آخرین اخبار

شرایط جدید تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو اعلام شد/مهلت تا 24 اسفندماه

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: جواز تأسیس و پروانه بهره برداری بازیافت خودرو برای مراکز اسقاط و دارا بودن شخصیت حقوقی درخواست دهندگان از الزامات تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو است.

به گزارش کارنت به نقل از ایرنا، حسین هاشمی با تشریح جزییات تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، اظهار داشت: پس از دریافت جواز تأسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تهیه الزامات مورد نیاز، به همراه مجوز محیط زیست متقاضیان تا 24 اسفند ماه مهلت دارند تا درخواست خود را به همراه مستندات لازم به دبیرخانه این ستاد ارائه کنند.

وی با اشاره به لزوم توزیع جغرافیایی مناسب مراکز اسقاط در هر استان، افزود: داشتن حداقل 10 هزار متر مربع وسعت و استقرار در شهرکهای صنعتی و همچنین دارا بودن شرایط اخذ پروانه بهره برداری صنعتی(و نه صنفی) شش ماهه از جمله این الزامات است.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده، صدور مجوز فعالیت مراکز اسقاط موقت بوده و به همه دارندگان پروانه بهره برداری کارخانه بازیافت خودرو توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمدید مجوز فعالیت منوط به رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اعتبار پروانه مذکور خواهد بود و حتی تمام مراکز اسقاط موجود نیزتا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به اخذ و ارائه پروانه بهره برداری بازیافت خودرو اقدام کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت در این زمینه با عدم ارائه مدرک مورد نظر بر خلاف مقررات بوده و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نسبت به جلوگیری از این فعالیت ها اقدام خواهد کرد.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به لزوم توسعه و ارتقای مراکز صنعتی اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در کشور، گفت: در راستای سیاست های کلی دولت جهت استفاده از توان بخش خصوصی، از شهریور ماه سال جاری، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تمام علاقمندان به سرمایه گذاری و فعالیت در این عرصه، دعوت به عمل آورده تا با مراجعه به سازمان­صنعت، معدن و تجارت استان محل فعالیت و ارائه مدارک لازم و رعایت ضوابط تعریف شده، نسبت به دریافت جواز تأسیس کارخانه بازیافت خودرو اقدام کنند.

به گزارش ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، هاشمی تاکید کرد: در صورت عدم ارائه مدرک خواسته شده و ثبت آن در دبیرخانه ستاد تا زمان اعلامی، مسئولیتی برعهده ستاد نخواهد بود؛ بنابراین از تمام کسانی که در گذشته نسبت به ارائه مدارک اقدام کرده اند درخواست می شود از ثبت آن در دبیرخانه اطمینان حاصل کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *