آخرین اخبار

مقایسه مشخصات فنی دنا و برلیانسH330

دو خودروی دنا و برلیانس از جمله محصولات سایپا و ایران خودور با رده قیمتی مشابه محسوب می شوند.

مقایسه دو خودرو دنا و برلیانس دنده ای از نظرقدرت موتور، بدنه، شتاب و ….. را در ادامه مشاهده می‌کنید:

moghayese beriliance va dena

 

 

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

‫18 نظرها

  1. عرض دنا رو با آینه نوشتید و برلیانس بدون آینه
    شتاب برلیانس هم مشخص شده تو سایت سایپا 10.7 (دنده ای)

  2. سلام
    دنا مثل الاغي مي مونه كه رنگش كردن بعنوان گور خر بفروشنش خيلي ماشين بدشكل و زشتيه و همون سمنده بي بي كيفيته خودمونه

      1. دنا يه ماشين آشغاله . غير از اينم نيست.همچين غيرت نشون ميدي انگار ناموسه . عقلم خوب چيزيزه.بجا دنا الان بايد سوار به چي مثل سوناتا بودي . حداقل بايد مثل هيونداي ميبود!!!!! آدم ساده!!!

    1. داخل دنا قابل قیاس با برلیانس نیست
      بیرونشون شاید بشه مقایسه کرد
      ولی دنا از هر جهت عالیه <3

    2. مشخصه ت اصلا نمیدونی ماشین چیه اصلا دنا تا حالا دیدی

  3. گیربکس برلیانس دنده دستی 5 سرعته هست و اتوماتش 4 سرعته.
    فکر کنم تو جدول اشتباه نوشتن!!!!

  4. سلام بهمگی بیاید باهمدیگه روراست باشیم.هرکدوم ازاین ماشینها نقاط ضعف و قوتهایی دارند کوتاه میگم:
    داخل اطاق: دنا از برلیانس قشنگتر وشکیلتر هستش وللی برلیانس ساده تست وجنس مواد مورد استفاده بیکفیت هست.
    بیرون اتومبیل: ظاهر بیرونی اتو مبیل هم هر دو شکیل هستند و زیبایی خاص خودشان را دارند و بیشتر بستگی به سلیقه خود مشتری دارد ولی دراین مورد هن بنده ظاهر دنا رو بیشتر ترجیح میدهم
    موتور ومشخصات فنی:
    موتور دنا یک موتور آلمانی ef7 هستش که طراح ان کشور المان بوده است و جز موتورهای گرم و مخصوص مناطق سردسیر میباشد ودارای شتاب و قدرت معقول و متناسب با بدنه و وزن ماشین است و باتوجه به گیربکس دستی این ماشین شتاب بیشتری نسبت به برلیانس اتو ماتیک دارا میباشد
    ولی موتور برلیانس یک موتور کم مجم تر با قدرت و گشتاور کمتر ولی بی صداتر از دنا بوده و نباید انتظار فراوانی از ان داشت

    زیر پا و راحتی:
    از لحاظ زیر بندی و راحتی رانندگی و راحتی صندلی های ماشین برلیانس خیلی بهتر از دنا عمل کرده و این نیاز را بهتر براورده ساخته است.

    بااین همه انتخاب اتومبیل بستگی به سلیقه و نیازها و انتظارات فرد از ان اتومبیل میباشد و حتما نمیتوان گفت که این ماشین اشغال و بدرد نخور است و ان یکی عالی و همه چیز تمام است
    باتشکر از مدیر سایت و وقتیکه برای خواندن این مطلب گذاشتید

  5. دنا خدای ماشینه اصن برلیانس قابل مقایسه با دنا نیست

    1. شما هم خدای حرف مفت زدنی.از پیکان پیاده شدی دنا سوار شدی؟؟

  6. خداوکیلی خودتون دفت کنید‌ موتور دنا بیشتر هست واز همه لحاظ بهتر از برلیانس است اینم بگم ماشین برلیانس توی خود چین اصلا استفاده نمیشه و مثل پراید ۸۰ برای اونا .خدمات دهی ماشین برایانس افتضاح واینم هست که خودرو سازان ایران نسبت به جاده های ایران و شرایط ایران دنا را درست کردن که عالیه .من خودم ۵ ماه دنا دارم و از تمام ماشین های چینی بهتره. حالا خوددانید.

  7. با سلام خدمت دوستان
    کسی میتونه در مورد این دو ماشین نظر بده که حداقل با دوتاشون سواری کرده باشه
    خودم بین این دوتا ماشین گیر کردم چون فکر میکنم توی این رنج قیمت از بقیه ماشینها مخصوصا چینی هاییی که افت قیمت بالایی دارن بهترند

    1. از نظر راحتي سواري برليانس . از نظر كشش واسه جاده دنا .
      از نظر كيفيت برليانس . خدمات پس از فروش دنا . خرابي كمتر برليانس. افت قيمت كمتر دنا . فروش راحت تر دنا . كلاس بيشتر برليانس . قطعات يدكي كم برليانس
      در نهايت اگه تا ٥٠ ميليون بودجه دارين . دنبال ماشيني هستين كه زياد نگهدارين رنو ، سگ جون باشه رنو ، خوب بفروشين رنو .
      اما متاسفانه ظاهر بدش رو بايد تحمل كرد كه تو ساندرو تا حدودي بهتر شده.

  8. اقایون ی نظر خوب بدین معلوم نیس تازه اقاش دنا خریده میاد اینجا خودشو ژر میده میگه دنا خوبه ولی من شرط میبندم برلیانس تا حالا ندیده لطفا هر دو رو تجربه کنید بعد نظر بدین

  9. سلام دوستان با اجازه اساتید محترم خواستم نظرم رو راجع به هر دو خودرو بیان کنم چون هر دو رو خریداری کردیم
    . ظاهر بیرونی برلیانس رو بنده نسبت ب دنا ترجیح میدادم اما خیلی ها هم از دنا خوششون میاد اما ب نظرم نقص ظاهری دنا پشت ماشین هستش که اصلا به ماشین نمیخوره . وقتی وارد دنا میشید و چشتون به داشبورد و رو دری ها میوفته احساس میکنید یه ماشین خوب و بروز سوار شدید اما وقتی به فرمان دست میزنید و دستی به داشبورد میکشید پلاستیک خشک رو احساس میکنید و همین خشکی باعث میشه فکر کنید بی کیفیته. سیستم صوتی و تصویری بسیار عالی داره به همراه سیستم رهیاب و سیستم کاملا فارسی که حداقل در رنج قیمتی 40 میلیون تومان عالیه . دکمه های روی فرمان تقریبا کامله (کم و زیاد کردن صدا . پاسخ به تماس . رد کردن موسیقی یا بازگشتن به موسیقی قبلی . حالت های پخش . کروز کنترل و تنظیمات کروز ) . چراغ سقفی برای هر دو طرف و داشبورد دو رنگ که زیبایی خودش رو داشت و از همه مهمتر صندلی خلبانی هر دو سرنشین جلو که به صورت برقی تمام تنظیم هستش و دستی نیست . صدا موتور داخل اتاق نمیاد حداقل برای زمانی که ماشین درجا کار میکنه و عایق بندیش به نظرم از سمند خیلی بهتر بود و صدای موتور بم هستش . ترمزها 4 چرخ دیسکی و عالی میگیره و اینه ها برقی و با قفل کردن درب خودش جم میشه . سنسور دنده عقب هم رو ماشین هست سیستم تهویه اش نیمه دیجیتاله و بسیار قویه و ظاهر شیکی داره
    برلیانس (نمونه دستی) نمای داشبورد زیبایی داره که اونم دو رنگ هستش اما اونم پلاستیک خشکه فرمانش در این مدل هم خشکه اما شنیدم در مدل اتومات خیلی بهتره پخش صوتی معمولی داره که به نظرم در این قیمت خودرو دنا انتخاب درست تریه . روی فرمان کلیدی برای تنظیمات نمیبینید و کروز کنترل هم نداره . در نمونه دستی سانروف برقی هم نداره . مه شکن جلو هم نداره . داشبوردش قیج قیج میکرد حتی وقتی میخواستی پخش ماشین رو روشن کنی یا دنده جا بزنی . داخل دست انداز ها هم همینطور . ترمزهاش خیلی عالیه . صندلی ها بصورت دستی تنظیم میشه و برقی نیستن و اینه ها هم دستی هستن و سنسور دنده عقب نداره . سیستم تهویه کاملا دستی و اصلا نمیفهمی کجا گرم میکنه و کجا سرد ( حداقل برای کسی که برای دفعه اول داره استفاده میکنه) چون هیچی نشون نمیده . موتور ماشین خوبه و مصرفش برای یه ماشین شهری خوبه اما صدای موتور زیری داره و صداش داخل اتاق میاد حتی زمانی که در جا کار میکنه . چراغ سقفی برای هر دو طرف داره و قسمت عقب ماشین هیچ چراغی نیست اما پشتی صندلی های شکیلی داره

    در کل برلیانس نسبت به قیمتی که داره اپشن ها یا ساده تر بگم کارایی هایی که یک ماشین باید داشته باشه و برای ما ایرانی ها اپشن حساب میشه رو نداره اما دنا نسبت به قیمتش به نظرم انتخاب عاقلانه تریه مخصوصا که برلیانس یک خودرو چینی هستش که هر لحظه احتمالش میره با توقف تولید مواجه بشه و با بازار فروش کساد روبرو بشه و اما دنا مثله سمند مثلا تولید داخل هستش و پشتوانه بهتری داره و از لحاظ قطعات هم دنا هم قطعات ارزان تر و هم در دسترس تر داره
    تصمیم ما فروش برلیانس شد و نگه داشتن دنا که همین کار رو هم کردیم . اما هیچ کس برای شما نمیتونه تصمیم بگیره امیدوارم ضرر نکنید 🙂 (این هایی که نوشتم نتیجه تجربه شخصی خودم با هر دو ماشین حداقل تا 4 هزار کیلومتر بود و تا حد ممکن صادق بودم که دوستان بتونن درست انتخاب کنن و اگر جایی توهین یا بی احترامی به محصول یا شخص خاصی شد همین جا عذر میخوام و اعلام میکنم منظور خاصی نداشتم) ممنون

  10. سلام
    یعنی اونی که میره برلیانس میخره عملا هیچی از ماشین نمیدونه و فقط فریب ظاهر رو خورده. یا شاید هم از لج تولید کننده های داخلی میره میخره که بازم توجیه عقلی نداره.
    باید به طور علمی مقایسه کرد نه احساسی
    برلیانس دستی حدود 44.5 قیمتشه و دنا 42.5، در حالی که چه از نظر فنی و موتور و چه از نظر آپشن اصلا قابل مقایسه نیستند و دنا خیلی بالاتر از برلیانس هستش. برلیانس دستی حتی شیشه های عقب رو هم دستی زده و آینه ها هم دستی هستند. در حالی دنا فول آپشن هستش حتی آینه ها اتومات جمع میشن و انواع آپشن های کروز سرعت و جی پی اس و صفحه تاچ کامپیوتر و سایر آپشن های مورد نیاز رو داره. از نظر موتور و فنی هم که اصلا قابل مقایسه نیستند.
    بالاخره عرض کنم که الکی از روی لج و بخاطر قیافه پول به ماشین چینی ندید عزیزان من. دنا در بازار فعلی ایران و در سطح قیمت خودش بسیار عالیه.
    همونطور که گفتم در بازار فعلی ایران و در سطح قیمت خودش.
    آخه بعضیا تو مقایسه همه چیزو با هم قاطی میکنن. ماشین 40 تومنی رو با ماشین 200 تومنی مقایسه میکنن. بازار ایران رو با بازار امارات مقایسه میکنن و ….. ما در ایران و این شرایط فعلی زندگی میکنیم پس برای خرید باید شاخصه های درست رو انتخاب و بررسی و مقایسه کنیم.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *