آخرین اخبار

قطار “تاخیر در تحویل خودروها” این بار در ایستگاه آسان‌موتور

بدقولی واردکنندگان در تحویل خودروهای ثبت‌نامی در ماه‌های گذشته، تبدیل به داستانی تکراری شده و چند سالی است که این داستان برای مشتریان ادامه پیدا کرده است.

در حال حاضر زمانی که مشتریان برای خرید خودرو به نمایندگی‌های مجاز شرکت ها در شهرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به آنها فرم‌های قرارداد برای ثبت‌نام خودرو داده می‌شود که در این فرم‌ها، قیمت و زمان تحویل خودرو از سوی شرکت اعلام شده است. مشتریان نیز طبق این قراردادها، اقدام به خرید خودرو می‌کنند و در مقابل، انتظار دارند خودرو خود را طبق قرارداد و در موعد مقرر تحویل بگیرند.

این در حالی است که در اغلب موارد این اتفاق نمی‌افتد و مشتریان، خودروهای خود را بعد از چند هفته و یا چند ماه از نمایندگی‌ها تحویل می‌گیرند. برای مثال یکی از ثبت نام کنندگان خودرو ضمن ارسال پیام به “مجله ماشین” مشکلات خود را به شرح زیر بیان کرده است:

” بنده در فروردین ماه 1394 اقدام به ثبت نام 90 روزه نقدی خودروی هیوندا النترا نمودم. برای ثبت نام نیز مبلغ 60 میلیون تومان را طی سه فقره چک یک ماهه به شرکت – پرداخت کردم (طبق شرایط فروش نقدی). مطابق قرارداد منعقد شده مبلغ 68 میلیون دیگر را نیز در زمان تحویل خودرو باید پرداخت می نمودم. قرار بود این خودرو در خرداد ماه 94 به اینجانب تحویل گردد. تا حال حاضر یعنی اواسط مهر ماه 1394 این خودرو به بنده تحویل داده نشده است. در تماسی که با شرکت – گرفتم متوجه شدم که خودروی النترای وارد شده به ایران بنابه دلایلی همچون مشکلات استانداری و… در گمرک ایران مانده و ترخیص نشده است.

همچنین این نمایندگی اعلام نمود که اگر نوبت شما در تحویل خودرو فرا برسد باوجود اینکه تمامی نمایندگی های خودروهای خارجی شروع به ثبت نام خودروهای 2016 نموده اند به شما خودروی 2015 تعلق خواهد گرفت. یعنی پس از شش هفت ماه انتظار، سال میلادی 2015 رو به پایان است لیکن خودرویی به ما تحویل داده خواهد شد که مربوط به سال گذشته می باشد که این به دور از انصاف است. نمی دانم کدام مرجع مسئول به نظارت بر فعالیت این گونه نمایندگی ها می باشد. “

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *