آخرین اخبار

پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا خیانت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پرداخت هر گونه تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و اگر اتفاق افتد ما ساکت نخواهیم نشست.

به گزارش کارنت،  علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در خصوص پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: این کار هنوز انجام نشده و گفته‌ایم اگر اتفاق بیفتد خیانت است. البته تعدادی به دنبال این هستند که این کار انجام شود.

وی با بیان این که مدیریت سرمایه در ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها ابتدا باید خودشان برای حل مسائل‌شان چاره‌ای بیندیشند بعد از منابع ملی بخواهند بهره ببرند.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: پیش از این هم نشان داده شده که هر زمان این شرکت‌ها تسهیلات گرفته‌اند، نهایتا صرف زیان‌های انباشته و افزایش هزینه مالی شده و اثر آن بر روی افزایش قیمت خودرو بوده است؛ اگر این تسهیلات هم دریافت شود باز به همین شکل خواهد بود و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممکن است تسهیلات صرف بدهی شود اظهار کرد: در این شرایط راندمان تولید افزایش نمی‌یابد، بدهکاری به بانک باقی می‌ماند و زیان انباشته بیشتر می‌شود. در نتیجه هزینه مالی افزایش یافته و جای جبران ندارند و مجبور هستند قیمت را کمی بالا ببرند و همین دور مانند قبل ادامه خواهد داشت.

علیلو خاطر نشان کرد: به همین دلیل صاحبان این شرکت‌ها باید دارایی‌ها و امکانات خودشان را مدیریت کنند تا این خلاء پر شود و مدام به منابع ملی دست اندازی نکرده و به بانک مرکزی فشار نیاورند.

وی در پایان تاکید کرد‌: بنابراین پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و هر کسی هم که از طریقی به آنها کمک کند عین خیانت تلقی می‌شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ساکت نخواهیم نشست.

برچسب ها

‫3 نظرها

  1. ای کاش نمایندگان مردم از سالهای قبل این همیت را داشتند تا این مدیران ناکارامد حساب کار خودشان را میکردند . متاسفانه امروز به نابودی اقتصاد ملی رسیده ایم و تمام منابع از جمله اعتماد عمومی نابود شده و به سرزمین سوخته رسیده ایم.

  2. صنعت خودرو در ایران انحصاری است و تا این انحصار شکسته نشود رشد نمیکند و پرداخت هر نوع تسهیلات و جلوگیری از ورود خودروهای خارجی با ایجاد عوارض بالا خیانت به کل صنعت خودرو و صنایع وابسته می باشد زیرا این صنایع انگیزه ای برای تحقیق و توسعه و قابلیت رقابت را ندارند و مثل بچه عقب افتاده و متوقع باقی خواهد ماند.

  3. تا كم ميارند پشت رهبر قايم مي شن، همه در هر پست و مقامي كه هستند منتخب مردم هست، خواست به حق مردم مشخص است ، سياه بازي راه نندازييد، توجيهات دروغين و دهن پر كن هم ديگه گوش شنوايي ندارد ، فقط و فقط آزاد كردن تعرفه واردات خودرو براي همه ايرانيان، كارگر و كارمند و محصل و دانشجو و كاسب مي خواهند خودروي با كيفيت جهاني، برند، ايمن و ارزان داشته باشند مگه ما چي از هفت ميليارد ادم ديگه كم داريم، پس تعرفه واردات حذف، همه ازادند هر چه دوست دارند بخرند و كسي حق ندارد بگويد چي بخريم يا نخريم، تعرفه حذف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *