آخرین اخبار

ايران قطب مهندسی قطعه سازی و خودروسازی می شود

عضو هيأت مديره انجمن قطعه سازان خودرو بر ضرورت تعامل با صنعت خودروسازي جهاني تاكيد كرد و گفت :‌ براي صدور يك ميليون خودرو ايراني در افق سال 1404 بايد به اخرين فناوري ها و دانش جهاني اين صنعت مجهز شويم.

محمدرضا نجفي منش اظهار داشت : خودرويي که قرار است صادر شود بايد كيفيت جهان تراز داشته باشد و نمي توان خودروهاي نسل گذشته را توليد و صادر كرد.

عضو هيأت مديره انجمن قطعه سازان خودرو از افزايش 56 درصدي توليد خودرو در يك سال گذشته خبر داد و افزود : ظرفيت و مزيت بازار داخلي و منطقه اي ايران مورد توجه خودروسازان خارجي است و حتي يك خوروسازي بزرگ اعلام كرده است مي خواهد ايران را به كانون مهندسي و طراحي توليد خود تبديل كند.

نجفي منش همچنين بر ضرورت بهبود فضاي کسب و كار تاكيد كرد و گفت : قلب تپنده هر نوع برنامه و طرح توسعه و پيشرفتي همان فضاي مطلوب كسب و كار است و اگر قانون فضاي کسب و كار و قانون سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي به خوبي اجرايي شود تا 80 درصد هم مشكلات اين حوزه برطرف خواهد شد.

وي اضافه کرد: بسياري از ماشين آلات قطعه سازان قديمي است اما تعدادي از قطعه سازان خودرو با سرمايه گذاري خود ماشين آلات جديدي را به خطوط توليد خود اضافه کردند و بايد وارد زنجيره جهاني خودروسازان شويم تا به اهداف سند چشم انداز بيست ساله توسعه جمهوري اسلامي در افق سال 1404 برسيم.

نجفي منش گفت: ساخت خودرو با همکاري طرف هاي خارجي در داخل مد نظر است و بايد نظام قيمت گذاري خودرو هم آزاد شود تا دلالان و واسطه ها نتوانند قيمت هاي حاشيه اي را به نفع خود مديريت كنند.

عضو هيأت مديره انجمن قطعه سازان خودرو همچنين گفت : اگر دولت خودرو را قيمت گذاري كند به نفع دلال ها خواهد بود.

نجفي منش گفت: در افق 1404 صادرات يک ميليون خودرو و 6 ميليارد  دلار قطعه پيش بيني شده است که بايد الزامات آن فراهم شود و ورود به زنجيره جهاني توليد قطعه و خودروسازي مي تواند به ما كمك كند و رقابت با ورود خودروسازان خارجي كمك خواهد كرد كيفيت توليدات داخلي ارتقاء يابد و مردم و مشتريان هم به خودروهاي روز دنيا دسترسي داشته باشند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *