آخرین اخبار

تولید پژو 2008 در ایران‌خودرو اسفندماه آغاز می‌شود

مدیر عامل شرکت ساپکو با اعلام اینکه تولید پژوی 2008 از اسفند آغاز می‌شود، گفت: قطعات را (سی کی دی)از پژو می خریدیم اما اکنون ساخت داخل درمدیریت زنجیره تامین به ساپکو واگذار شده است.

حسین نجاری در حاشیه نشست مشترک قطعه سازان پژو و ایران خودرو با بیان اینکه مدیریت فنی 80 درصد از ساخت داخل محصولات ایران خودرو را شرکت ساپکو انجام می دهد افزود: از اطلاعات همکاری مشترک با پژو برای ارتقای کیفیت و فناوری محصولات خود استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری آماده سازی در داخل ایران خودرو بر عهده ایران خودرو و دو بخش تجهیزات و قالب ها بر عهده پژو است که در نهایت سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو به 400 میلیون یورو خواهد رسید.

نجاری گفت: با استفاده از دانش پژو و تجربه ایران خودرو و زنجیره تامین برای ارتقا کیفیت قطعات در زنجیره تامین و ارتقای دانش فنی قطعه سازان داخلی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: تولید پژوی 2008 از اسفند شروع می شود و به موازات آن برای تولید 208 و 301 هم فعال هستیم که امیدواریم در اوایل 96 بتوانیم پژوی 2008 را به بازار عرضه کنیم و 6 ماه بعد از آن خودروهای 208 و 301 را به بازار عرضه خواهیم کرد.

نجاری گفت: از آنجا که اهداف کیفی برای تولید محصولات جدید بسیار سخت گیرانه است قطعه سازانی که تجهیزات و امکانات به روز دارند سرمایه گذاری کمتری برای تغییر خط نیاز دارند اما قطعه سازانی که به روز نشده اند ابتدا باید با سرمایه گذاری خود را به سطح روز دنیا برسانند تا بتوانند تامین کننده قطعات محصولات جدید باشند.

وی افزود: یکی از شرایط اصلی قرارداد، صادرات 30 درصد از محصول تولید مشترک ایران خودرو و پژو به دیگر بازارهای بین المللی پژو است که اگر این اتفاق نیافتد تولید را افزایش نخواهیم داد.

نجاری با بیان اینکه 30 درصد از تولید محصولات ایران خودرو مربوط به محصولات پژو است گفت : 70 درصد از محصولات ایران خودرو ، سایر برندهاست که اگر مفاد قرارداد اجرا نشود با 70 درصد تولیدی که جدا از محصولات پژو داریم بازار را تامین خواهیم کرد.

وی افزود: در پایان سال 91 با شرایط پیش بینی نشده ای مواجه شدیم که تقریبا قطعات اساسی را سازندگان اروپایی تامین نمی کردند تا تولید را ادامه دهیم از این رو با کمک تولید کنندگان داخلی قطعات را تولید کردیم و از آن سال به بعد پیوسته داریم کیفیت قطعات را افزایش می دهیم.

نجاری گفت : بسیاری از دانش تولید قطعات به سازندگان داخلی منتقل شده و در این فرصت بوجود آمده نقص های موجود را برطرف می کنیم ضمن اینکه این همکاری ها در ارتقای کیفیت قطعات محصولات غیر پژو هم موثر خواهد بود.

وی افزود: برای خودروهایی مانند 206 و 207 هیچ قطعه ای از فرانسوی ها وارد نمی کنیم همه را در داخل تولید می کنیم فقط برای محصولات جدید 301، 208 و 2008 همکاری ساخت قطعه خواهیم داد که قرار است تا 3 سال آینده 200 هزار دستگاه از این 3 محصول تولید شود که 60 هزار دستگاه از آن صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران بهترین ضمانت برای جلوگیری از ترک یکباره ایران از سوی این شرکتها است.

محمد رضا معتمد تاکید کرد: تمامی قطعه سازان باید آماده ارتقای کیفیت تولید و تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب برای مشتریان ایرانی و محصولات صادراتی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو باشند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان بیش از 60 شرکت معتبر قطعه سازی جهان در ایران گفت: این تعامل موجب برقراری ارتباط بین سازندگان ایرانی و شرکتهای معتبر بین المللی خواهد شد و شرایط را برای انتقال فن اوری و دانش فنی در صنعت کشور فراهم می کند.

وی به مصرف کنندگان ایرانی اطمینان داد با توجه به برنامه های سخت گیرانه شرکت برای ارتقای سطح فناوری مردم با خروج اولین محصول شاهد اقدامات انجام شده در زمینه بهبود کیفیت در تولیدات داخلی خواهند بود.

تماشا کنید: معرفی پژو 2008 ایران خودرو مدل 2017 + دانلود

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet2 ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. با سلام به تمامي دوستداران و كارشناسان صنعت خودرو. يك هفته اي است كه من تقريبا تمامي اطلاعات و نظراتي كه در مورد پژو ٢٠٠٨ از سال ٢٠١٣ تا امروز در اينترنت و تمامي مجله هاي تخصص انگلستان، ايرلند، استراليا، روسيه، و فرانسه و البته ” ايران” را مطالعه كرده ام و از انجايي كه در بازار خريد اتوموبيلي حدود ١٠٠ ميليون تومان بودم نظرات جمعي و نتيجه گيريم را تصميم گرفتم به اشتراك بگذارم.
    قبل از هر چيز بايد بگويم كه متاسفانه برعكس نوشته ها و نظرات كارشناسان در رسانه هاي خارجي و حتي نظرات مالكيني كه تجربه خود را در مورد پژو ٢٠٠٨ بصورت منطقي بيان كرده اند در رسانه ها مختلفي كه ما ايرانيان در مورد اين اتوموبيل نظر داده ايم چيزي جز اطلاعات ضد و نقيض دار و ناكامل و گمراه كننده و گاهي اوقات كاملا مقرضانه و بي پايه چيزي يافت نكردم.
    پژو ٢٠٠٨ ( كراس اوور فرانسوي كه قرار است تا پايان امسال در ايران منتاژ شود:
    ١) موتور و گيريبوكس: موتور ١٠٦ بنزيني با گيريبكس ٤ دنده اتوماتيك با هم هماهنگي كامل را دارند و اگر چه در اروپا بعلت گراني بنزين و استنداردهاي خيلي بالاي الايندگي موتور هاي كوچكتر با توربو و يا ديزل توربو در كنار گيريبكس هاي ٥ و ٦ دنده اتوماتيك استفاده ميشود ولي براي ايران گزينه هاي موجود كاملا منطقي بنظر ميرسد.

    ٢) طراحي خارجي: مسلما طراحي پژو ٢٠٠٨ در سطحي كاملا بالا تر از خودروهاي چيني و حتي ژاپني ميباشد. البته در مورد چندي از خودروهاي چيني كه طراحي خودروهاسشان به طراحان ايتاليايي سپرده اند اين بحث صحت ندارد؛ نمونه ” جك جي ٥”. طراحي اتوموميلهاي كره ايي هم كه به بهترين طراحان قبل بي ام و المان سپرده شده هم در سطح بالا تر از پژو ٢٠٠٨ قرار دارد ولي كلا پژو ٢٠٠٨ از جلو و عقب و پهلو و بالا ، كراساوور به اندازه و چشم نوازي است.

    ٣) طراحي و كيفيت مواد استفاده شده در داخل ٢٠٠٨: بر عكس انچه در روزنامه دنياي خودرو ايران خواندم … متفق القول تمامي رسانه هاي جهان و مالكان اين خودرو طراحي و كيفيت مواد استفاده شده در اين خودرو را بهترين در كلاس خوانده اند!! اميدوارم ايران خودرو كيفيت و طراحي داخل پژو٢٠٠٨ را دستكاري نكنند و در نسخه فول اين خودرو كيفيت مواد و دوخت تودوزي و سقف و سكرين موتورايزد پاناراما، مواد استفاده شده در داشبرد و غيره، نويگيشن سيستم و دور بين و سنسور عقب كه با قرارگرفتن دنده عقب فعاي ميشود كا واقعا در اين خودرو با پيلارهاي پهن عقب امري لازم و ضروري است را در اين كراساوور نگاه دارند.

    ٤) قيمت فروش اين خودرو و طريقه ثبت نام:
    قيمت ٨٠ تا ٩٥ ميليون در بازار ايران منطقي است. اگر چه اين پول ماست كه بي ارزش شده ولي با مقايسه قيمت اين خودرو در اروپا و حتي در كشورهاي عربي و مناطق ازاد، با توجه به اينكه تعرفه هاي گمرك امتيازاتي براي خودروهاي منتاژ شده در ايران دارند با اين اين قيمت در ايران در سيخ ميسوزد و نه كباب. فقط موردي كه حائز اهميت است اين اسن كه اي كاش در زمان ثبت نام پژو ٢٠٠٨ سهميه نمايندگي ها را محدود ميكردند تا مردم عادي كه قصد ثبت نام براي خريد اين ماشين را دارند فرصتي داشته باشند و نه اينكه در عرض ١٥ دقيقه نمايندگان ايران خودرو تمام موجودي ارائه شده را چپاول كرده و در بازار ازاد با ٢٠ ميليون سود اضافي ما بدبخت را سركيسه كنند!!!

    نكات مهم ديگري هم در مورد اين خودرو هست كه براي طولاني تر نشدن اين نوشته از ان خودداري ميكنك. خلاصه اينكه اين يك كراساوور اسپرت نيست و رويهم رفته براي قيمتش انتخاب خوبي در مقابل ماشينهاي چيني كه در ضمن هر روز بهتر ميشوند را در پيشروي ما ميگذارد.

    1. تو ب احتمال زیاد یکی از آدمای ایران خودرویی وگرنه ماشین 60 تومنی رو 100 میلیون قیمت نمیذاشتی.

    2. با سلام ممنون از اطلاعاتی که دادید . میشه لطفا راهنمایی بفرمایید نحوه ثبت نام این خودرو به جز نمایندگی ها از چه راه دیگری میتواند باشد و از چه طریق میتوانیم اقدام کنیم؟

  2. متاسفم برای مردم ایران. که این دو نا شرکت خودرو نساز به درد گرفتنمون که به تب راضی باشیم

  3. ايران خودرو در ٣٨ سال از عمر انقلاب يك قدم رو بجلو برنداشته كه به عقب رفته دليلش هم عدم رقابت است . و تا ١٠٠ سال ديگر هم تا وقتي رقابت نباشد اش همين اش است

    1. رقابت! کدام رقابت؟! رقابت برای عرضه محصولات کیفی جدید و با حداقل سود است! اینجا رقابت معنی ندارد، سود مفت از عرضه همین محصولات چند دهه پیش و با قیمت های ناعادلانه حاصل می شود. فکر می کنید کم خودروسازانی هستن که حاضرند با نصف همین قیمت ها بهترین ماشین هایشان را در ایران با خدمات بهتر عرضه کنند؟

  4. سلام.متاسفانه حافظه عمومی کوتاه مدته. یادتون هست ماشین های آشغالشون باد کرده بود وبزور غالب کردن؟!همان پرایدی که تو عراق سه میلیون میدند..بما میدن بیست میلیون..سرنوشت هرقومی را خودشان تعیین میکنند.

  5. دوست عزیز 80 تا 95 میلیون منطقیه ؟؟؟؟؟!!!!!!!! با کدوم منطق حساب کردی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *