آخرین اخبار

با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل می‌کنیم

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به کمپین “خودرو صفر نخریم”، گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

به گزارش کارنت به نقل از ایسنا ،رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به کمپین “خودرو صفر نخریم”، گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

حمیدرضا فولادگر در خصوص آخرین وضعیت خودروی داخل و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: ما قطعا احتمال می‌دهیم در شرایط بعد از تحریم شرکت‌های خودرو ساز به ایران بیایند و قراردادهایی منعقد کنند، البته این نکته ضروری است که تا به امروز تنها شرکت‌ها به ایران آمده‌اند، اما قلمی برای امضا روی کاغذ نچرخانده‌اند، ولی پس از آمدن آن‌ها تولید داخل و مسئولان باید بسیار دقت کنند.

وی با بیان این‌که «نباید پس از رفع تحریم‌ها و رفت و آمدهای شرکت های خودروسازی بازار خود را به راحتی به آن‌ها واگذار کنیم»، افزود: اگر با دقت وارد این موضوع نشویم بازار خودرو کشور لطمه سنگینی می‌خورد و شرایط رقابتی از بین خواهد رفت. پس حتما باید در شرایط پساتحریم بستر رقابت پذیری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم کرد و بازار داخلی کشور را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این‌که «نباید با چشمانی بسته بازار داخلی را در اختیار خودروسازان خارجی قرار دهیم»، ادامه داد: باید فضایی برای شرکت‌های خودروسازی ایجاد شود که تکنولوژی و فناوری را به ایران منتقل و برای ساخت‌وساز خودرو در داخل کشور از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخلی استفاده کنند و در واقع باید بتوانیم تکنولوژی نوین را از آن‌ها گرفته و به داخل منتقل کنیم. البته باید کاملا متوجه موضوع باشیم که کشور تنها به یک مونتاژ کننده تبدیل نشوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها توافق در ماه‌های آینده صورت بگیرد، دوره‌ای از گشایش در کشور اتفاق می‌افتد که زمان تمایل به مصرف نیز در جامعه بیشتر می‌شود. پس در این دوره فرصت مناسبی است که کیفیت و خدمات پس از فروش در همه صنایع و محصولات داخلی به خصوص خودرو افزایش یابد و با این کار هم خودروساز سود می‌برد و هم قیمت‌ها برای مردم مهار می‌شود.

وی با انتقاد شدید از «دور زدن قانون توسط عده‌ای در مناطق آزاد تجاری» اظهار کرد: متاسفانه عده ای خودروهای ورودی به مناطق آزاد را وارد شهرهای دیگر آن استان مثل خوزستان، سیستان و گیلان می‌کنند و سپس با دور زدن قانون آن را به شهرهای دیگر کشور می‌فرستند این کار قطعا به تولید داخلی ضربه می‌زند.

وی به کمپین خودرو صفر نخرید واکنش نشان داد و گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید ساختار خودروسازی را اصلاح و اصل ۴۴ را حاکم کنیم، شرکت‌ها را رقابت‌پذیر و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. اخ جون انحلال . حاج اقا انشاالله ش رو یادت نره .
    میدونی چند تا از دوستها و اقوام ما یخاطر اشغال بودن این خودروها تا بحال در قبرستان جا خوش کرده ان . انشاالله که مسببین ان هم به درک واصل شوند و سرمایه هایشان نابود شود .

  2. هنوز هم راه را دارید اشتباه میروید هنوز هم حاضر نیستید قبول کنید کلا در اشتباهید .
    بهترین کار برداشتن تعرفه و آزاد کردن سرمایه گذاری خارجی در تمام بخشهای تولیدی و اقتصادی است .
    دولت فقط باید مالیات مناسب از مصرف کننده دریافت کند و بازار را ازاد و از قید و بند قوانین بورکراسی ازاد کند .
    تعرفه های سنگین و قوانین جانبی سنگین تر از تعرفه و مالیات ارزش افزوده بی حد و حصر در کنار منفعت طلبی و رانت وارد کنندگان و مونتاژ کاران باعث میشود نرخ اجناس بیش از سه برابر جهانی ان بدست مصرف کننده ایرانی برسد که از عهده خرید او خارج است حالا بماند نزول سی چهل درصدی وامهای خرید .

  3. میدونید این خودرسازها چقدر بچه را یتیم .زن را بیوه .پدرو مادر را عزادار.ایرانی را معلول کرده.خیلی از اونها نخبه بودن .نون اور خونه بودن.مردم فقط میگن خودرو ایمن وبا کیفیت تولید کنید.الان خیلی ها واقعا پول ندارند خودرو بگیرند.نخریدن بهانست.

  4. ديگه توجيه و نظر بس است، تموم شد ، اعتمادي از سوي مردم به شما ديگه وجود نداره، فقط حذف تعرفه هاي طالمانه خودرو خواست ما هست، تعرفه حذف بشه تا همه اقشار مردم بتونند با ازاد شدن بازار خودروي خوب، با كيفيت و ارزان و امن و برند خوب وارد كنند، خودروساز اگر تونست كه نمي تونه، رقابت كند، اومديد يه زندون واسه مردم راجع به خودرو واسه مردم ساختيد اسمشم گذاشتيد رقابت و كيفيت ، واي به ننگ و خيانت شما كه به اين ملت مظلوم تحميل كرديد.

  5. سی و پنج سال اجحاف و ظلم اینها بر مردم باعث شده که به این راحتی دارند به شعور مردم توهین کنند مثل سخنان وزیر صنایع که می گوید مردم ماشین های تولید داخل را می پسندند و میخرند حالا هم این آقای رئیس کمسیون اصل 44 چنان میگوید با ورود شرکتهای اروپایی باید مواظب باشیم شرایط رقابتی در این صنعت از بین نرود انگار تا الان فضای صنعت خودروی کشور رقابتی بوده. البته اگر رقابتی هم بوده فقط رقابت بر سر چپاول این مردم از سوی دو آشغال ساز داخلی بوده که حالا می ترسند باورود رقبای خارجی این فضا از بین برود

  6. دست برداريد اي ادماي بي علم، اخه تو نماينده مردمي يا نماينده خودرو ساز. تعرفه هاي ظالمانه را حذف كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *