آخرین اخبار

ذائقه ایرانی چه خودرویی می‌پسندد؟

ذائقه ایرانی‌ خودرو اروپایی می‌پسندد نه چینی. این جمله بخشی از اظهارات رضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از نسل جدید« ولوو» در شرکت سایپا دیزل است.

به گزارش کارنت به نقل از دنیای اقتصاد، این اظهارات در حالی است که بعد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بیشترین همکاری خودروسازان داخلی با چینی‌ها بوده که همواره موجی از انتقادات را با خود به همراه داشته است.

حالا معاون وزیر از تمایل ذائقه ایرانی به خودروهای اروپایی می‌گوید و در بخشی دیگر از توان رقابت‌پذیری خودروهای داخلی در برابر خارجی دفاع می‌کند.

انتقاد عمده‌ای که همواره نسبت به واردات و مونتاژ خودروهای چینی در ایران صورت گرفته، بحث کیفیت این خودروها است. چالشی که خودروهای داخلی نیز همواره با آن مواجه بوده‌اند. این موضوع در حالی است که خودروسازان اروپایی که طرف قرارداد شرکت‌های خودروساز ایرانی‌ بوده‌اند و خودروهای آنها در ایران داخلی سازی شد به‌دلیل پلت‌فرم قدیمی و کیفیت پایین قطعات ساخت داخل نیز نتوانست، خواسته‌ و نیاز مشتری ایرانی را به‌صورت کامل پاسخ دهد. در این زمینه پژو عمده‌ترین سهم را در بازار ایران داشته، اما این خودرو نیز به‌دلیل مشکلات و مسائلی که درخصوص بحث کیفیت و به روز نکردن تکنولوژی‌های نوین داشت در خیلی از موارد دل مشتری ایرانی را آزرده کرد.

بر همین اساس می‌توان گفت که مشتری ایرانی بیشتر از آنکه به‌دنبال محصولات اروپایی، چینی یا داخلی باشد بیشتر به کیفیت محصول توجه دارد. کیفیتی که همواره مورد غفلت واقع شده است. این در حالی است که توقع مشتریان ایرانی به‌دلیل افزایش و تنوع محصولات در بازار به‌خصوص حضورخودروهای خارجی افزایش یافته است با اين حال خودروسازان داخلی نتوانستند به همان نسبت کيفيت خودروهاي خود را ارتقا دهند به طوری که نمره‌ بالای منفی کیفیت این خودروها نیز تایید‌کننده این موضوع است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *