آخرین اخبار

زامیاد24، قدیمی ترین خودروی تولید شده در ایران را بیشتر بشناسید

zamiad-1

نسل سوم نیسان جونیور، که در ایران با نام زامیاد 24 شناخته می‌شود، در سال 1349 در ایران برای اولین بار توسط شرکت زامیاد تولید شد، سپس در سال 65 با تغییر نام با عنوان سایپا 24 تولید و عرضه گشت و در سال 1377 مجدداً با نام زامیاد 24 تولید شد. از سال 88 مدل‌های جدیدی مانند 24NB زامیاد (تغییر در نمای ظاهری) و زامیاد 24NIB (ترمز ضد قفل و سیستم ebd) تولید شد. از سال 89 نوع دیزلی آن با عنوان زامیاد 28NB برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تبریز به نمایش در آمد.

بسیاری از رانندگان زامیاد 28 (گازوئیلی) به دلیل استفادهٔ شرکت زامیاد از موتور چینی کم ارزش و اشکال در سیستم خنک کننده (رادیاتور)و نیز قیمت بالای آن (35 میلیون تومان) از این خودرو ناراضی هستند. همچنین رانندگان خودرو زامیاد 24هایی که از سال 77 به بعد تولید می‌شود به دلیل استفاده نکردن از موتور ژاپنی اصل که در سری‌های قبل استفاده می‌شد از این خودر رضایت چندانی ندارند. بر اساس قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، خودرو زامیاد 24 مجاز به حمل 2800 کیلوگرم بار می‌باشد ولی این وانت قابلیت حمل 5000 کیلوگرم را دارد.

هدف از ساخت نیسان جونیور در سال 1970 پر کردن شکاف بین کامیون و نیسان داتسون بود.

>> در سال 1389 اعتراض مراکز و موسسات حافظ محیط زیست به مصرف سوخت “وحشتناک” نیسان زامیاد، خط تولید این خودرو را تا مرز تعطیلی کشاند ولی زامیاد این‌بار پیشنهاد استفاده از موتورهای دیزلی گازوئیل‌سوز را مطرح کرد.

zamiad-2
>> در آمارهایی که سازمان استاندارد ایران هر از چندگاهی در مورد کیفیت خودروهای داخلی منتشر می‌کند، “نیسان زامیاد” معمولا در قعر جدول قرار دارد.
zamiad-3
>> وانت نیسان (جونیور) آن‌قدر قدیمی و کهن‌سال است که اطلاعاتش در سایت های جهانی به سختی به دست می‌‌‌آید.

zamiad-4
>> شرکت سایپا هنوز هم از وانت نیسان به عنوان یک اسطوره یاد می کند و در تبلیغات خود آن را محصول برتر سال 89 کشور میداند . بیش از 40 سال از عمر وانت نیسان می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد حالا حالاها قصد بازنشستگی داشته باشد.

zamiad-5

 

برچسب ها

‫2 نظرها

  1. خدمت هم میهنان عرض کنم
    نیسان قبل از سال 1354 با موتور H20 کاربراتورش هیتاچی ژاپن بود که توان و قدرتش 99 اسب بخار در دور موتور 5200RPM بود و گشتاور و زورش 167NM نیوتن متر بود بعد از سال 1354 به بعد قدرت و گشتاورش کهاش یافت و اگر درپوش موتور یا همان کاپوت را بردارین موتوجه میشید نوشته موتور H20 و بیشینه یا حداکثر قدرتش یا توانش 91HP در دور موتور 5000RPM و بیشینه یا حداکثر گشتاور زورش 157NM نیوتن متر است که نمیدانم چرا قدرتش رو کاستند چه ژاپن چه ایران شایدم ایران بوده و احتمالا” تاثیر کاربراتور نیسان زامیاد جونیور 2000 مدلهای 1355 تا1367 باشه

  2. خدمت هم میهنان عرض کنم
    نیسان قبل از سال 1354 با موتور H20 کاربراتورش هیتاچی ژاپن بود که توان و قدرتش 99 اسب بخار در دور موتور 5200RPM بود و گشتاور و زورش 167NM نیوتن متر بود بعد از سال 1354 به بعد قدرت و گشتاورش کاهش یافت و اگر درپوش موتور یا همان کاپوت را بردارین متوجه میشید نوشته موتور H20 و بیشینه یا حداکثر قدرتش یا توانش 91HP در دور موتور 5000RPM و بیشینه یا حداکثر گشتاور زورش 157NM نیوتن متر است که نمیدانم چرا قدرتش رو کاستند چه ژاپن چه ایران شایدم فقط ایران بوده و احتمالا” تاثیر کاربراتور نیسان زامیاد جونیور 2000 مدلهای 1355 تا1367 باشه که توانش رو به خاطر کاهش آلاینده های زیست محیطی کاهش دادند پس اگه همون نیسان جونیور 2000 سابق بود قدرتش مطابق نیسان Z24 البته مگا موتور بود
    مگا موتور آمد زنجیر تایم را از دوبل به تک کاهش داد قدرت موتور را کاهش داد به خاطر کیفیت بد آلیاژ و …..
    قدرت نیسان کاربراتوری Z24 در ویکی پدیا آمده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *