به گزارش کارنت به نقل از دنیای اقتصاد، آنچه این روزها بسیاری از خودروسازان، فعالان صنعت قطعه و همچنین مشتریان دنبال شنیدن آن هستند اعلام قیمت‌های جدید محصولات خودروسازان است. قیمت‌هایی که از زمان وزارت محمد شریعتمداری وعده اعلام آنها داده شده بود، حال آنکه وی ترجیح داد به‌رغم بررسی‌های سازمان حمایت و ارسال قیمت‌ها به ستاد تنظیم بازار، ابلاغ آن توسط وزیر بعدی صورت گیرد. به این ترتیب آنچه این روزها به‌عنوان دغدغه زنجیره خودروسازی کشور برای ادامه فعالیت در صنعت خودرو خوانده می‌شود، برای مسوولان صنعتی دغدغه‌ای ایجاد نکرده حال آنکه تسریع در قیمت‌گذاری خودرو می‌تواند تا حدودی دافع این دغدغه‌ها باشد. در هر حال رضا رحمانی دیروز بر جبران کاهش تیراژ توسط خودروسازان تاکید و عنوان کرده که  این موضوع حتما باید اصلاح شود و شاه بیت همه برنامه‌های این وزارتخانه اصلاح این وضعیت است؛ زیرا اگر تولید افزایش یابد، قیمت هم اصلاح می‌شود. وی در ادامه اظهار کرد که طبیعی است با پایین آمدن تیراژ، قیمت‌ها هم تغییر پیدا کرده باشد. بنابراین ما به‌دنبال آن هستیم تا موانع تولید را رفع کنیم و تولید خودرو در کشور را به روال قبل بازگردانیم. رحمانی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد، به این نکته نیز اشاره کرد که وضعیت تولید برخی خودروها متاثر از تحریم‌ها بوده اما تعداد خودروهای متاثر از تحریم‌ها محدود است؛ زیرا برای ساخت بیشتر خودروها از توان داخلی استفاده شده است.