آخرین اخبار

سایپا: فاصله رونمایی تا عرضه محصولات جدید کاهش می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به این پرسش مبنی بر طولانی بودن زمان معرفی و رونمایی محصولات جدید تا موعد عرضه و رسیدن آن به دست مشتریان گفت: این فاصله نباید به حدی باشد که انتظار و تب و تاب بازار برای ورود محصولات جدید فروکش کند.

محمد قربانی افزود: در مورد تیبا2 این اتفاق افتاد اما به‌تازگی طرحی را ارائه کرده ایم که براساس آن این فاصله زمانی رونمایی تا عرضه محصولات جدید مانند خودروسازان جهانی حداکثر 24 ماه به طول انجامد.

وی در نشستی خبری با بیان این‌که ما در مسیر برنامه‌های وزارت صنعت حرکت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: از هرگونه افزایش همکاری با شرکای خارجی استقبال خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: رابطه با شرکت نیسان ژاپن همچنان ادامه دارد و همچنین یکی از برنامه‌های پارس خودرو در آینده همکاری با نیسان خواهد بود.

وی در پاسخ به این‌که آیا تولید قشقایی مجددا آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: قشقایی محصولی ژاپنی بود که در انگلیس تولید می‌شد و به دلیل موضوعات خارجی تولید آن متوقف شد. البته فعلا مذاکره‌ خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

قربانی ادامه داد: از محصولات شرکت کیاموتور فعلا خودروی سراتو تولید می‌شود، البته مذاکراتی را برای محصولاتی از این شرکت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی سرنوشت شراکت با خودروسازان چینی پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها اظهار کرد: حداکثر پنج درصد سبد تولیدات ما مربوط به خودروهای چینی خواهد بود، البته باید دید محصول چینی با چه کیفیتی عرضه شده و بازار چه استقبالی از آن می‌کند. بنابراین در صورت رقابتی‌ بودن می‌توان تولید آن را افزایش داد.

وی ادامه داد: درباره تندر 90 نیز به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی رنو نتوانستیم این محصول را به مقدار لازم تولید کنیم. پارس خودرو ظرفیت تولید روزانه 300 دستگاه تندر 90 را دارد با این حال به دلیل عدم عمل به تعهدات از سوی رنو، نتوانستیم تعهدات را به موقع تحویل دهیم و در حال حاضر روزانه 50 تا 60 دستگاه تندر 90 تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که پارس خودرو با مذاکره با رنو به دنبال افزایش تحویل قطعات و رشد تولید یک خودرو است، تصریح کرد: تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت تک قطعات تحویلی از سوی رنو پارس صورت نگرفته است، ضمن آنکه رنو سطح همکاری را کاهش داده تا محدودیت‌ها برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سراتو اظهار کرد: ما در سال 94 افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته‌ایم و در خصوص سراتو نیز اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل افزایش قیمت تک تحویلی از سوی کیا، قیمت مدل دستی این خودرو افزایش یافت که البته این خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج هستند.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *