آخرین اخبار

کیفیت خودروها در سال ۹۳ راضی‌کننده نیست

معاون کیفیت ایران خودروگفت: بحث ارتقای کیفی در سال ۹۳ از نظر مدیریت راضی‌کننده نیست.

به گزارش کارنت به نقل از تسنیم، مجتبی استاد رحیمی امروز در نشستی خبری اظهارداشت: در سال آینده 3 هزار دستگاه خودرو به کشورهایی همچون عراق، آذربایجان، گینه، ونزوئلا صادر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات این شرکت نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است، افزود:شاخص میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در شش ماهه اول امسال رشد 3 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. در بخش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نیز در سه ماهه سوم 93 بهبود یک درصدی نسبت به شش ماهه اول 93 داشته است.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در اواخر سال 91 به دلیل برخی از مشکلات و شوک‌های ناگهانی از جمله قطع همکاری این شرکت با پژو نزول کیفیت داشته‌ایم به نحوی که افت کیفی در سال 91 در کلیه محصولات از لحاظ نمره کیفی به 21 رسیده بود که باید این عدد 29 می‌شد هم اکنون نیز این عدد 22 شده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون دو سیستم ارزیابی پژو و رنو را در ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی داریم خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیز سیستم ارزش یابی یک پارچه ای خاص ایران خودرو در این حوزه فعال خواهد شد.

استاد رحیمی در رابطه با افزایش سطح کیفی تولیدات مشترک ایران خودو با شرکت پژو نیز گفت: یکی از الزامات این قرارداد، بحث دانش فنی و رسیدن به تکنولوژی مورد نظر است. برهمین اساس باید کیفیت خودروهای تولیدی در ایران با کیفیت خودروهای تولیدی در سایت‌های شرکت پژو در کشورهای دیگر قابل رقابت باشد.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده در تکنولوژی بازنده‌ها و نوسازی تجهیزات باید سرمایه‌گذاری انجام شود که البته در توان ایران خودرو به تنهایی نیست از این رو باید از سازنده‌ها حمایت شود.در همین زمینه نیازمند پشتیبانی مالی هستیم زیرا با دست خالی نمی‌توان به افزایش کیفیت دست یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث‌ ایمنی فراخوان هایی را انجام می‌دهیم، گفت: انتظاری نداریم که دولت به ایران خودرو کمک مالی کند ولی به هر حال 600 سازنده در سراسر کشور داریم که نکته مهم این است که این سازنده‌‌ها به صورت همگن رشد کنند.

استاد رحیمی در رابطه با درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش کیفیت خودروها هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و تصریح کرد: درخواست رئیس جمهور یکی طرح های ایران خودرو در برنامه 7 ساله است که در این راستا جلسات کارشناسی بسیاری برگزارو بحث کیفی مورد ارزیابی قرار گرفته است . البته بحث ارتقای کیفی در سال 93 از نظر مدیریت راضی‌کننده نیست و باید به سرعت بیشتری همراه شود. منتها محدودیت‌ها بسیار زیاد است.

استاد رحیمی همچنین وجود نوسانات کیفی درمحصولات ایران خودرو را تایید کرد و گفت: به دنبال ریشه یابی وجود این افت و خیزها در محصولات تولیدی خود هستیم و سعی خواهیم کرد این نوسانات که درحدود 10 درصد است را کاهش دهیم و هضم کنیم.

معاون کیفیت ایران خودرو در خصوص واردات قطعه نیز با اشاره به اینکه کم‌تر از هفت درصد قطعات این شرکت از محل واردات تأمین می شود، تصریح کرد:کاهش تعداد منابع تامین قطعه و مشترک سازی برخی قطعات از جمله راهکارهای ما برای فعالیت در شرایط تحریم بود که البته این موضوع تاثیر کیفی بر محصولات نداشته است.

وی ادامه داد:‌ در زمینه سیستم تعلیق و گیربکس محصولات تولیدی کارگروهی در این شرکت تشکیل و از مشاوران خارجی نیز بهره گرفته می شود، در آینده نیز برنامه‌ای برای جایگزینی گیربکس‌های جدید در محصولات تولیدی داریم.

استاد رحیمی با تأکید براینکه تفاوت معناداری در ارزیابی کیفی خودروهای داخلی و صادراتی وجود ندارد، اظهارداشت: خودروهایی که دربازار داخل عرضه می‌شود از نظر کیفیت به خوبی خودروهای صادراتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *