آخرین اخبار

با 40میلیون تومان دنا بخریم یا لیفان620 ؟

moghayeseye dena ba lifan620-1

انتخاب بر سر دو راهی خودروهای چینی یا ايرانی بیشتر از قبل شده است، البته تعداد قابل توجهی از این مسافران سرزمین اژدها، بواسطه قیمتهای بالا از گردونه رقابت با خودروهای تولید داخل خارج میشوند.

در این گزارش تصمیم گرفتیم تا جدیدترین خودروی ملی را با یکی از سدان های پرسابقه چینی در بازار مقایسه کنیم. لیفان 620 از نظر قابلیت های فنی، محدوده ابعادي و از همه مهمتر قیمت پرداختی، شرایط تقريبا مشابهی با دنا دارد و از این نظر باید گفت به عنوان يكي از رقباي چيني دنا در بازار داخلی شناخته میشود.


دنا

moghayeseye dena ba lifan620-2

پس از عرضه سمند به عنوان نخستين خودروی ايراني با نشان ملي، زمزمه های تولید دومین خودروی ملی در سال هاي مياني دهه 1380 به گوش میرسید و در نهايت منجر به اين شد كه فاز مطالعاتی پروژه ای به اسم NX7 در مرکز تحقیقات ايران خودرو کلید بخورد. ابتدا قرار بود دنا با تغییراتي نسبت به سمند به عنوان مدل جديدي از اين محصول معرفی شود، اما تصمیم بر این شد که این محصول جدید، یک خودروی متفاوت نسبت به اولین خودروی ملی باشد. بالاخره در سال 1393 دنا به عنوان سومین خودرو با نشان ملی بعد از سمند و رانا قدم به بازار گذاشت.

در پیکربندی کلی دنا سعی شده تا این محصول ماهیتی لوکس و متفاوت نسبت به سمند داشته باشد و باید انصاف داد که طراحان تا حد زیادی به هدف خود رسیده اند. در بخش میانی خودرو، درها و ستونها با تغییر كمي روبه رو هستند، اما قسمت های جلو و عقب تغییرات گسترده ای را تجربه کرده اند. چراغ های جلو و عقب گرافیک جذابی دارند و استفاده از لامپ های LED در آنها باعث شده تا فهرست جذابیت های ظاهری دنا تکمیل شود. البته ظاهر قسمت عقب نسبت به جلو، تا حدی ساده تر است و سازنده در این قسمت کمتر به ریزه کاری پرداخته و یک فرم ساده و بی آلایش را خلق کرده است. در نمای جانبی خودرو از استفاده طراحان از دستگیره های در ملقب به easy open نيز نمي توان گذشت که به خوبی با فرم موجود درها هماهنگ شده اند. با وراندازی طراحی ظاهری دنا که به نوعی اولین تجربه ایران در ورود به عرصه طراحی و ساخت خودروهای نیمه لوکس به شمار میرود، این تجربه موفق را باید به فال نیک گرفت.

با این وجود که هنوز هم جا برای ارتقا و پیشرفت دارد، اما باز هم در نگاه کلی، دنا پیکرهای هماهنگ تر و ماندگارتر از رقبای چینی را به نمایش میگذارد. بر خلاف نمای ظاهری که شباهت هايي با سمند دارد، کابین دنا کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات ايران خودرو است و با نیم نگاهی به خودروهای روز جهان طراحی شده است. کیفیت کلی مواد مورد استفاده در داخل اتاق مناسب است، خصوصا مونتاژ قطعات که با دقت مناسبی انجام شده است. قطعات چوبی کابین دنا کیفیت مناسبی دارند و جلوه لوکسی به اتاق بخشیده اند.

moghayeseye dena ba lifan620-3

 

داخل دنا از نظر فضا نمره قبولی را به خود اختصاص میدهد و صندلی های جادار آن همه چیز را برای مسافرت خانوادگی مهیا میکنند، خصوصا فضای مناسب صندلی های ردیف عقب که در اکثر خودروهای این کلاس آنچنان جادار و راحت نیستند، اما در دنا مشکلی از نظر فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف عقب احساس نمی شود. البته در این میان شايد بهتر بود كه ميزان نرمي صندلي ها قدري بيشتر ميشد تا آسايش و راحتي سرنشينان به حداكثر خود نزديك شود. صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت تنظیم میشود و تنظیم برقی آیینه های جانبی و قابلیت جمعشوندگی اتوماتیک آنها نیز راحتی مناسبی در اختیار راننده قرار میدهند.

moghayeseye dena ba lifan620-4

نمایشگر جلو به صورت لمسی قابل تنظیم است و منوی فارسی، کار کردن با آن را آسان کرده است. طراحی فرمان و مجموعه نشان دهنده جلوآمپر نیز نسبت به خودروهای این رده جذاب است و علاوه بر ادوات كنترلي كروزكنترل، دکمه هاي تنظیم سیستم صوتی نیز روی غربيلك فرمان قرار گرفتهاند. صندوق بار 500 لیتری بسیار جادار نیز یکی از مهم ترین مواردی است که نظر خانواده های پرجمعیت را به خود جلب میکند. تهویه مطبوع كاملا اتوماتيك دنا عملکرد مناسبی دارد و برای ردیف عقب نیز به دریچه مجزا مجهز شده است.

جدال چهل ميليوني دنا پیشرانه EF7 ملی 1.7 لیتری را در دل خود جای داده است، پیشرانه ای که 114 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور در دسترس راننده قرار ميدهد. گرچه چالاكي دنا در شتاب گيري هاي اوليه به اندازه خودروهايي مثل 206 نیست، اما کشش مناسب پیشرانه در دورهای بالاتر همان چیزی است که یک سدان خانوادگی به آن احتیاج دارد. به لطف استفاده از دريچه گاز برقی، حساسیت پدال گاز مناسب است و به تحريك آن توسط راننده واكنش هاي مناسبي نشان ميدهد. فرمان نیز عملکرد دقیقی دارد و دقت آن نسبت به قبل يعني خودروهاي خانواده سمند و سورن بیشتر شده است.

moghayeseye dena ba lifan620-5

 

ترمزهای دنا عملکرد مناسبی در متوقف کردن این خودرو دارند. در طول حرکت، مساله مهمی که توجه سرنشینان را به خود جلب میکند و باعث میشود تا موضوعاتي همچون شتاب اولیه را فراموش کنند، سواری نرم و کمتکان این خودرو است. به طوری که اگر از خودرویی همچون 206 صندوق دار پیاده و سوار بر دنا شوید، به خوبی به سواری نرم و بی تکان دنا ایمان پیدا می‌‌‌کنید، موضوعي كه نشان ميدهد ايران خودرو در تعريف مصاديق تجمل براي يك خودروی نیمه لوكس داخلي به بيراهه نرفته است. در کل باید دنا را قدمی بلند رو به جلو از ايران خودرو به شمار آورد.

این خودرو مناسب کسانی است که به دنبال یک سدان خانوادگی جادار و زيبا با امکانات و تجهيزات مناسب هستند و توقع قابلیت های حرکتی آنچناني (مثل شتاب اوليه) از آن ندارند. اما از رقبای چینی دنا نیز نمی توان گذشت که با چهره های نسبتا مناسب و برخورداری از آپشن های مناسب، نظر تعداد زیادی از خریداران را به سوی خود جلب کرده اند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم لیفان 620 به عنوان یکی از نزدیکترین رقبای دنا چه ضعف ها و قوت هایی دارد.


لیفان 620

moghayeseye dena ba lifan620-6
شركت کرمان موتور که تا چند سال پیش به مونتاژ خودروهایی نظیر دوو و فولکس گل در ایران شهرت داشت، مانند اکثر خودروسازان كوچك داخلي چند سالی است که به تولید خودروهای چینی در ایران روی آورده است. کرمان موتور محصولات شركت هاي لیفان و جک را در ایران مونتاژ میکند و نخستین بار با مونتاژ سدان های لیفان شروع به ساخت خودروهای چینی در كشورمان کرد. لیفان به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ و نه چندان باسابقه چینی، فعالیت خود را در سال 1992 آغاز کرد و نخستین محصول خود را با نام 520 در سال 2005 به بازار فرستاد. اما سدان بزرگتر، 620 نام دارد که در سال 2009 يعني 1388 معرفی شد.

این خودرو در چین با نام لیفان سولانو شناخته می شود و غیر از چند کشور دیگر، مونتاژ آن از سال 1389 در ایران نیز آغاز شده است. کرمان موتور ابتدا لیفان را با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه کرد، اما پس از مدتی نمونه 1.8 لیتری تیپ لوكس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرد که از نظر قدرت موتور و سطح تجهیزات رفاهی، از نمونه 1.6 لیتری برتر است. طراحی ظاهری 620 نسبت به سایر هموطنان جدیدش که طراحی های مدرن تری دارند، کمی قدیمی و ساده به نظر میرسد و در مقایسه با ظاهر محصولات جدید اين شركت چنگی به دل نمیزند، اما وجود مواردی نظیر دستگیره کرومی درها، جلوپنجره براق، نوار LED پایین چراغهای جلو و نبود ضربه گیرهای پلاستیکی روی درها، چهره 620 را از سادگی خارج کرده اند. یکی از مهمترین ضعف های لیفان، کیفیت پایین رنگ بدنه است که با ضربه هاي نه چندان جدي کنده میشود. طراحی اتاق و تزيينات داخلی نیز همچون نمای ظاهری، جذاب و رقابتی نیست.

moghayeseye dena ba lifan620-7

برای رنگ بندی کابین از فام روشن استفاده شده است و قسمت فوقانی داشبورد و رودريها از رنگ طوسی تیره برخوردارند. صندلي ها با چرم مصنوعی روکش شده اند که برای خودرویی در این بازه قيمتي گزینه قابل قبولی به شمار میرود. تزيينات داخلی طرح چوب روی کنسول جلو و رودريها ادامه پیدا کرده و کیفیتی معمولی دارد، اما مهمترین نکته ای که به ذوق سرنشینان میزند، کیفیت پایین قطعات براقی است که طرحی مشابه فلز دارند.

فرمان 620 خوش دست است و از فرمان خودروهای اروپایی الگو گرفته است. دکمه های تنظیم سیستم صوتی نیز روی آن نصب شده، اما قطعات نقره ای رنگ روی آن کیفیت قابل قبولی ندارند و اين طور به نظر ميرسد كه پس از مدتي، رنگ آن از بين خواهد رفت. سیستم صوتی لیفان مناسب است و از یک صفحه نمایشگر لمسی و شش بلندگو تشکیل شده است. دور محل قرارگیری سوییچ چراغهای کوچکی تعبیه شده تا در تاریکی شب موجب سردرگمی راننده نشود. روشنایی داخل خودرو نيز به صورت اتوماتیک تنظیم میشود. صندلیها سفت هستند، در مسافرت های طولانی چندان راحت نیستند و سرنشینان را کلافه می کنند. ارتفاع زیاد صندلی ها نيز باعث شده تا سایش سر افراد قد بلند با سقف اجتناب ناپذیر باشد.

فضای ردیف دوم نیز چندان بزرگ نیست و با اضافه شدن نفر سوم در این قسمت، از راحتی سرنشینان كاسته میشود. مزيت لیفان 620 نسبت به رقبا، صندوق بار بزرگ و جادار آن است که با ظرفيت زياد، مورد توجه افرادی که به دنبال حمل حجم زیادی از بار با خودرو هستند قرار ميگيرد، اما طراحی نامناسب لولاهای درِ صندوق، بخشی از فضاي مفيد براي جابه جايي وسايل را اشغال و اين كار را تا حدودي دشوار میکند.

moghayeseye dena ba lifan620-8
پیشرانه 1.8 لیتری 620 از ساخته های لیفان به شمار ميرود که گفته ميشود با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان انجام شده است. بر خلاف اغلب خودروهاي امروزي، فضای باز زیادی در داخل محفظه موتور به چشم می خورد. پیشرانه در حالت درجا کم صدا و کم لرزش است، اما در دورهای بالای 2500، رفته رفته صدای موتور افزایش یافته و به علت نوع عایق بندي کابین، بخش زیادی از این صدا به داخل اتاق سرنشينان منتقل میشود. لرزشی خفیف نيز در بازهاي از دور موتور در دورهای حدود سه هزار به بعد حس می شود که بعد از مدتی کار کردن پیشرانه، دیگر چندان محسوس به نظر نمي آيد. از دیگر مواردی که آرامش کابین را مختل می کنند، می توان به صدای سوت باد در دورهای بالا و صدای برخورد تایرهای نه چندان باکیفیت چيني با زمین اشاره کرد.

پیشرانه لیفان 131 اسب بخار توان و 160 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یکی از نقاط قوت این پیشرانه، کشش بالا در دنده های چهار و پنج است که در سربالایی ها – هنگامي كه سرعت خودرو زياد است- به كمك راننده مي آيد. ليفان 620 از مصرف سوخت مناسب برخوردار است و در هر 100 کیلومتر در شرايط استاندارد، حدود هفت تا هشت لیتر بنزین میسوزاند. در لیفان 620 خبری از سینی موتور نیست و ارتفاع بالای پیشرانه و حذف سینی باعث شده تا گردش هوا در پیشرانه بهتر باشد و البته این اقدام يعني حذف سيني زير موتور با قوانین آیرودینامیکی در تناقض است. گيربكس پنج دنده لیفان مشکلات عمده مدل X60 را ندارد. کورس دنده های این گيربكس پایین است، اما کلاچ سفتی دارد و مجموعه صفحه کلاچ آن نیز از ضعف هایی برخوردار است كه نیاز به تعویض زودهنگام دارد.

moghayeseye dena ba lifan620-9

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید و در فصول گرم به دمای هوا حساس هستید، لیفان 620 را انتخاب نكنيد، چرا كه کولر این خودرو عملکرد ضعیفی دارد و از این نظر با بسياري از خودروهاي ديگر قابل رقابت نيست. ضعف سیستم تهویه به شدت باد و میزان سرما باز میشود، اما عملکرد بخاری رضایت بخش است و بعد از مدت کوتاهی از روشن شدن خودرو، باد گرم تولید میکند. فیلترهای اتاق نیز ضعیف هستند و هنگام روشن بودن سیستم تهویه و باز بودن دريچه ورود هوا، دود خودروهای اطراف و هوای نامطبوع به سرعت به مشام سرنشينان منتقل میشود. عملکرد فرمان لیفان نرم و راحت است و از ترمز مناسبی بهره میبرد و از این نظر امتیازی مشابه دنا را به خود اختصاص میدهد، اما در زمینه ایمنی از محصولات جدید چینی قدري عقب است.

فنربندی لیفان قدري سفت است. سيستم تعلیق 620، سيستم قديمي یکپارچه است که باعث انتقال تکان های مسیر به بدن سرنشینان و ادوات داخل خودرو میشود، به همين دليل پس از مدتی کارکرد، بروز سروصداهای اضافی از بعضی نقاط نیز مزید بر علت میشود. در خاتمه بايد گفت گرچه ليفان به دليل استفاده از پيشرانه لیفان X60 از توان و گشتاور مناسبي برخوردار است، اما از نظر کیفیت و ایمنی امتیاز بالايي را به خود اختصاص نمی دهد و از این نظر باید قبول کرد که دنا جایگاه متفاوتی نسبت به آن دارد. نكته ديگري كه شايد يكي از مهمترين پارامترها در خريد خودرو باشد و نبايد از نظر دور داشت، ميزان افت قيمت خودرو – چه در حالت صفر و چه در حالت كاركرده – است كه البته خودروهاي چيني در سال هاي اخير در اين زمينه خبرساز شدند و 620 نيز با چندين ميليون تومان تفاوت منفي ميان قيمت كارخانه و بازار (قيمت كارخانه حدود 46 ميليون تومان و قيمت بازار، زير 40 ميليون تومان) از اين قاعده مستثنا نيست.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫18 نظرها

  1. خسته نباشید
    بسیار مقایسه جانب دارانه ای بود و کاملا به سود دنا
    چند نکته رو یاد آور میشم
    1 ظاهر خودرو کاملا سلیقه ای هست اما تو این مقاله توضیحات دراین رابطه یکطرفه و به سود دنا هست هرچند که ظاهر این خودرو ناموزونه
    2 اشاره شد که لاستیک های لیفان ساخت چین و نامرغوب هست اما بهتر بود از نزدیک با این خودرو ملاقاتی داشته باشید و لاستیک یزد تایر مدل اورانوس با عرض 205 م.م را مشاهده میکردید که اگر هم کیفیت بالاتری از لاستیک دنا نداشته باشد پایین تر هم نیست
    3 در قسمت مربوط به دنا اشاره به امکانات مهم این خودرو از جمله تهویه اتوماتیک و صندلی برقی شد اما نوبت به لیفان که رسید از سانروف دوربین دنده عقب سنسور نور و…….. صحبتی به میان نیامد و دریچه گاز برقی دنا را یک امتیاز مثبت شمردید در صورتی که دریچه گاز لیفان هم برقی است.
    4خوشبختانه یا متاسفانه از دید شما از لحاظ قدرت موتور دنا مغلوب این مبارزه خواهد بود صحبت از صفحه کلاچ ضعیف لیفان به میان آمد که در مدل 1600 صحیحه اما تیپ 1800 مشکلی از این بابت ندارد
    5 ایراد جالبی که از لیفان گرفته شد فضا کم پا سرنشینان عقب بود و فنربندبی سفت خودرو که مشخص میشود اصلا بررسی عملی صورت نگرفته و احتمالا لیفانی در کار نبوده اما در مورد ضغف کولر خودرو حق با شماست چرا که قدری ضغیف هست ولی با صرف هزینه ای اندک توسط نمایندگی قابل رفع میباشد.
    6 درباره ایمنی خودرو لیفان هم باید اضافه بشه که روی پلت فرم تویوتا کرولا ساخته شده و از شاسی بسیار محکمی برخوردار هست و حداقل مثل برخی از خودروهای وطنی ضعف ایمنی ندارد که با یه سرچ ساده و دیدن تصاویر تصادفات لیفان و عملکرد مناسب مخصوصا ستون های خودرو به این نتیجه خواهید رسید

    البته بدیهی است که حسن بزرگ دنا مقبل لیفان شبکه خدمات گسترده تر ایرانخودرو است

    با تشکر

    امیدوار هستیم نظر ما منتشر بشه و برای مقایسهات آینده انصاف بیشتر رعایت شود تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند

    1. با سلام به شما هموطن گرامی
      من با داشتن 2مدل لیفان 620 ، 1.6 لیتری به مدت 2 سال و 1.8 تلنت به مدت یک سال و نیم با نظرات شما کاملا موافقم.
      البته اگر امروز بخواهم بین دو خودرو لیفان و دنا یکی را انتخاب کنم با اغماض دنا را انتخاب خواهم کرد.
      از آنجاییکه خریداران این دو خودرو از قشر متوسط جامعه هستند و مبلغ خودرو و بازار دست دوم در تصمیم گیری موثر است دنا دارای بازار بهتر و افت قیمت کمتری در موردهای دست دوم است و متاسفانه لیفان عرصه را واگذار خواهد کرد.

      اما دوستان بایستی توجه کنند با خرید جک j5 دست دوم و کمی بودجه بیشتر میتوانند انتخاب بسیار بهتری نسبت به دنا داشته باشند.

      در پایان از زحمات مدیران کارنت کمال تشکر را دارم.

    2. دنا ماشین داخلی و پر از امکانات روز است لیفان و جک هم ماشین های خوبی هستند ولی ایراد های ان ها زیاد است مثال یکی از فامیل هایمان لیفان x60داشت هر هفته به نمایندگی میبرد در هرصورت همه ی ماشین ها ماشین های خوبی هستنند با امکانات و وسایل های خوب

  2. با سلام

    اصلا مشخص نبود که پستتون تبلیغ خودرو دنا و خراب کردن خودروی لیفان بود.. من از مدل 91 لیفان 620 دارم انقدر راضیم که حتی 1 درصم فکر عوض کردنش به ذهنم خطور نمیکنه

  3. با سلام
    واقعا این یه مقایسه بود…..؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    نویسنده مقاله مخاطب رو چی فرض کرده!!
    از کی تا حالا بر شمردن نکات مثبت و نادیده گرفتن نکات منفی یک طرف مقایسه در برابر بزرگنمایی نکات منفی و نادیده انگاشتن موارد مثبت طرف مقابل دیگر رو بهش میگن مقایسه…..؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    دوستان من سالها تجربه خودروهای وطنی رو تا همین چند ماه پیش داشتم، اعم از 405 و پرشیا و سمند LX و سمند سورن و 206 صندوقدار V8 و….
    بالاخره هر خودرویی فراخور نوع ساختارش حتما دارای مزایا و معایب ذاتی است و حتی خودروهای گرانقیمت نیز از این قاعده مستثنی نیستند…
    چطور نویسنده مقاله خدمات ضعیف در رابطه با موتور EF7 و کمبود شدید قطعات و مکانیک خبره این موتور حتی در نمایندگیها با وجود بعضی ضعفها (مثل روغن ریزی و…. که بارها مشاهده شده سبب سردرگمی صاحبان گردیده) در کنار طراحی بیروح و تکراری دنا از بغل(که در دید از بغل صرف نظر از سپر و چراغها هیچ فرقی با سمند SE ندارد!!) و همچنین استفاده از پلاستیک خشک نه چندان مرغوب در ساخت داشبورد و رودریها و بازار دست دوم نامناسب سمندهای با موتور EF7 و….. را اصلا مطرح نکرده و در طرف مقابل از کنار امکانات بینظیر لیفان 620 تلنت (در این بازه قیمتی) اعم از سانروف دو حالته و سیستم صوتی عالی بهمراه نویگیشنهای کارآمد و پوشش تمام چرم مقبول و اتو لایت و سواری نرم و فرمانپذیری خوب خودرو و همچنین شتاب و قدرت عالی موتور و ….. به سادگی عبور کرده و در عوض به بزرگنمایی چند ایراد که به نحوی از انحا تمامی خودروها از مشکل مستثنی نیستند میپردازد!!
    بنده قریب به 12 سال تجربه ماشینهای فوق الذکر رو داشتم و تنها مورد قابل قبولش 206 صندوقدار V8 آریان مدل 86 بود (اونم چون اصل فرانسه بود ، نه مثل تولیدات بعد از سال 90 عزیزان ایرانخودرو!!)، یقینا بقیه مشکلاتشون کمتر از لیفان 620 تلنت نبود……
    آخریش هم سمند سورن ELX مدل 92 بود که بعد از یکسال (با تحمل مشکلاتش)، دو ماه طول کشید تا بفروشم!!
    تو این چند ماه که لیفان 620 تلنت رو گرفتم اصلا حاضر نیستم دوباره خودروهای عزیزان وطنی بالاخص تولیدات واقعا بی کیفیت و آشغال بعد از سال 90 به بهانه تحریمات رو دوباره تجربه کنم……
    عزیزان فقط دقت داشته باشید که شرکت لیفان فقط کمتر از 15 ساله که رو به خودروسازی آورده و الان لیفان 820 در حد اوپتیما تولید میکنه و ایرانخودرو بعد از 60 سال تو کف عوض کردن چراغ و سپرها (و البته اخیرا داشبورد!!) مونده……
    گیرم که مقاله جهت دار نویسنده رو بپذیریم و دنا (مثلا!!) بهتر از لیفان 620 تلنت،، عزیزان ایرانخودرو با 60 سال تجربه (که افتضاح تاریخ صنعت خوروسازی دنیا رو با تولید آردی به یدک میکشند!!) چه برگ برنده ایی در قبال لیفان 820 داردند؟؟؟
    بنده وکیل مدافع آشغالهای چینی هم نیستم ، چراکه تو وطن عزیزمون خودرو زیر صد میلیون تومن یه گاری بیش نیست، ولی متاسفم که من و امثال بنده با انحصار و تحمیل و خسته از محصولات آشغال وطنی، دلزده شده و مجبوریم محصولات رقیب جدید ولی مصمم!! رو که تقریبا در شرایط مساوی ، بهتر هست رو ترجیح بدیم…..

    1. لیفان خوب یا بد دیگه تولید نمیشه و افت قیمت شدید داره.ماشین چینی قعطاتشون خیلی گرون و از طرف شرکت یهو تولید متوقف میشه که ضربه شدیدی به خودرو میشه

  4. آقای خسته از تولیدات وطنی شما که دنا رو سوار نشدی چرا الکی بر علیهش شعار میدی.من عموم لیفان ۶۲۰ تلنت داره و خودم دنا.واقعا از همه نظر دنا سرتره.تنها ضعفش در مقابل لیفان نداشتن سانروف و دوربین عقبه.
    ازنظر نرمی هم (هم از نظر اتاق و هم ازنظر هندلینگ) لیفان ۶۲۰ تلنت(در برابر دنا) هیچ حرفی برای گفتن نداره.

    1. جناب علی آقا که با ذوق از دنا تعریف میکنی و هنوز تحویل نگرفته، چراغ ایربگش روشنه!!??
      اگه با حوصله خونده بودی متن بنده رو، حتما متوجه میشدی که من خیلی خوب دنا رو آنالیز کردم و تو خانوادمون کم از موتور ef7 بدبختی نکشیدیم!!
      ای کاش تعریف صحیحی از نرمی ماشین داشتی تا نمیگفتی دنا از لیفان نرمتره!!
      من که زاپاس لیفان رو با امثال دنا و تولیدات کلاهبرداران ایرانخودرو عوض نمیکنم ….

    2. من میگم دنا تو بنداز دور اسمش ایرانی ولی چینیه وسایلششششششششش

    3. حرف الکی نزن باقدرت موتور1700 اگر راست میگی بیا کورس یه ماشین بدلی با موتورef7ا صفرشو میخری مانیتورش کار نمیکنه تبلیغ ماشین های چینی رو نکنین که سر تا پا از دنا سرتره من خودم 4 سال لیفان 620 دارم هنوز یک بار هم داخل تعمیر نبردمش

  5. راهنمایی کنید ماشین دناهنوز از نمایندگی تحویل نگرفتم چراغ ایر بگ روشنه .چیکار کنم

  6. با درود و سپاس

    بنده مکانیک خودرو هستم و از لحاظ فنی مقایسه میکنم

    اصلا این مقایسه بسیار نابرابر بود و کاملا با تعصب خودرو ملی افتخار ملی خیلی از واقعیات رو زیر پا گذاشته

    ۱-لیفان ۶۲۰ پر روی پلتفرم تویوتا کرولا ۲۰۰۵ ساخته شده. موتور ۱۸۰۰ زنجیر موتور داره و از لحاظ طراحی به موتورهای ژاپنی شباهت دارد موتور ۱۶۰۰ هم فوق العاده س هردو موتور کم استهلاک و بقول معروف قوی کم مصرف و خر کار هستند
    کیفیت رنگ لیفان در مقابل خودروهای اروپایی پایین تر است نه وطنی
    طراحی داشبورد زیبا اما کیفیت هم معمولی به پایین مثل سمند
    کولر هم معمولی نه قدرتمند

    گیربکس بسیار نرم و دقیق با ضرایب دنده میزان

    لیفان براحتی از پس ?زانتیا? بر میاد

    ۲ – و اما دنا ?همون سمند ef7 فیس لیفت هست با مشکلات بریدن تسمه تایم و نابودی سرسیلندر و شتاب کم با ترمز های عقل دیسکی ! همین

    ا

    1. درود برتو من خودم لیفان دارم شتابش عالیه کم مصرف زنجیر تایم از اینکه خوب قضاوت کردی و عادلانه متشکرم

  7. من یه لیفان 620 1.8 دارم مدل 91 تا حالا یه بار با مشکل مواجه نشدم از تولیدات داخل خیلی بهتره
    تولیدات داخل خیلی عقب هستند واسه همینه که بهمون میگن جهان سوم کمی واقع بین باشین لیفان 620 ماشین آنچنانی نیست که تعریفش بکنیم اما خیلی سر تر از تولیدات داخل هست

  8. سلام
    من یکسال دنا داشتم .و اشغالترین خودرو .حیف پول انصافا پرایدبهتره ..

  9. اگر شما تاحالا این خودرو های داخلی رو نمیخریدید و اینهم تبلیغ نمیکردین کشور ماایران الان بهترین خودرو های جهانو تولید میکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *