آخرین اخبار

حمایت نمایندگان سایپا از الزام مشتریان به ارائه چک ضمانت 120درصدی تسهیلات بانکی

انجمن نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا حمایت خود را از ایجاد شرایط الزامی مشتریان جهت ارائه چک ضمانت بانکی معادل ۱۲۰ درصد مبلغ تسهیلات در فروش اقساطی خودرو اعلام کرد.

به گزارش كارنت به نقل از خبرگزاری فارس، انجمن صنفی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا در واکنش به خبر فارس با عنوان «جلسه بی‌نتیجه نمایندگی‌ها با مدیران خودروساز/خریداران پشیمان نه راه پس دارند نه راه پیش» اعلام کرد که

در توضیح انجمن نمایندگان سایپا آمده است:

 1ـ با توجه به وجود انجمن صنفی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش در هر استان و با انتخاب اعضاء کانون انجمن‌های صنفی کل کشور، کانون انجمن های صنفی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش گروه سایپا به عنوان نماینده این صنف مشغول به فعالیت هستند. لذا انتظار می‌رفت در صورت نیاز به تهیه خبر از کانون انجمن های صنفی به عنوان مرجع خبر استفاده می‌شد نه یک نماینده فروش که حتی نام و نشان آن نیز در خبر درج نشده است.

2ـ در جلسه ای که به جهت هماهنگی نحوه تکمیل مدارک خدمت مدیران ارشد فروش، مالی، طرح و برنامه و حقوقی شرکت رسیدیم همگی با هم تفاهم و توافق کردیم که مشتریانی که از بانک تأییدیه واریزی دارند فراخوان شده و پس از تکمیل مدارک خودروهایشان نیز فاکتور شود و 30 هزار تومان از هزینه‌ها را نیز شرکت سایپا تقبل کرد.

3ـ با توضیح مدیران ارشد و رویت صورت‌جلسه تنظیمی قبل از شروع فرایند ثبت نام، مطلع شدیم که با هدف کاهش مراحل اداری و بر اساس نظر حقوق‌دانان شرکت از دریافت چک تضمین و وکالت فک پلاک برحذر شده بودند، ولی بر اساس اطلاعات دریافتی هنگام ثبت نام و با هدف کاهش مشکلات احتمالی آتی و با نظر واحدهای نظارتی و بازرسی مقرر به دریافت اسناد فوق‌الذکر شدند.

4ـ براساس گزارش‌هایی که از مابقی همکاران دریافت کردیم، مشتریان محترم قبل از فراخوان و بر اساس اطلاعات درج شده در جراید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام و آماده ادامه فرایند اجرایی تحویل خودروی خود هستند.

5ـ پس از اخذ اطلاعات ارائه شده در جلسه و انتقال صادقانه آن به مشتریان محترم از طرفی و از طرف دیگر با اطلاع‌رسانی موضوع توسط شرکت سایپا از طریق جراید و اخبار مشتریان محترم نیز ما را در اجرای این فرایند همراهی کردند.

ظرف دو روز کاری بیش از نیمی از مشتریان ثبت نام خود را تکمیل کردند و روزانه حدود 3 هزار دستگاه خودرو نیز تحویل مشتریان می‌شود.

نهایتاً از طرف هیأت مدیره کانون و همکارانی که به عنوان منتخبین نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش در جلسه حضور داشتند، رضایت کامل خود از عملکرد شرکت سایپا را اعلام و همراهی کامل خود در راستای اهداف آن شرکت محترم را اعلام می‌کنیم و به جهت عدم گزارش هرگونه مشکل حاد و غیر قابل حل در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی دولت خبر مربوطه را کاملاً تکذیب می‌کنیم.

توضیح :

1- گزارش فارس بر اساس صحبت فقط یکی از نمایندگان سایپا تنظیم نشده بود، بلکه طبق گفته مدیران تعدادی از نمایندگان سایپا تهیه شده بود.

2- در توضیح سایپا آمده است که موضوع دریافت چک ضمانت و گواهی فک پلاک به صورت صادقانه به مشتریان منتقل شده است.

سایپا در حالی از روابط صادقانه با مشتریان سخن می‌گوید که در بخشنامه اولیه ثبت نام برای فروش اقساطی خودرو، به موضوع دریافت چک ضمانت اشاره‌ای نشده بود و اصولاً پیش از اجرای هر طرح، مجریان آن باید به تمام زوایای اجرای طرح دقت کنند، نه اینکه در زمان تحویل خودرو مدارک جدیدی را از مشتریان مطالبه کنند.

3- اصولاً نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز علاوه بر منافع خود باید به فکر تکریم مشتریان خود نیز باشند. این در حالی است که در قرارداد فروش خودرو، هیچ حقی برای مشتریان جهت انصراف از خرید یا صلح قرار داده نشده و در عین حال با مجبور کردن خریداران به ارائه چک بانکی تضمینی شرایطی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند که نه راه پس دارند و نه راه پیش.

در چنین وضعیتی طبق ادعای انجمن نمایندگی‌های سایپا در جلسه با مدیران فروش این شرکت هیچ اعتراضی در جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان صورت نگرفته و همه حاضران با هم توافق کرده‌اند که شرایط اجباری به مشتریان دیکته شود!

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *