آخرین اخبار

اولویت‌های خودروسازان برای خروج از رکود/ مهلت 3 ساله مردم به خودروسازان

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت راهکار خروج بازار خودرو از رکود و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را فرصت دو تا سه ساله مردم به خودروسازان دانست.

به گزارش کارنت به نقل از اقتصادنیوز، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: در حال حاضر نیاز اصلی صنعت خودرو ایران سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید است در حالی که این نیاز با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در سه سال گذشته اصلا احساس نمی‌شد.

او افزود: در حال حاضر صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور ضربه خورده و توان رقابتی برای تولیدکنندگان آنها نمانده است. از طرفی سیاست خودروسازان برای فصل همکاری‌های جدید خود با اروپایی‌ها بیشتر واردات است و مدیران خودرویی کشور این موضوع را به صراحت بیان می‌کنند اما آن طور که پیش‌بینی می‌شود، در یکی دو سال آینده اگر هم تولید خودرو داخلی صورت بگیرد با تکیه بر مونتاژ خودروهای خارجی خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به قدمت صنعت خودروسازی ایران پیشنهاد کرد: برای صنعت خودرو کشور 40 سال زحمت کشیده شده و باید موازات با توان فعلی تولیدکنندگان خودروسازان برنامه‌ای مناسب در پیش بگیرند تا محصول کیفی خود را به بازار ارائه کنند.

او افزود: در این شرایط علاوه بر سودآوری توان داخلی تولیدکنندگان نیز رشد خواهدکرد که البته راه پیچیده‌ای پیش روی خودروسازان وجود دارد تا رضایت مردم را جلب کنند. چراکه ارتقای کیفیت تولید داخلی خودرو به دو تا سه سال زمان نیاز دارد و اینکه نتیجه همکاری‌ها با صنعتگران خارجی تا سه سال آینده حاصل می‌شود. در این صورت اعتماد مردم که نسبت به بازار خودرو از بین رفته باری دیگر جلب می‌شود و اعتمادسازی اساسی صورت می‌گیرد اما مردم هم در این راه باید همراه خودروسازان باشند و صبورتر باشند.

کاکایی با بیان اینکه اعتماد مردم به سختی باز می‌گردد، گفت: جلب رضایت مشتریان برنامه‌ای منسجم می‌خواهد و خودروسازان باید در عمل این را به مردم نشان بدهند تا با ورود محصولات خارجی همه تقاضاها به سمت خودروهای وارداتی جلب نشود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت افزود: عیوبی که خودروهای داخلی مانند خاموش شدن ناگهانی دارند، این نقایص یکی دو سال گذشته هم بوده و دلیل آن هم به کمبود قطعات و اختلاف قیمت‌ها برمی‌گردد. زیرا برای تامین قطعه یدکی با مشکل مواجه بودیم اما این اتقاقات نباید مردم را به خرید خودرو خارجی ترغیب کند زیرا تمایل به خودرو خارجی سبب افزایش واردات و در نهایت تضعیف صنعت خودرو داخلی خواهد شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. کی گفته مردم 3 سال مهلت دادن چرا بیخودی از طرف مردم تصمیم میگیرید 40 سال مهلت دادیم دیگه بسه مردم رو سرکیسه کردین از این به بعد نوبت مردمه درد کشیده است که این همه سال شمارو تحمل کردن تحریم تحریم تا پیروزی باید تعطیل بشه وسلام

  2. ما یک روز دیگر هم انها را تحمل نخواهیم کرد فقط باید تعطیل شوند یا به خودرو سازهای معتبر جهانی واگذار شوند .
    انها هیچ وقت نخواهند توانست پاک دست شوند مانند پسر خاله ناخلف من که 5 بار ورشکستگی او را پرداخت کردیم و امروز دوباره یکماه است بخاطر بدهی فراری است اما دیگه ممه را لولو برد باید برود زندان و اب خنک میل کند .
    به جدم قسم اگر همه عمر بی خودرو هم باشم امکان ندارد دیگر از ایران خودرو و سایپا با شرکتهای تابعه انها خرید کنم . در ضمن کی به شما اجازه داده بجای مردم تصمیم بگیرید و وکیل و وصی انها شوید .

  3. ما به انها ده سال . بیست سال … صدسال هم فرصت خواهیم داد مشکلی نداریم . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    فقط تا زمانی که خودرو در حد حداقل سانتافه کره ای تحویل ندهند باید صادر کنند چیزی را برای داخل تولید نکنند چون ما هم تا همان زمان فرصت میخواهیم تا پول جمع کنیم و خرید خودرو اشغال نخواهیم کرد . خخخخخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *