آخرین اخبار

پژو ایرانی بازار هدف فرانسویان را قبضه می‌کند!

به گزارش کارنت به نقل از ایلنا، احمد نعمت بخش اظهار داشت: در صورتی که قرارداد نهایی در مذاکرات هسته ای بین مذاکره‌کنندگان به امضا رسد مسلماً کمپانی‌های خودروساز خارجی نظیر کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی گفت: در گذشته نیز خط تولید شورولت و کادیلاک در ایران بود و در صورت توافق مجددا خطوط جدید آنها راه اندازی می شود.

نعمت بخش با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰ میلیون ظرفیت مازاد برای تولید خودرو در منطقه وجود دارد گفت: خودروسازان ما با همه ظرفیت خود کار نمی‌کنند و باید به دنبال بازارهای جدیدتر باشند.

نعمت‌بخش خاطرنشان کرد:  از این پس قراردادها را با کشورهای دیگر به راحتی نخواهیم بست و کلیه پروژه ها را به مناقصه خواهیم گذاشت و شرکتی که بیشترین امتیاز را در این مناقصه کسب کند می‌تواند با ما همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: از مواردی که باید برای همکاری با خودروسازان در نظرگرفته شود رقابتی بودن ، قیمت مناسب و نیز بهره بردن از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کارگران خودرو‌ساز داخلی و نیز صادرات ۳۰درصد از خودروهای تولیدی مشترک در بازار هدف آنهاست.

وی گفت: در کشورهای عراق و سوریه ما نمایندگی، تعمیرگاه و خدمات پس از فروش خودرو ایجاد کرده ایم.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: هم‌اکنون نیز پژو محصولات خود را به آلمان صادر می‌کند و اگر قرارداد مشترکی بین خودروسازی ما و پژوی فرانسه بسته شود صادرات خودروهای مشترک باید به سمت بازار هدف صادراتی آنها و آلمان نیز صورت گیرد.

نعمت‌بخش در خصوص هزینه‌های سربار خودروسازان نیز گفت: زمانی که قانون بهبود فضای کسب و کار به کارفرما اجازه اخراج کارگران را نمی‌دهد و باید هزینه‌های این نیروی مازاد تامین شود و حق بیمه بیکاری نیز پرداخت شود چطور می‌توان هزینه‌های سربار را کم کرد؟

وی گفت: به اعتقاد بنده بهترین راه برای کاهش هزینه‌های سربار، خروج خودروهای فرسوده از خیابان‌ها و جایگزینی آن با خودروهای نو است که می تواند راهی برای کاهش آلایندگی محیط زیست نیز باشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *