آخرین اخبار

به 7 دلیل رنو کپچر نخرید / راهنما

نزدیک به یکسال پیش ایران‌خودرو تصمیم گرفت فروش رنو کپچر را در ایران به عنوان یک شاسی‌بلند شهری آغاز کند. هدف از عرضه کپچر، تسخیر بازار خودروهای محدوده ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو بوده است و کسانی که تمایلی به خرید خودروهای چینی موجود در بازار نداشته‌اند، می‌توانستند به سراغ این خودرو بروند. این خودرو اگر چه یک خودرو اروپایی محسوب می‌شود ولی چندان هم بی‌نقص نبوده و معایب مختلفی دارد که ما در این مطلب آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

پیش از مطالعه این مطلب، اگر به دنبال محاسن و ویژگی های این محصول اروپایی هستید، می توانید مطلب به 5 دلیل رنو کپچر بخرید / راهنما را مطالعه نمایید!

Renault_Captur_Front

۱- کابین لغزنده

اگر قصد خرید یک دستگاه خودرو کپچر را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که انتظار یک سواری نرم و بدون لغزش را نداشته باشید چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی دفع نمی‌کند وسرنشینان به‌خصوص افرادی که در عقب نشسته‌اند، این تکان‌ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود چرا که در جاده‌های ناهموار احتمالا شما به قرص‌های ضدتهوع نیاز پیدا خواهید کرد.

Renault_Captur_Interior_2

۲- کابین پلاستیکی

در حالی که بسیاری از هموطنان از کابین خودروهای چینی به دلیل استفاده از پلاستیک سخت ابراز نارضایتی می‌کنند، باید بگوییم که اگر به سراغ کپچر بروند باز با همان صحنه آشنا، روبرو خواهند شد. چرا که سرتاسر فضای داخلی کپچر از پلاستیک سخت و ارزان قیمت پوشیده شده است که حس ناخوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید یک تیک قرمز بزرگ در مقابل نام آن بزنید.

reno capture-tehran-4

۳- حجم موتور کم

بسیاری از ایرانیان حجم موتور را به عنوان اولین گزینه برای انتخاب یک خودرو خوب می‌دانند، و اگر بخواهند ماشین مناسبی برای خود دست‌‌ و پا کنند، اولین نکته‌ای که از فروشنده سوال می‌کنند این است که حجم موتور خودرو چند لیتر است؟! بنابراین اگر شما جزء همین دسته از افراد هستید باید به‌کلی دور نام کپچر یک خط قرمز بکشید چرا که این خودرو از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژر بهره می‌برد که عملکرد آن قابل مقایسه با محصولاتی مانند جکS5 با موتور ۲.۰ توربو نخواهد بود.

reno capture-tehran-1

۴- ارتفاع کم کابین

وقتی شما از خارج به کپچر نگاه می‌کنید، آن را یک خودرو شاسی بلند تشخیص خواهید داد ولی زمانی که وارد کابین شوید نوع طراحی صندلی‌ها و ارتفاع کم آنها به شما اجازه نمی‌دهند که لذت سوار شدن به یک شاسی‌بلند را حس کنید. گفتنی است که اگر شما تجربه سوار شدن خودرویی مانند تندر ۹۰ را دارید، سوارشدن کپچر تجربه جدیدی برای شما به همراه نخواهد داشت.

reno capture-tehran-2

۵- کمبود بعضی از تجهیزات

سانروف و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی از جمله تجهیزاتی محسوب می‌شوند که اکثر خودروهای هم رده با کپچر، این آپشن‌ها را در خود جای داده‌اند ولی متاسفانه در مدل‌های ارائه شده از سوی ایران خودرو نه از سانروف خبری بود و نه از صندلی‌های برقی. شاید نبود صندلی برقی را بتوان تحمل کرد اما سانروف یکی از تجهیزات اساسی خودروهای جدید محسوب می شود که جای خالی آن در کپچر به شدت حس خواهد شد.

برخی از مالکان کپچر از کیفیت پایین سیستم صوتی این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند. پس اگر قصد خرید کپچر را دارید به فکر یک سیستم صوتی قوی‌تر باشید.

reno capture-tehran-3

۶- فعال نبودن برخی از آپشن‌ها

به گفته مالکان کپچر برخی از آپشن‌های ذکر شده در کاتالوگ این خودرو فعال نیستند. سیستم قفل‌شدن در‌‌ب‌ها بعد از شروع حرکت‌، پاور ویندوز برای شیشه‌های جلو‌، GPS و AFS (‌چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم‌ترین این آپشن‌ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می‌شود اما نقشه ایران را ندارد. در این بین خبری از عملکرد پاور ویندوز و AFS هنوز اعلام نشده است و نمایندگی‌ها نیز کاری در این زمینه نمی‌کنند. به استناد گفته‌های مالکان کپچر این بخش به مقاله اضافه شده، که تعداد این مالکان قابل ملاحظه بوده است.

به دلیل عرضه محدود رنو کپچر در ایران احتمالا بعد از مدتی خدمات پس از فروش آن با مشکل روبرو خواهد شد و قطعات کپچر به سختی قابل تهیه خواهد بود.

 

۷- قیمت بالا

با به نمایش درآمدن این مقاله در سایت پیش‌بینی می شود برخی از طرفداران این خودرو اعلام کنند که کپچر بهترین خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا اعلام شده است و مطالب این مقاله را به چالش بکشند، بنابراین باید بگوییم که رنو کپچر ۱۹۹۸۶ دلاری به عنوان بهترین خودرو انتخاب شده نه کپچر ۱۱۲ میلیون تومانی. اگر این خودرو در ایران با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شد طبیعتا بهترین شاسی‌بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان انتخاب شده و بسیاری از ضعف‌های آن اصلا به چشم نمی‌آمد. همچنین کپچر رقیبان سرسختی در کلاس شاسی‌بلند در ایران دارد که قیمتی به مراتب کمتر از آن دارند که از جمله آنها می‌توان به سانگ‌یانگ تیوولی و جک‌اس۵ اتومات اشاره کرد.

چرخان

به 5 دلیل رنو کپچر بخرید / راهنما

مشخصات فنی رنو کپچر

سانگ یانگ تیوولی یا رنو کپچر، مسئله این است!

مقایسه و بررسی دو محصول آینده ایران‌خودرو-پژو 2008 و رنو کپچر

تست تصادف رنو کپچر + تست سیستم کنترل پایداری + ویدئو

مهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر چه هستند؟

بررسی و مقایسه رنو داستر و کپچر در برابر رقبای چینی بازار

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. سلام، بنظر من این مطلب کاملا مغرضانه بود و شما فقط معایب اون رو گفتین درصورتیکه هر محصولی معایب خودش رو داره و بهترین راه برای تشخیص کیفیت مقایسه است نه کشف معایب. این خودرو. در رنج قیمتی خودش و در مقایسه با خودورهای چینی که بهترینشون S5 هست یک شاهکاره

    1. الان کپچر با 112 میلیون در برابر جک اس5 که زیر 90 میلیونه شاهکاره؟ جوک میگی حاجی. دوتا مطلب بعد این پست رو خوندی؟ که 5تا شاسی بلند چینی چه امکاناتی دارن؟

      1. دوست عزیز خودت داری میگی چینی، اگر ماشین چینی از طلا هم ساخته بشه بازم بی کیفیت هست
        رنو کپچر ۵ ستاره ایمنی داره و پرفروشترین خودرو ۲۰۱۴ اروپا هست، حالا این خودرو با s5چینی مقایسه میکنی

  2. با سلام
    سیستم دوال کلاج این اتومبیل به راننده اجازه میدهد شتاب صفر تا صدی بهتر از اسپورتیج ۲۴۰۰ سی سی و تقریباً معادل توسان ۲۴۰۰ بدست آورد(صفر تا صد ۱۰/۹ تا ۱۱/۱ ثانیه)که کاملاً قابل قبول است.
    این خودرو به لطف موتور توربو و وزن کم در سرعتهای بالا هم کم نمیاورد و حداکثر سرعت خودرو ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت میباشد که بسیاری از رقبای خود (از جمله اسپورتیج و توسان که دو برابر حجم موتور و پنجاه اسب بیشتر دارند) بیشتر است.
    این خودرو در سال ۲۰۱۴ پر فروش ترین کراس اور متوسط اروپا شد. در سال ۲۰۱۵ تا به حال نه تنها پرفروش ترین در اروپاست بلکه موفق شده است که با فاصله زیادی از رکود سال ۲۰۱۴ هم عبور نماید و در مجموع تجربه درخشانی برای رنو به شمار میرود.
    مصرف کم این خودرو امتیازی بسیار عالیست و طول کم خودرو به شما اجازه پارک در فضاهای کوچک را میدهد.
    و در نهایت اینکه این خودرو به تازگی در روسیه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده به نحوی که در تمامی بیلبورد های شهر مسکو و سن پترزبورگ میتوانید تبلیغات آن را مشاهده نمایید.

    1. البته به قیمت اونور میصرفه ، ولی با قیمتهای داخل گزینه های خیلی خیلی بهتری وجود داره

  3. بعضی مطالب به نظر من صحت نداره. سرعت و شتابش بسیار بیش از جک s5 است. سیستم تطبیق چراغها با فرمان کاملا فعال است. GPS نقشه ایران و سیستم سخن‌گوی فارسی داره. در کل به عنوان کسی که ۷ ماهه سوار این ماشین میشم، این مطلب رو خیلی جدی نمیگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *