آخرین اخبار

همکاری ایران با بنز برای تولید انواع کامیون

مدیرعامل سایپا دیزل از مذاکره با شرکت خودروسازی بنز خبر داد و گفت: در این همکاری می‌توان کامیون سبک، سنگین، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس تولید کرد.

به گزارش کارنت به نقل از مهر، زعفر تنهاپور امروز در حاشیه رونمایی از خط تولید نسل جدید کامیون‌های ولوو در ایران گفت: هم اکنون ۱۳۷ هزار دستگاه خودروی تجاری در کشور وجود دارد که باید فرسوده‌های آن با خودروهای نو جایگزین شود که بر این اساس تصمیم بر این است که ۶۷ هزار دستگاه جایگزینی خودروی نو با فرسوده صورت گیرد که بر این اساس امروز نیز جلسه ای در این رابطه برگزار شده که امیدواریم به‌زودی این موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل سایپا دیزل افزود: در کنار توسعه محصول از مذاکره با شرکت های معتبر غافل نشده ایم که بر این اساس امضای قرارداد جوینت‌ونچر با بنز نیز برای تولید کامیون های سبک، سنگین، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس در حال انجام است، ضمن اینکه این شرکت معتبر خودروساز اقداماتی را در خصوص تولید اتوبوس‌های برقی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم قراردادهای خود را با خودروسازان خارجی نهایی کنیم.

همچنین در این مراسم، سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز توضیح داد: در راستای سیاست توسعه محصول خود تلاش داریم تا همکاری‌های برد بردی را با شرکت رنو داشته باشیم و این در حالی است که بخش خصوصی در کشور در رابطه با خودروهای تجاری طی سال های گذشته رشد مناسبی داشته، اما عمده محصولات آن به صورت منتاژکاری است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: در عین حال یکی از علل بحران در خودروسازان تجاری فاصله کم قیمتی میانCBU و CKD است که تولید از طریق CKD را نسبت به CBU فارغ از توجیه اقتصادی می کند، بنابراین خودروسازان خصوصی نیز باید به سمت عمق‌بخشی به ساخت داخل حرکت کنند.

وی ادامه داد: باید قبول کرد گروهی در کشور به دنبال واردات خودرو هستند که باید با تولید خودرو با قیمت و کیفیت مناسب جلوی این موضوع را گرفت.

مدنی به تولیدکنندگان خودروهای تجاری توصیه کرد تا صادرات را در دستور کار قرار دهند و گفت: منافعی که صادرات برای کشور دارد، غیرقابل انکار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص همکاری با ولوو ادامه داد: چنانچه همکاری با ولوو گسترش یابد، ایران می تواند به مرکز توسعه تولیدات و افزایش تیراژ این کشور تبدیل شود، ضمن اینکه تولید خودرو باید با درصد مقبولی از ساخت داخل همراه باشد.

وی بازار همکاری ایران با خودروسازان خارجی را یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه برای یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری برنامه ریزی کنیم، منافع آن شامل حال ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران نیز خواهد شد و بنابراین اکنون که خودروسازان شرایط مناسبی برای تولید دارند، امیدواریم که تولیدات خود را به حداکثر برسانند.

مدنی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید با فعال شدن پارس خودرو در همکاری با رنو و پیکان بتوانیم توسعه محصول را با شیب تندتری داشته باشیم.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو اضافه کرد: CKDکاری یک مشکل اساسی دارد و به‌محض اینکه تغییر در قیمت ارز اتفاق افتد، تولید از حالت اقتصادی خود خارج می شود، بنابراین باید به سمت عمق‌بخشی به ساخت داخل برویم، ضمن اینکه اکنون شیوه های نوینی در دنیا برای تولید با تیراژ پایین وجود دارد که تولید را اقتصادی می کند.

همچنین در این مراسم، رضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز عنوان کرد: در ملاقات با خارجی ها، اروپایی ها به این باور قطعی رسیده اند که تنها جایی که می تواند هاب منطقه ای خودروسازی باشد، ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال ۹۳ افزایش تولید خودرو آینده خوبی را پیش روی صنعت خودروی ایران گذاشت که امیدواریم بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده خود در رابطه با صنعت خودرو برسیم.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *