جایگاه ویژه‌ای در بازار SUVها نداشتند چراکه 5008 ون فول‌سایز 5 درب بود و 3008 هم به دلیل طراحی خاصش، که میان ون و استیشن قرار می‌گرفت، هویت نامشخصی داشت و به زور او را در کلاس شاسی‌بلندهای جمع و جور راه دادند!

اما در 2012 پژو تغییر رویه داد و با معرفی مدل مفهومی 2008Concept ، که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد، جانی دوباره به محصولاتش بخشید. 6 ماه بعد از نمایشگاه پکن سرانجام نسخه تولید نهایی 2008 در نمایشگاه ژنو معرفی شد؛ پژو برای نخستین‌بار محصولی مدرن ساخت که از همه لحاظ، شاسی‌بلندی واقعی بود.
Peugeot 2008-2016-6

2008 به لطف چهره جدیدش، که از هاچ‌بک پژو 208 آن را قرض گرفته است ، سرمشق شاسی‌بلندهای دیگر پژو و حتی منجر به تغییر نسل 3008 و 5008 شد؛ نسل‌هایی که با ظاهری دگرگون شده همین ماه گذشته میلادی برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شدند.

پژو 2008 یک فیس‌لیفت هم دارد که ابتدای 2016 ، به‌عنوان مدل 2017 و با نام New 2008 معرفی شد. مهم‌ترین ویژگی ظاهری این فیس‌لیفت، تغییر جلوپنجره و به‌روزرسانی چراغ‌هایش است. در این فیس‌لیفت همچنین به دو تیپ سابق Active و Allure این خودرو، تیپ سومی با نام GT Line نیز افزوده شده که گران‌تر و اسپرت‌تر از بقیه است.

موفق‌ترین شاسی‌بلند پژوست

از سال 2013 تابه امروز، پژو 2008 بیش از 11 جایزه اروپایی را به نام خود ثبت کرده است. در اوت 2016 درحالیکه مجموع تولید جهانی 2008 از مرز 632 هزار دستگاه می‌گذشت، پژو تولید 500 هزارمین دستگاه آن را در کارخانه Montévrain در شمال فرانسه جشن گرفت. پژو 2008 هم‌اکنون القاب زیر را در اختیار دارد:
  1. دومین محصول پرفروش پژو در بازار جهانی (بعد از 208)
  2. پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پژو در بازار جهانی
  3. پنجمین خودروی پرفروش بازار فرانسه

پلتفرم ارتقایافته 206 را دارد

پژو 2008 با پلتفرم جهانی PF1 پژوسیتروئن ساخته شده است؛ همان پلتفرمی که زمانی روی پژو 206 استفاده شد و سپس روی 207 قرار گرفت و امروزه نیز در دل 208 است. استفاده از این پلتفرم، راه‌حلی زیرکانه برای کاهش هزینه‌های تولید پژوسیتروئن به‌خصوص در بازار ایران است چراکه علاوه بر 208 چند فرانسوی دیگری که در راه ایران هستند مانند پژو 208 هاچ‌بک ، پژو 301 سدان، سیتروئن C4L سدان و سیتروئن C3 XR شاسی‌بلند، همگی با همین پلتفرم PF1 ساخته شده‌اند.
moqayeseye-pejo2008-ba-chiniha-1
همان موتور 206 را دارد یا نه؟ 

وقتی 2008 برای اولین‌بار در اسفندماه 94 و در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد، همه به انجین 1.6 لیتری آن توجه کردند. حدس‌های اولیه این بود که انجین 2008 همان انجین 1.6 لیتری TU5 است ولی اواسط مهرماه 95 و در حاشیه کنفرانس مشترک مدیرعامل پژوسیتروئن (⁣کارلوس تاوارس) با مدیرعامل ایران خودرو (یکه زارع) مشخص شد که 2008 نه با انجین TU5 بلکه با انجین EP6 ، که با هاچ‌بک 208 نیز مشترک است، به ایران می‌آید.
moqayeseye-pejo2008-ba-chiniha-2

اما اگر هنوز هم قطعی‌بودن انجین 1.6 لیتری 2008 شک دارید باید بدانید که پژو برای این خودرو 4 انجین 4 سیلندر دیزلی و 4 انجین بنزینی 3 سیلندر دیگر هم دارد. با صرف‌نظر از دیزلی‌ها، مشخصات انجین‌های بنزینی آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که حرف T به معنای توربو و e به معنای داشتن سیستم استارت‌استاپ است.

moqayeseye-pejo2008-ba-chiniha-3
پژو 2008 ؛ اولین محصول ایکاپ

این شاسی‌بلند فرانسوی نخستین محصولی است که در ایکاپ، کارخانه مشترک ایران خودرو با پژو، تولید می‌شود. اواخر زمستان امسال، پژو 2008 روی خط تولید ایکاپ می‌رود و احتمالا در تابستان 96 نیز تحویل مشتریان ایرانی‌اش می‌شود. بعد از پژو 2008 ، از ابتدای سال 96 نیز تولید پژو 301 سدان و سپس پژو 208 هاچ‌بک در ایکاپ آغاز می‌شود. اما دو محصول دیگر پژو برای ایران، یعنی 308 هاچ‌بک و 508 سدان، نیز قرار است به صورت CBU وارد کشور شوند و فرانسوی‌ها فعلا برنامه‌ای برای تولید آن‌ها در ایران ندارند.
ایکاپ در سه سال نخست فعالیتش، از 208 و 2008 و 301 مجموعا 15000 دستگاه تولید خواهد کرد که بخشی از آن برای بازارهای صادراتی است. با شروع تولید 2008 در ایکاپ، ایران بعد از فرانسه، چین و برزیل، چهارمین سایت تولیدی این خودرو در بازار جهانی می‌شود.
Peugeot 2008-2016-2

چه قیمتی دارد؟

قیمت قطعی پژو 2008 حدود 2 ماه پیش رسما از طرف ایران خودرو اعلام شد؛ این فرانسوی بسته به سطح آپشن‌ها و همچنین داشتن یا نداشتن گیربکس اتومات، قیمتش مابین 75 تا 95 میلیون تومان متغیر است. این قیمت رقابتی باعث شده است تا 2008 اصلی‌ترین رقیبش در بازار اروپا، یعنی رنو کپچر، را به راحتی در ایران شکست دهد.

بعد از کپچر دومین رقیب 2008، تیوولی است ولی این کره‌ای توان رقابت با او را ندارد آن هم به دو دلیل؛ اول اینکه گران‌ترین تیپ 2008 تقریبا هم‌قیمت تیوولی الیت است و دوم اینکه به دلیل داخلی‌سازی 2008 اکثر مشتریان به سراغ ایکاپ می‌روند چراکه تاچندین سال، تعمیر و همچنین تامین‌ قطعات آن توسط شبکه ایران خودرو صورت می‌گیرد.

بنابراین اگر قیمت ایران‌خودرویی‌ها درست باشد، موفقیت پژو 2008 برای غلبه بر کپچر و تیوولی تقریبا تضمین‌شده است ولی این شیر تازه‌نفس چندین رقیب دیگر هم دارد که به چشم نمی‌آیند مثل چری تیگو5 و جک S5. البته یک چینی دیگر هم باید با 2008 رقابت کند؛ ارزان‌ترین تیپ 2008 در بازه قیمتی 70 میلیونی‌هاست؛ بازه‌ای که ام‌وی‌ام X33S در آن فرمانروایی می‌کند ولی آیا این چینی رقیب آن فرانسوی است؟ قطعا نه!

moqayeseye-pejo2008-ba-chiniha-4


همچنین باید رنو داستر (نسل فعلی) را هم از لیست رقبای آتی پژو 2008 خط زد چون فقط کابین 2008 به همه داستر می‌ارزد! ولی از طرف دیگر فراموش نکنیم که نسل دوم داستر، در سال 2017 در خود ایران و در سایت بن‌رو کاشان تولید می‌شود که در اینصورت به حریف اصلی پژو 2008 در ایران خواهد بود؛ داستری که توانسته پرفروش‌ترین خودروی رنو در اروپا باشد قاعدتا می‌داند که با نسل جدیدش چگونه از پس پژو 2008 در ایران برآید.

Peugeot 2008-2016-12

اما رقیب دیگری که در انتظار 2008 نشسته، سیتروئن C3 XR است که در نمایشگاه مشهد رونمایی شد. این سیتروئن نیز همچون 2008 از انجین 1.6 لیتری بهره می‌برد که در مدل معمولی حدود 115 اسب‌بخار و در مدل توربو حدود 165 اسب‌بخار قدرت دارد. از آنجایی که داستر جدید را پارس خودرو و پژو 2008 را هم ایران خودرو تولید می‌کند، منطقی است که سایپایی‌ها وسوسه تولید C3 XR را داشته باشند. در آینده در مورد سطح امکانات پژو 2008 در ایران بیشتر صحبت می‌کنیم؛ پس همچنان منتظر باشید!

مشخصات فنی پژو 2008

پژو2008 جدید چه نکات منفی و مثبتی دارد؟

تماشا کنید: معرفی پژو 2008 ایران خودرو مدل 2017 + دانلود

پژو 2008 شب عید96 به بازار می رسد

آغاز تولید پژو2008 در ایران از اسفندماه سال95 + حدود قیمت

مقایسه و بررسی دو محصول آینده ایران‌خودرو-پژو 2008 و رنو کپچر

قیمت ۵۸ تا ۷۷ میلیونی ۳ خودروی جدید پژو

منبع:جی اس ام

 

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet2 ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet2” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

‫16 نظرها

  1. دسته جمع بخوانید روح همه چینی ها و بازار فروش آشغالهای بدرد نخورشون ….الفاتحه مع الصلوات

    1. مطمئنی برادر اخه این ماشین اندازه 206هست و نمیشه بهش شاشی بلند گفت بزار بیاد بعد رجز بخون 95بدی و انوقت یه206شاسی بلند سوار بشی واقعا خنده دار هست هر وقت امد و خوب فروش کرد انوقت البته در پیش فروش ممکنه عده ای مثلا شما بخاطر اسم پژو ندیده بخرند ولی بعد از اینکه تو خیابانها امد مطمئنا انفاق دیگری خواهد افتاد مگر اینکه قیمتش تغییر کنه مثلا برید اینو با چانگان سی اس35مقایسه کنید میبینید که هیچ حرفی در مقابل ان برای گفتن ندارد چه در جاداری چه در امکانات چه در امنیت و چه در قدرت موتور و …. و چه در قیمت بزارید قضاوت را به زمان بسپاریم مگر اینکه مردم ما عقلشون به چشمشون باشه و برند گرا باشند که بخاطر فقط مارک پژو حاضر باشند اتش به مال خودشان بزنند

  2. با سلام ،اگر سیتروئن c3xR توسط سایپا تولید بشه شاید رقیبی برای چینی ها باشد نه پژو،چون این سیتروئن دورگه چینی فرانسوی است نه یک فرانسوی اصیل

  3. با این توان موتور اگه ۴ نفر هم سوارش بشن باید پیاده بشن هولش بدن.
    قطعا قیمت اتوماتش بالای ۱۰۰ تومن خواهد بود .
    این ماشین با این توان وزنی ۶۰ تومن هم نمی ارزه.

  4. الان چه برتری داشت این خودرو؟!! من 206داشتم اشغال ترین ماشین زندگیم بود الان جک اس5 اتومات دارم عالیه از همه لحاظ تو مقایسه خودتونم برتری داره. فقط به صرف اینکه چینیه!! الان اپل هم چینیه
    چرا واقعیت رو قبول نمیکنید الان وقتشه به چینی ها اطمینان کنیم همانطور که 12 سال پیش به کره اطمینال کردیم. تا 3 الی 4 سال دیگه تویوتا هم ازش جا میمونه چه برسه به پژو

    1. آخه آدم مگه دیوونس بره مارک چینی بخره هر کی خریده ناراضی به نظر من مسافرت با اسب مطمِن تر از ماشین چینیه

  5. یه مقاله بود پر از اطلاعات غلط.
    PF1 همون پلتفرم نیست که روی 206 بوده. این پلتفرم جدیدتر و متعلق به سال 2010 به بعد هست.
    2008 هنوز به بازار نیامده که از رنو کپچر شکست خورده یاشد. هروقت به بازار آمد و با رقبای بسیارش روبرو شد آنوقت میشود حکم صادر کرد.
    بعد به کدام استدلال فقط کابین 2008 به کل داستر می ارزد ؟! مگر قیافه و طراحی تنها ملاک است ؟! قطعا از لحاظ آفرود و بعضی موارد دیگر به پای داستر نمیرسد. ضمن اینکه همانطور که گفته شده باید منتظر داستر 2018 ماند.
    بن رو کاشان ؟!! کارخانه بن رو توی ساوه است. سایپا کاشان کارخانه دیگری است که به سیتروئن واگذار شد.

    1. همان طور که مشاهده می کنید منبع این مطلب “جی اس ام” می باشد بنابراین مسئولیت محتوای این مطلب متوجه این گروه می باشد.

  6. دوستان بعضیها با تعصب حرف میزنند مقایسه چینی با ژاپن کره پژو چانگان جک یکسان صبر کن پسر خوب چینی ها هیچوقت ادعایی در برابر این برند ها ندارند تو چرا داری

  7. سلام من هم هیچ برتری در جداول فوق ندیدم
    آقا کدام شاسی بلند واقعی به اندازه ها نگاه کنید حتی از کپچر هم کوچکتره وبا موتور 1600 آخه چه برتری داره؟
    تعصبی در کار نیست ولی خیلی کوچک و ضعیفه

  8. کارشناس محترم این ماشینو باید باX50
    رنو داستر
    یاh30کراس مقایسه بشه
    نه بارنو کپچر
    حتما فردا هم بالندکروزمقایسش میکنید
    وچون ویرانخودرومیخادتولیدش کنه بااختلاف سوسکش میکنه

  9. زياد دلتان را خوش نكنيد زيرا ايران خودرو عكس هاي خودرو ها دراروپا را نشان ميدهد ولي بعداً وقتي با مونتاژ ضعيفش ماشين را توليد كرد چقدر آپشن هايش با آن چيزهايي كه نشان ميداد فرق مي كند و كلي ماشين را بي ريخت كرده اند تا ارزان تر تمام شده ولي قيمتش بسيار بالاتر از مدل خارجي و با آپشن هاي باكيفيت و قشنگش است اين مديران بي لياقت دولتي خودرو ساز لياقت ملت ايران را خودرو خوب وباكيفيت نميدانند و سالهاست كه به مردم اجحاف مي كنند و نمي گذارند قيمت خودرو در ايران واقعي شود باز خدا پدر خودرو سازهاي چيني را بيامرزد كه خودروهايي با آپشن هاي روز با قيمتي ارزانتر به مردم ايران مي فروشند و روز به روز كيفيت و شكل و شمايل آن را بهتر و بروزتر ميكنند .بياييد باور كنيم كه ايران بعداز 50 سال سابقه خودرو سازي مانند افليجي است كه هيچ رشدي در اين صنعت نخواهد كرد وتنها زورشان به ملت ايران ميرسد تا با وضع عوارض هاي وارداتي بالا وبي منطق واعمال قدرت درجهت بالا نگه داشتن مصنوعي قيمت خودرو در داخل كشور مردم رامجبور به خريد محصولات بي كيفيت خود نمايند .به اميد روزي كه مردم با نه به اين وضعيت حاضر روزهاي بهتري را براي فرزندان خود رقم بزنند. انشااله

  10. سلام
    قدرت ۶۰ تا کمتر
    جثه کوچیکتر
    با ۱۱۵ اسب بخار اسمشو گذاشته شاسی…
    جلوی اس۵ سوسک میشه
    تازه شتاب اس۵ تیزپا رو تو جدول فکر کنم عمدا اشتباه نوشته بعدش هم میگه حرفی واسه گفتن ندارن!!!…
    اس۵ تو سربالایی سانتافه رو سوسک میکنه، این اومده با قدرت ۱۱۵ خودشو با ۱۷۵ مقایسه میکنه!!!
    تنها حسنش اروپایی بودنشه که اونم ایران خودروی متقلب تلافی میکنه…

    1. داداش ادرس ساقیتو به منم بده خخخخخخخ سانتافه جک سربالای سوسک شیب بوم.

  11. اگر عنوان برند مهم باشه که هیوندا و کیا هرگز به اینجا نمی رسیدند- حتی تویوتا- همین تویوتا نزدیک 30 سال طول کشید تا بتواند در حد سیتروین خودشو بالا بکشه- اگر به پشتوانه همه اسیایی ها نگاه کنید نام امریکاییها پشت همشون هست حتی الان در چین- نزدیک 70 درصد سرمایه هاشون از امیکاییهاست- این یعنی نامها فقط برای ما مهمه برای سر مایه گذراران مهم بازا ره- همه ما وقتی بازار میریم برای خرید هر کالایی وقتی به میزان کارایی و خواسته خودمان نگه میکنیم و قیمتها را بر انداز می کنیم از خرید خیلی برندها که واقعا با کفیت هستند خودداری می کنیم-چون نمیتونیم ازپس قیمت بربیایم- و از طرفی ان برند هم یه اندازه اختلاف کیفیتش قیمت خیلی بالاتری از برند ضعیفتر داره- یعنی 30 تا 50 درصد قیمت فقط برای نا م برند میباشد. الان ای 20 یا پیکانتو با قیمت حدود 80 هستند- حالا چینی هایی که با این قیمت میشه خرید چه درندازه چه در قدرت چه در امکانات خیلی بالاتر از این نوع خودروهای مثلا برند هستند- در کیفیت هم از این خودروها هیچ کم ندارند-ولی بعضی ها دوست دارند از برند بالاتری بهره ببرند و بعضی ها کاربردی به خودرو نگاه میکنند- به نظر من عموم مردم با توجه به وضعیت اقتصادی کاربردی بودن ر و ترجیه میدن- 2008 هم با توجه به مشخصاتش بیش از 70 نمی ارزه-البته شاید کسی بد نام پزو را ارزشمند بداند و حاضر به پرداخت 100 میلیون هم بشود- اخر هم اشاره کنم- همه این خودروها ی مثلا فرانسوی و خط تولیدشون از چین وارد خواهد شد- تیولی هم واسه هنده-

  12. ندید، کارشناس محترم خانم تشریف دارند. این رو از کشف و شهود “فقط کابین ۲۰۰۸ به همه داستر می‌ارزد!” شون متوجه شدم. احتمالا اگه کریس رونالدو پشت یه پراید بشینه، ایشون پراید رو به همه ماشینها ترجیح می ده!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *