آخرین اخبار

گرد و خاک رنو در بازار شاسی‌بلند‌های ایران

به گزارش کارنت به نقل از نشریه شاسی بلند، ضمیمه تخصصی خودرو امروز؛ مشتریان بازار شاسی‌بلند‌های ایران معمولا دو گزینه پیش روی خود دارند؛ یا با پرداخت هزینه زیاد یک شاسی‌بلند وارداتی را بخرند و یا با پرداخت هزینه متوسط یک شاسی‌بلند چینی را انتخاب کنند که در هر دو صورت مشتری به آنچه می‌خواهد با رضایت دست پیدا نمی‌کند.مشکل انتخاب یک شاسی‌بلند اروپایی با کیفیت آن هم با قیمتی اقتصادی و منطقی با ورود داستر به بازار ایران توسط نگین‌خودرو مرتفع شد به گونه‌ای که مشتریان با پرداخت مبلغی کمتر از 100 میلیون‌تومان می‌توانستند هم شاسی‌بلند های چینی را از فهرست خریدشان حذف کنند و هم از پرداخت هزینه بیشتر برای سواری با یک خودرو شاسی‌بلند اجتناب کنند . بیش از یک سال از ورود شاسی‌بلند اقتصادی رنو به بازار ایران می‌گذرد. گرد و خاک این شاسی‌بلند موجب رشد قیمت آن در بازار آزاد شده که گواهی بر تقاضای بالا و استقبال از نگین رنو در بازار است.

داستر بر پایه پلت‌فرم B0 کمپانی رنو طراحی شده است و حدود 5 سال از ورود رسمی آن به بازار‌های جهانی می‌گذرد. تفکر در پس این خودرو ارائه کیفیت به سبک رنو با امکانات مورد نیاز رانندگان ایده‌آل و با قیمتی مناسب است که همین امر موجب شده داستر در بیشتر بازار‌های جهان در جمع پرفروش‌ترین خودرو‌های بازار قرار گیرد. طراحی داستر در مرکز تحقیقات اروپا رنو صورت گرفته و مهندسی فنی آن نیز مستقیما توسط مهندسین رنو انجام شده است. این محصول در کشورهای مختلف با برند‌های داچیا و رنو به بازار عرضه می‌شود‌. با توجه به تنوع بازار‌های داستر‌، پیشرانه‌های فنی متنوعی نیز برای نصب روی این خودرو در نظر گرفته شده است که نگین خودرو برای عرضه داستر در ایران دست روی قدرتمندترین این پیشرانه‌ها یعنی نمونه 2 لیتری 16 سوپاپ گذاشته است‌. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر توان 135 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 195 نیوتن‌متر را داراست‌. وظیفه انتقال قدرت به محور جلو در داستر نیز در نمونه‌های وارداتی توسط نگین‌خودرو بر عهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیکی است که مدل‌های روز رنو مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. طول 4.3 متری داستر موجب می‌شود تا این خودرو در دسته شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور شهری قرار بگیرد و گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های 4 نفره باشد‌. فضای بار خودرو با خواباندن صندلی‌های عقب به 1600 لیتر افزایش می‌یابد که در کلاس این خودرو رقم درخور توجهی است‌. از دیگر نکات مهم در عملکرد بهینه این خودرو می‌توان به وزن 1.2 تنی آن اشاره کرد که بیش از 200 کیلوگرم از رقبای همکلاسش سبک‌تر است و همین موضوع موجب افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت در داستر می‌شود به گونه‌ای که شتاب 10 ثانیه‌ای آن عددی مشابه شاسی‌بلند‌های قدرتمند‌تر را نشان می‌دهد در حالی که مصرف 7.8 لیتری این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 2 لیتر از رقبای هم‌کلاسش کمتر است‌. شرکت‌ نگین‌خودرو واردات هر دو نمونه دو دیفرانسیل با گیربکس دستی و تک دیفرانسیل با گیربکس اتوماتیک را در برنامه داشت که در نهایت با استقبال گسترده از مدل تک‌دیفرانسیل این مدل به صورت گسترده‌تری روانه بازار ایران شد. آفرود مسئله‌ای است که تنها در بهره‌گیری از دو‌دیفرانسیل فعال خلاصه نمی‌شود بلکه داستر با فاصله 20سانتیمتری از زمین نشان می‌دهد که در اصل قابلیت آفرود سبک را نیز در دل خود گنجانده است. با این حال با توجه به آسفالته بودن عمده جاده‌ها در کشور و همچنین گذراندن بیشتر مسافت‌های رانندگی در شهر شاید در موارد اندک نیاز به آفرود سنگین احساس شود که در آن صورت پرداخت اضافه بهای بیش از 100 میلیون‌تومان بیش از قیمت داستر برای انتخاب یک گزینه نسبتا مناسب لازم است چرا که هم‌اکنون در بازار شاسی‌بلند‌های ایران خودرو‌های دو دیفرانسیل به چشم می‌خورند که در عمل مرد آفرود نیستند‌. داستر در بخش ایمنی ضمن کسب امتیازات لازم از موسسه معتبر EuroNCAP این مزیت را دارد که در استاندارد‌های سختگیرانه این موسسه موفق به کسب امتیاز لازم شده است در حالی که همه شاسی‌بلند‌های چینی حاضر در بازار ایران در آزمایش‌های سبک‌تر موسسه چینی CNCAP مجوز تایید ایمنی‌شان را دریافت کرده‌اند‌. داستر همچنین در بخش ایمنی به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو‌، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار ترمز کمکی BA مجهز شده است‌

Renault-Duster-1

شاخ‌به‌شاخ با چینی‌ها

داستر وقتی در بازار ایران نگاهی به دور و برش بیندازد رقبای چینی را می‌بیند که برای رقابت با آن‌ها ابزار ویژه ای را از اروپا با خود به ایران آورده است‌. گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و کیفیت تضمین شده برند رنو در صدر این موارد قرار دارند و مصرف سوخت این خودرو از آن گزینه مقرون به صرفه‌ای با توجه به قیمت زیر 100 میلیونی‌اش می‌سازد‌. شتاب 10 ثانیه‌ای آن با توجه به وزن کم‌، رانندگی کسالت‌بار با رقبای سنگین را تکرار نمی‌کند و در عین نقش بستن مهر اصالت اروپایی بر پیشانی‌اش قطعات یدکی آن نیز در صورت نیاز به تعمیر مانند قیمتش در بازار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند‌. علاوه بر این مورد پشتیبانی گسترده‌ای توسط نماینده رسمی رنو از این خودرو در ایران به عمل می‌آید که نصب لوازم با کیفیت ساخت رنو و داچیا را برای تداوم این کیفیت تضمین می‌کند‌.

renault-duster2

حمله 91 میلیونی داستر به بازار شاسی‌بلند های 94

شرکت نگین‌خودرو نماینده محصولات رنو در ایران با مدیریت جدید به محض آغاز سال 94 در تاریخ 16 فروردین شرایط فروش جدید محصولاتش از جمله داستر را منتشر کرد که در این شرایط کاهش قیمت داستر بیش از هر نکته‌ای جلب توجه می‌کرد‌. قیمت نهایی 91 میلیون‌تومان بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و شماره‌گذاری و قیمت نهایی 96.75 میلیون‌تومان رقمی است که می‌تواند مشتریان شاسی‌بلند‌های چینی را برای انتخاب داستر ترغیب کند‌. نگین خودرو در کنار مزیت‌های خود داستر و اصالت این خودرو شرایط اقساطی را برای مشتریان در نظر گرفته است تا اختلاف حدود 15 تا 20 میلیون‌تومانی این خودرو با رقبای چینی به گونه‌ای جبران شود‌. متقاضیان این شرایط می‌توانند با پیش پرداخت 40 میلیون‌تومان و در مرحله بعد 15 میلیون‌تومان از مبلغ تسهیلات 36 میلیون تومان با پرداخت اقساط 12 ماهه بدون بهره یا 24 ماهه با بهره 19 درصد استفاده کنند‌. همچنین نگین خودرو برای آن دسته از مشتریانی که نگران تاخیر در تحویل خودروشان هستند سود 22 درصدی را در نظر گرفته است که بالا بودن این رقم در مقایسه با نرخ‌های معمول خوردوسازان و واردکنندگان نشان‌دهنده عزم جدی این شرکت برای جلوگیری از بروز هر‌گونه تاخیر است‌. متقاضیان این شرایط همچنین می‌توانند طی 30 روز کاری داستر را تحویل بگیرند.

renault-duster3

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.