خانه / آخرین اخبار / قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز چهارشنبه / کاهش جزئی قیمت ها

قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز چهارشنبه / کاهش جزئی قیمت ها

قیمت انواع خودرو در بازار در حالی به ارقام نجومی رسیده که برخی خودروسازان و فضای مجازی را مقصر می دانند، اما عده ای هم انگشت اتهام را به سمت نمایشگاه داران و فروشندگان عمده بازار نشانه رفته اند.

این روزها در بازار خودرو خبری از معاملات نیست و به اعتقاد فروشندگان خودرو رکود بازار هر روز تشدید شده و رونقی در معاملات نیست اما سوال اینجاست که چرا در بازاری که همه بر کسادی آن تأکید می‌کنند طی یک ماه اخیر شاهد رشد قابل توجه قیمت انواع خودروهای داخلی است. رشد افزایش قیمت‌ها در حال حاضر به حدی رسیده که هر کس خودروهای خود را نجومی قیمت گذاری کرده و هر روز منتظر سود بیشتر با بالا رفتن قیمت‌ها است.

برخی فعالان بازار معتقدند: قیمت خودروها برای ما هم عجیب و غریب شده  به نحوی که قیمت‌ها را ما تعیین نمی‌کنیم بلکه فضای مجازی و سایت‌های فروش خودرو، اعلام کننده قیمت خودروها شده‌اند. جالب اینجاست در برخی از خودروهای سال 95 و 96 قیمت‌ها از صفر سال 97 هم بیشتر است. به عنوان نمونه تعدادی در آگهی‌های اینترنتی برای یک “سمند LX” مدل 95 قیمت 61 تا 62  میلیون تومانی را پیشنهاد داده اند درحالی که قیمت صفر این خودرو  فعلاً در بازار 58 میلیون تومان تعیین شده و “پارس اتوماتیک” در حالی که نمونه صفر آن حدود 100 میلیون تومان قیمت دارد مدل‌های کارکرده را تا 120 میلیون هم قیمتگذاری می‌کنند.

البته فروشندگان خودرو می‌گویند افرادی که برای خودروهای خود قیمت‌های بالا تعیین می‌کنند فروشنده نبوده و فقط با قیمت‌گذاری‌هایشان بازار را بهم ریخته‌اند که این روند باعث می‌شود که صاحبان خودروهای صفر کیلومتر هم قیمت ها را گران تر کنند.

اگر امروز سری به فضای مجازی بزنید بازار معاملات خودرو آن هم با قیمت‌های نجومی رونق بسیاری دارد. حضور جدی واسطه گران در فضای مجازی به حدی داغ شده که با رشد قیمت پراید عمده سایت‌های فروش خودرو پر از تبلیغات پراید 111 شده است. برخی تحویل یک ساعته آ‌ن‌هم با مبلغ 45 تا 55 میلیون تومانی را برای این خودرو پیشنهاد کرده و تعدادی دیگر به طروق مختلف سعی در افزایش قیمت این خودرو در تبلیغات خود دارند.

بازاری که افزایش قیمت‌ها در آن مهندسی است

در همین ارتباط یک فروشنده خودرو با بیان اینکه عموماً خودروسازان با کم فروشی بازار را متلاطم کرده و باعث رشد قابل توجه قیمت ها می شوند به خبرنگار تسنیم می گوید: با این ابزار بعد از مدتی افزایش قیمت ها را در محصولات خود اعمال می‌کنند. این شیوه در بازار متداول است.

وی با اشاره به اینکه جنگ روانی بازار افزایش خودرو عاملی شده تا مردم برای سود، محصولات خود را با قیمت های بالا برای فروش گذاشته یا در تلاش برای خرید خودرو از شرکت های خودروساز باشند، افزود: به جرأت می توانم بگویم مردم عادی امروز پراید 41 میلیون تومانی را نمی‌خرند و فقط جو روانی عامل رشد غیر منطقی این خودرو شده است.

این فعال بازار خودرو اضافه کرد: نمایشگاه داران که امروز نقش واسطه گری دارند به زحمت فروش حداقلی خود را حفظ کرده اند زیرا پیش از افزایش قیمت‌ها روزانه 6 خودرو می‌فروختیم اما در حال حاضر فروش آنها به هفته ای 2 دستگاه  رسیده است.

دست دلالان در معاملات صوری پراید 40 میلیون تومانی

یکی از دیگر از فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه وقتی خودرو در بازار کم می‌شود عده ای نسبت به خرید خودرو اقدام و آنها را دپو می‌کنند، گفت: مردم اموال خود را به سکه، ارز و خودرو تبدیل کرده و در کنار سایر واسطه ها بر تنش بازار اضافه کرده‌اند چرا باید استپ وی به 121 میلیون تومان برسد مگر این خودرو چه آپشن و امکاناتی دارد! جالب اینجاست کسی هم خریدار نیست و فروشنده فقط برای سود بیشتر هر روز قیمت این خودرو را افزایش می دهد. چرا باید پرایدی که مردم حتی 21 میلیون تومان برای خرید آن پول نداشتند با سیاست‌های غلط مدیریت بازار به 40 میلیون تومان برسد! من که نمی توانم این ماشین را 40 میلیون تومان بفروشم البته مشتری هم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش پیدا کرده است، گفت: در برخی از آگهی‌های فروش نمایندگی‌ها از تحویل این خودرو با قیمت 43 میلیون تومان آن‌هم یک روزه  حرف می زنند در حالی که این خودروها را از طریق واسطه ها فروخته و به نوعی در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار هستند.

این فروشنده به فروش‌های کارتکسی نمایندگی‌ها با وجود ممنوعیت ها اشاره کرد و افزود: به محض مجوز افزایش قیمت تمام خودروهای دپو شده در کارخانجات که کمبود قطعه دارند یک مرتبه تکمیل شده و راهی بازار می شوند اما بازار کشش این همه خودرو را هم ندارد و رکود بیشتر خواهد شد.

آزادسازی قیمت خودرو و تشدید آشفتگی بازار

یکی دیگر از فعالان بازار با اعلام اینکه از دولت می‌خواهیم به وضعیت قیمت خودرو در سایت‌ها و فضای مجازی نظارت کند، گفت: سایت های مجازی با انتشار تبلیغات غیر منطقی جو روانی بازار را هر روز بدتر از دیروز می‌کنند. در این شرایط دلالان هم  با شگردهای خاص خود سوء استفاده زیادی از بازار آشفته خودرو می‌کنند.

وی تصریح کرد: حرف آزادسازی قیمت خودرو هم بر آشفتگی بازار اضافه کرده تا گرانی خودرو اوج خود برسد.

فروش هایی به اسم ویراش و سودهای بالای خودرو

یکی دیگر از فروشندگان خودرو با اشاره به شگردهای نمایندگی های فروش برای سود بیشتر به خبرنگار تسنیم میگوید: به اسم ویراش قراردادهایی را تنظیم می کنند که نفع زیاد آنها عاید خودشان می شود.

در همین ارتباط سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه متأسفانه نظارتی بر بازار خودرو نیست و قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شود به تسنیم گفته است: امروز شرایط بازار به‌نفع واسطه‌هاست به این صورت که با خرید از نمایندگی‌ها و فروش در بازار سودهای هنگفت نصیب این افراد می‌شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه برخی نمایندگی‌ها نیز محصولات خود را با قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کنند، افزود: هیچ نظارتی به عملکرد شرکتها و نمایندگی‌ها نمی‌شود آنها به‌دلخواه خودرو را قیمت‌گذاری و راهی بازار می‌کنند.

خودروسازان مقصر افزایش 20 میلیون خودرو طی یک ماه گذشته

موتمنی مقصر جهش قیمت طی 20 روز اخیر را خودروسازان می‌داند و می‌گوید: از روزی که موضوع آزادسازی قیمت‌ها مطرح شد، خودروسازان عرضه خودرو را کمتر کردند تا بتوانند با قیمت‌های بالاتری خودرو را به فروش برسانند.از آن روز قیمت‌ها 40 درصد گرانتر شده است. چرا پراید 24 میلیون تومانی باید 40میلیون تومان شود؟ چرا پژو 206 تیپ 2 از 38میلیون تومان به 66 میلیون تومان رسیده است؟

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی هم به موازات ایران خودرو و سایپا هم عرضه خود را محدود کردند، افزود: خودروسازان با افزایش قیمت ناراضی نخواهند بود، چرا که قیمت‌ها در بازار روند صعودی دارد و آنها هر قیمتی کمتر از بازار را تصویب کنند به نفع آنها خواهد شد.

این روزها به هم ریختگی بازار و رشد قابل توجه قیمت ها در حالی هر روز تشدید پیدا می کند که هنوز هیچ کدام از خودروسازان توضیحاتی به مردم در مورد دلایل این موضوع مطرح نکرده اند و در این میان فقط دست دلالان در بازار هر روز باز تر شده و با اعلام قیمت های نجومی  تنش بازار خودرو اضافه می کنند.

استعلام قیمت خودروهای داخلی از بازار تهران و کرج امروز چهارشنبه 7 شهریورماه:

خودرو قیمت روز گذشته قیمت امروز
پراید 131 39/000/000 37/000/000
پراید 111 41/000/000 39/000/000
چانگان CS35 131/000/000 130/000/000
تیبا صندوقدار 44/000/000 44/400/000
ساینا 48/000/000 47/500/000
برلیانس C3 موتور 1.6 112/000/000 111/000/000
برلیانس H330 موتور 1.6 111/000/000 111/000/000
سراتو 2000 آپشنال 203/000/000 200/000/000
پارس تندر 87/000/000 86/000/000
ساندرو اتوماتیک 114/000/000 112/000/000
استپ وی اتوماتیک 123/000/000 120/000/000
استپ وی دنده ای 109/000/000 108/000/000
کوییک اتومات پلاس 66/000/000 65/000/000
پژو 405 SLX 62/500/000 61/000/000
پژو 405 GLX 57/500/000 56/500/000
پژو 405 GLX دوگانه 59/000/000 58/000/000
سمند LX 58/000/000 58/500/000
سمند EF7 بنزینی 59/000/000 59/000/000
سمند EF7 دوگانه‌سوز (16) 63/500/000 63/700/000
پارس بنزینی 73/500/000 72/000/000
پارس دوگانه‌سوز 78/000/000 75/000/000
پارس LX کلاس 13 81/000/000 80/000/000
پارس TU5 اتوماتیک 100/000/000 96/000/000
پژو 2008 215/000/000 213/000/000
اچ سی کراس 89/000/000 89/000/000
پژو 206 تیپ 2 67/000/000 66/000/000
پژو 206 تیپ 5 75/000/000 73/500/000
پژو 206 صندوقدار 76/500/000 74/500/000
پژو 207 اتوماتیک 107/000/000 105/000/000
پژو 207 دنده‌ای 95/000/000 91/000/000
ال 90 / ایران خودرو/ گیربکس جدید 84/500/000 83/500/000
ال 90 / پارس خودرو/ گیربکس جدید 85/000/000 84/000/000
تندر پلاس اتوماتیک 112/000/000 109/000/000
دنا معمولی 84/000/000 84/000/000
دنا پلاس 102/000/000 103/000/000
دنا پلاس توربو 113/000/000 110/000/000
هایما S5 توربو 178/000/000 173/000/000
هایما S7 توربو 207/000/000 203/000/000
بی وای دی S6 210/000/000 203/000/000
بسترن B30 114/000/000 115/000/000
مزدا3 تیپ 4 271/000/000 275/000/000
هاوال اچ2 193/000/000 192/000/000
جک S3 اتوماتیک 133/000/000 133/000/000
جک S5 اتوماتیک 201/000/000 196/000/000
اکسنت 192/000/000 185/000/000
ویتارا کلاس 10 300/000/000 297/000/000

* رنگ تمامی خودروهای ذکر شده سفید می‌باشد.

 

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *