آخرین اخبار

سرانجام سايپا و پيکان براي استقلال و پرسپوليس پاکت دادند

درحالي که پوري حسيني رئيس سازمان خصوصي سازي اسمي از خريداران استقلال و پرسپوليس نياورد اما دو گروه صنعتي ايران خودرو و سايپا سرانجام براي خريد دو تيم پايتخت پاکت دادند.
سرانجام دو شرکت خودروساز ملي وارد پروسه خريد استقلال و پرسپوليس شدند. اين دو شرکت خودروساز که از 4 ماه قبل براي اين کار راغب بودند. اولين بار محمود اسلاميان ،نايب رئيس فدراسيون فوتبال که سالها مديريت صنعتي کرده و پايه گذار تيم هاي صاحب تشکيلاتي چون سپاهان، مس کرمان و ذوب آهن را به شکل امروزي اش بنا کرده است، اين پيشنهاد را ارائه کرد.
پيشنهادي که در سه مزايده قبلي عملي نشد چون اين شرکت ها حاضر نبودند در مزايده شرکت کنند و دنبال واگذاري بدون تشريفات اين تيم ها به خود بودند. دو شرکت خودروساز ملي اما سرانجام براي مزايده چهارم پا پيش گذاشته اند. ابران خودرو که مديري کاملا استقلالي دارد، حالا تنها خريدار آبي هاست و به نظر مي رسد به سادگي مالک استقلال شود. در سوي ديگر اين مزايده هم سايپا به رقابت شرکت هاي خصوصي چون بهنام پيشرو و استيل اذين ايرانيان رفت. هدايتي که تقريبا مي داند به سختي مي تواند به پرسپوليس برسد و بعد از رد اهليتش در مزايده پرسپوليس، خود را مالک واقعي تيم دانست. اين حضور رسانه اي هدايتي بيشتر پلي تيکي از سوي او براي ماندن در ميدان بود. او که به نظر مي رسد از اين شرايط خيلي هم ناراضي نيست، همچنان مي تواند با هزينه هاي جزئي چون خريد بليت هاي بازي هاي پرسپوليس، حسابي روي بورس باشد!
دولت که بايد اين تيم ها را واگذار مي کرد بعد از بررسي همه حالات ممکن ، سرانجام نتيجه گرفت با فرضيه واگذاري اين تيم ها به خودروساز هاي ملي موافقت کند و حالا احتمالا منتقدانش مي گويند دولت تيمهايش را به خودش فروخته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *