آخرین اخبار

تعیین اهداف صادراتی برای برند داخلی خودرو/ رشد 17 درصدی تولید خودرو در کشور

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت با ایجاد برندسازی داخلی در صنعت خودروی کشور می‌بایست اهداف صادراتی مدنظر بوده و از این پس نباید برند داخلی فقط برای بازار ایران منظور شود.

به گزارش کارنت به نقل از ایسنا، ساسان قربانی – سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو – اظهار کرد: ‌در سی و دومین نشست شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای شورای برپا شد، مهندس نعمت زاده تاکید کرد که بازار ما یک بازار جهانی است و ما هم بخشی از آن بازار هستیم.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن وتجارت در این جلسه تصریح کرد که اگر یک سرمایه‌گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می‌تواند تا صددرصد سهام آن شرکت را دارا باشد و در ادامه با اشاره به اینکه باید به دنبال تکنولوژی روز باشیم افزود که تفکر CKD کاری را از ذهنمان حذف کنیم.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: در این جلسه گزارش تحلیلی از صنعت خودروی ایران با صنایع خودروسازی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان توسط دکتر واورا، مشاور شرکت ایران خودرو ارائه شد که وی برداشت‌ها و مشاهدات خود را در قالب 10 سوال و جواب مطرح کرد؛ واورا سابقه کار در شرکت مرسدس بنز آلمان را داشته همچنین مدیر پلت‌فرم‌های شرکت یاد شده بوده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه جمع‌بندی گزارش واورا به نقل از وی گفت: رعایت استانداردهای خارجی، توجه به کاهش آلایندگی، مصرف سوخت کمتر و توجه به مراکز صادرات و تولید در کلاس جهانی، توسعه محصول و اعطای حق انتخاب به مشتری در زمینه مشخصات فنی و آپشن به مورد نظر مشتری اشاره شد.

قربانی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع گزارش دکتر واورا با اشاره به اینکه این گزارش واقعیت و در برخی موارد تلخ است و برای دستیابی به اهدافی که داریم بایستی خلاقیت داشته و به طراحی اهمیت دهیم و در یک جمله صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنیم، ایجاد واحد تست را یک ضرورت دانست و به سرعت گرفتن ساخت واحد آزمون خودرو تأکید کرد.

به گفته سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو، نعمت‌زاده در ادامه یادآور شده است که اطمینان دارد خودروسازی ما توان لازم را برای ایجاد واحد آزمون را داشته و نباید منتظر حرکت دیگران باشیم. چرا که صنعت خودروی ایران صنعتی پیشرو است و باید از تکنولوژی روز استفاده کند. خودروسازی بدون طراحی و توسعه معنا ندارد و همه خودروسازان و مدیران مربوطه در این میان مسوول هستند. اگر صنعت خودروی کشور حرکت کند، در واقع صنعت کشور حرکت می‌کند، تاکید کرد.

وضعیت تولید خودرو در 4 ماهه امسال

ساسان قربانی همچنین گفت: در این جلسه آمار تولید خودرو در 4 ماهه امسال اعلام شد. طی 4 ماهه نخست امسال به تعداد 329 هزار و 55 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل نمایانگر رشد 17.6درصدی داشته همچنین این میزان تولید نسبت به پیش‌بینی برنامه تولید سال 94 حکایت از تحقق رشد 84 درصدی دارد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: در این نشست تأکید شد شرکت‌های خودروسازی برنامه جبرانی برای باقیمانده سال تهیه و به اجرا بگذارند.

در ادامه جلسه سید رضا مفیدی، مدیر صنایع خودروی ایدرو گزارشی از راهنمای پیگیری اهداف، راهکارهای اجرای سیاست‌ها همچنین شاخص‌های پایش صنعت خودروی کشور را در این جلسه ارائه داد و اعم گزارش مورد اشاره به ارائه راهکارهایی در زمینه اجرای سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 تمرکز داشت که در سال گذشته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در پایان گفت: در این نشست مقرر شد تعیین مسوولان مختلف برای پیشبرد اهداف این صنعت در جلسات آتی این شورا بررسی شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *