آخرین اخبار

چرا خودرو وارداتی ارزان در اختیار مردم قرار نمی گیرد؟

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به جایگاه رفیع خودروسازی در کشور اظهار داشت: مردم حق انتقاد دارند و ما باید انتقادها را بپذیریم و ما فرافکنی نمی‌کنیم و باید پاسخگوی نیاز مملکت باشیم.

به گزارش کارنت به نقل از میزان، رضا نوروززاده اظهار کرد: صنعت خودرو بیش از 15 میلیارد دلار در اقتصاد کشور نقش دارد و حدود 22 هزار میلیارد تومان قطعه برای تولید خودرو در کشور وارد شده است.

وی گفت: برخی می‌گویند چرا خودروی وارداتی وارد کشور نمی‌شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد؛ لازم به ذکر است که واردات 130 هزار خودرو معادل تولید یک میلیون و 200 هزار خودرو ارزبری داشته است.

وی با بیان اینکه انتقادها را به جان می‌پذیریم و مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم، گفت: صنعت خودرو باید بر خود ببالد که به نیاز عمده کشور پاسخ گفته و مانع خروج ارز شده است.

نوروززاده ادامه داد: چنانچه جلوی خروج ارز برای واردات خودرو گرفته شود، این ارزها صرف سرمایه گذاری بیشتر در داخل و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به وجود نواقصی در تولیدات داخلی اظهار داشت: در چندسال گذشته قطعه سازان به دلایلی آسیب دیده‌اند  و سایپا نیز به دلیل نوع جابجایی سهام، از لحاظ مالی آسیب دید.

نوروززاده افزود: به نمایندگی به مردم ایران عرض می‌کنم که مردم حق انتقاد دارند و ما باید انتقادها را بپذیریم. ما فرافکنی نمی‌کنیم و باید پاسخگوی نیاز مملکت باشیم.

نوروززاده تاکید کرد: وظیفه داریم معایبی که احیانا در محصولات داخلی وجود دارد، برطرف کنیم و خودروهایی در خور شان مردم ایران به آنان تحویل دهیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. آقای مدیر نمیخاد فیلمگونه حرف بزنی اگه راست میگید همین فردا پراید کره ای جدید وارد کنید ، اگر زودتر از 5سال مشکل پیدا کرد حق را به شما میدهیم . هرچی وارداته خودروهای ، گرون میارند .اگه راست میگید اجازه واردات پراید را صادر کنید

  2. من که نفهمیدم بالاخره چی شد.!!!

    ” نوروززاده ادامه داد: چنانچه جلوی خروج ارز برای واردات خودرو گرفته شود، این ارزها صرف سرمایه گذاری بیشتر در داخل و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد. ”

    خدمت آقای نوروززاده باید گفت که توی این 40 سال شما چیکار کردید؟؟؟؟
    غیر از اینه که واردات خیلی کمتر بود ولی شما هنوز وانت بار2 دارید تولید میکنید.
    همه خوب یادشون هست که پیکان بخاطر آلودگی بدنه تخته شد ولی آردی برای مدت طولانی تولید شد، وانت بار2 هم که هنوز تولید میشه!!!!!!!!!!!!!1

  3. به خریداران خودرو داخل ایران ظلم مضاعف میشود، قیمتهای بسیار بالا و کیفیت بسیار پایین. وضعیت رکود حال حاضر بخاطر انحصاری است که سالها صنعت خودرو کشور داشته. دولت با طرفداری و دادن امکانات مالی بیش از حد و بالا بردن عجیب تعرفه های ورود خودرو امکان چالاک شدن این صنعت را گرفته. امروزه این صنعت مثل میانسالی شده که از بس فربه است نه تنها امکان حرکت در کنار هم نسلان خود را نداره بلکه در داخل خانه خود هم زمین خوردنش اجتناب ناپذیر است. مگر اینکه امکانات دولتی پیش از پیش بسویش روانه شود که باز او را مریض تر خواهد کرد.

  4. دست از اين سيا بازي ها بر داريد، كجاي اقتصاد ما درست هست كه خودروش درست باشه، فقط و فقط دولت و مجلس بايد تعرفه واردات ظالمانه خودرو رو حذف كنند ، اين تعرفه چند صد درصدي ظلم به مردم و ستم هست، اين تعرفه لابي خودروساز داخلي است و دولت هم از خداخواسته قبول كرده چون جيب خودش رو پر مي كنه و از اون ور هم خودرو ساز راحت جيب مردم را خالي مي كنه و جون مردم را مي گيرند، واي به حالتون كه اينجوري و با افتخار دارين به مردم ظلم وستم مي كنيد و چه راحت توجيه مي كنيد، خودروساز داخلي براي ما شخصيت گرگ صفتش نمايان هست و توبه اش فقط مرررررگ هست، فقط حذف تعرفه ها تا همه اقشار زحمت كش ايران از كارگر و كارمند و كاسب و غيره بتونند طعم شيرين داشتن خودروي امن وايمن و با كيفيت و برند و ارررررررررزززززززززاااااااان را بچشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *