آخرین اخبار

رشد مطالبات مشتریان خودرو

در حالی که کمپین «نه به خرید خودرو صفر» همچنان ادامه دارد به‌نظر می‌رسد مطالبات خودرویی مشتریان به خودروهای وارداتی چینی هم تعمیم پیدا کرده است.

یکی از اشکال مرسوم پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولت در سطح جهان راه‌اندازی کمپین‌های اعتراضی است که در صورت ادامه‌دار بودن، معمولا با پاسخ شفاف دولت‌ و اتحادیه‌ها روبه‌رو شده است؛ اما در ایران به‌رغم افزایش سه باره قیمت خودرو در سال 91، هیچ‌گاه شاهد اعتراضات سازمان یافته‌ای همچون کمپین کنونی نبودیم. بر همین اساس کمپین «نه به خرید خودرو صفر» صرف‌نظر از تمامی سناریوهایی که برای شکل‌گیری آن عنوان می‌شود اولین کمپینی است که توسط مردم به‌صورت جدی دنبال شده است.

با وجود آنکه کارشناسان بر این عقیده‌اند که این کمپین ماحصل انتظارات انباشته شده مردم در سال‌های گذشته است، اما نکته حائز اهمیت آن است که اعتراض عمومی در قالب کمپین نسبت به وضعیت قیمت و کیفیت کالایی چون خودرو برای اولین بار است که در جهان و ایران صورت می‌گیرد. از آنجا که خودرو جزو کالاهای اساسی و معیشتی نیست به همین دلیل شکل‌گیری این کمپین از اهمیت ویژه برخوردار شده است. از سوی دیگر برخی اخبار حکایت از آن دارد که مشتریان ناراضی از کیفیت برخی محصولات چینی، از برگزاری کمپینی با هدف ایجاد تعهد در تولیدکنندگان این نوع محصولات سخن می‌گویند. این کمپین‌ها در صورت شکل‌گیری به‌طور حتم نمی‌تواند به گستردگی «کمپین نخریدن خودروی نو» داخلی باشد، اما در نهایت می‌تواند هشداری باشد برای خودروسازان چینی که هنوز خود را در دوران تحریم می‌بینند و حقوق مشتری ایرانی را نادیده می‌گیرند.

روزنامه دنیای اقتصاد

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *