آخرین اخبار

توليد کاميون جديد ولوو در ايران با 15 درصد ساخت داخل

مديرعامل سايپا با اشاره به توليد محصول جديد کاميون ولوو در ايران گفت: محصول  با 15 درصد ساخت داخل خط توليد خود را آغاز اما از امروز افزايش سهم داخلي سازي اين خودرو در دستور کار شرکت سايپا ديزل قرار گرفته است.

سعيد مدني امروز در مراسم افتتاح خط توليد محصول جديد کاميون ولوو در شرکت سايپا با اشاره به اينکه در حال حاضر بخش خصوصي حضور فعالي در خودروهاي تجاري دارد اظهار داشت: اين موضوع باعث مي‌شود تا افزايش رقابت ميان شرکت‌هاي خصوصي فراهم شود اما بايد به اين نکته توجه کنيم که نبايد تمرکز بيشتر کارها بر روي مونتاژکاري باشد.

وي با بيان اينکه يکي از اهداف اين شرکت توسعه محصول و داخلي سازي آنها است افزود: يکي از علل و عوامل بحران در توليد خودروهاي تجاري فاصله کم قيمت ميان خودروهاي سي بي يو و سي کي دي است که اين موضوع بايد با داخلي سازي برطرف شود.

مديرعامل سايپا با تأکيد براينکه بايد برنامه ساخت داخل محصولات در دستور کار شرکت‌هاي خودروسازي خصوصي قرار گيرد، افزود: اين را قبول دارم که گروهي در پي واردات خودرو هستند اما خواهش من از مديران شرکت سايپا اين است که توجه زيادي را به تقويت صادرات محصولات خود داشته باشند چرا که به اعتقاد بنده توسعه صادرات بسيار پربرکت است و منافع قابل انکاري را عايد شرکت خواهد کرد.

مدني با بيان اينکه مي خواهيم زمينه همکاري خود را با شرکت ولوو افزايش دهيم، گفت: ايران مي‌تواند مرکزي براي توليد خودروهاي اين شرکت باشد چرا که ما قرار است تبديل به يک اقتصاد پويا شده و بايد بازار 400 ميليون نفري منطقه را درنظر بگيريم نه آنکه فقط هدفگذاري‌هاي خود را در چارچوب کشور اجرايي کنيم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به اينکه پس از گذشت دو سال پر بحران صنعت خودروسازي کشور به شرايط با ثباتي دست پيدا کرده است، اظهار داشت: اميدواريم با يک شيب تند به طرف اوج حرکت کنيم و بازارهاي صادراتي بيشتري را از آن خود نماييم.

مديرعامل سايپا اضافه کرد: اميدواريم با فعال شدن پارس خودرو همکاري بيشتري را با شرکت رنو و نيسان انجام دهيم. البته بايد اين نکته را تأکيد کنم که نبايد تمرکز خود را به خودروي‌هاي سي کي دي قرار دهيم چرا که اين خودروها با تغيير نرخ ارز دچار بحران مي‌شوند.

مدني در رابطه با چگونگي توليد محصول جديد کاميون ولوو در ايران تصريح کرد: محصول اچ 500 با 15 درصد ساخت داخل خط توليد خود را آغاز اما از امروز افزايش سهم داخلي سازي اين خودرو در دستور کار شرکت سايپا ديزل قرار گرفته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    متاسفم فقط میتونم همین بگم که بهترین کشنده دنیا ولوو با این شرایط به بازار ایران بیاد نه تنها اپشن ها داخل کابین بلکه خیلی از سیستم های فنی این کشنده حذف شده ، باید سایپا دیزل و مدیران محترم و با شعور این فهم داشته باشند که رانندگان کامیون از سال ۲۰۱۳ که این کشنده وارد بازار اروپا و دنیا شده را پیگیری میکنن و دقیقا متوجه هستن که این کشنده نه تنها اپشن های رفاهی بلکه سیستم های فنی زیادی از قبیل گیربگس دوال کلاچ سیستم I see گیربگس، فرمان دینامیک استرینگ، اکسل IFS، پنل کنترل از راه دور ، صفحه ثانویه و سیستم بلوتوث و …، اسکن ۳۶۰ درجه خودرو، و………حتی افتابگیر داخلی دستی شده ، در ضمن موتور از نسل A اصلاح شده یعنی همان مدل گذشته، در صورتی که مدل اروپایی نسل K که تا ۵۴۰ اسب بخار قابل ارتقاع هست، فقط انتظار فروش مثل ده قبل نداشته باشید چون با اجازه شما مردم نسبت به قبل فهم و شعورشون بالا رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *