آخرین اخبار

گزارش بي بي سي در مورد بازار خودروي ايران پس از توافق هسته اي

شبکه بی بی سی عربی در گزارشی خبری با عنوان «نکات مثبت توافق هسته ای؛ تلاش برای سرمایه گذاری تجاری در ایران پس از توافق» به مساله منافع شرکتهای خودروساز جهانی با ورود به بازار ایران پرداخت و با توجه به سیاستهای ایران در این خصوص، تولید خودروهای خارجی در داخل ایران(مونتاژ) را برای این خودروسازها بهترین راه عنوان کرد.

جرمی هاول گزارش داد: اگر خودورهای زیادی را در خیابانهای ایران دیدید گمان نکنید که تعداد خودرو در ایران زیاد است. در ایران نسبت مالکیت خودرو، از 200 خودرو به ازاء هر هزار نفر فراتر نمی رود. این میزان در آمریکا 800 و در آلمان 500 خودور به ازاء هر هزار نفر است.

جیم هولدر سردبیر مجله «اتوکار» می گوید: در ایران فضا برای جذب شرکت های خودرو سازی بین المللی آماده است. بسیاری از ایرانی ها که مارک های شناخته شده خودروها و کیفیت آنها را می شناسند انسانهای ثروتمندی هستند. فرصت مناسبی برای این شرکتها برای ورود به بازرا ایران فراهم شده است.

ایران تلاش می کند خودروهای ساخته شده وارد نکند که به همین علت تعرفه های گمرکی سنگینی که به 70 درصد می رسد بر واردات خودرو وضع کرده است. دو کارخانه به نامهای «ایران خودرو» و «سایپا» خودروهای «پژو» و «رنو» را مونتاژ می کنند. «پژو» و «رنو» به سبب تحریمها، صادرات قطعه به ایران را متوقف کردند.

اشوان شوتایی، عضو مجله اطلاعات خودرو در آسیا می گوید: «پژو» 450 هزار خودرو در ایران تولید می کرد، بنابر این فرصت مناسبی برای این شرکت جهت ورود به بازار ایران به دست آمده است. شرکت «کیا» هم چنین وضعیتی دارد. بنابر این، «پژو»، «کیا» و «رنو» بهترین فرصت را برای ورود به بازار خودروی ایران دارند.

بی بی سی ادامه داد: بعید است ایران واردات خودور از همه شرکتهای جدید خودروساز را آغاز کند بویژه اینکه ذخایر ارزی ایران پایین است و میزان تعرفه گمرکی خودور ها همچنان بالاست. بنابر این به نظر می رسد بهترین راه برای خودروسازان، امضای قراردادهایی برای تولید محلی خودروهایشان همانند «پژو» و «رنو» است تا خودروهای جدید با دستان ایرانی ها مونتاژ شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *