خانه / آخرین اخبار / معرفی دنا پلاس پلاگین هیبرید + تصاویر

معرفی دنا پلاس پلاگین هیبرید + تصاویر

دنا پلاس پلاگین هیبرید خودرویی است که این روزها مراحل تست فنی خود را می گذراند و از طرفی هنوز نسخه نهایی آن معرفی نشده است.

اما گروه صنعتی ایران خودرو این خودرو را به عنوان دستاورد جدید خود به پنجمین همایش صنعت خودرو کشور آورد. دنا پلاس پلاگین هیبرید از نظر ظاهری شباهت خاصی به نسخه توربو دارد و رینگ های این مدل در آن دیده می شود. فناوری پلاگین هیبرید دنا پلاس متفاوت از خودروهایی چون بی وای دی تانگ، تویوتا پریوس پلاگین هیبرید، میتسوبیشی اوتلندر PHEV و… است و بیشتر بر مبنا فناوری سری و مشابه به محصولات فیسکر طراحی و ساخته شده است. در این خودرو موتور بنزینی هیچگاه نمی تواند قدرت را به چرخ های خودرو منتقل کند و در اصل تنها به عنوان یک ژنراتور باتری های خودرو را شارژ می کند. این یعنی همیشه دنا پلاس پلاگین هیبرید با سامانه برقی حرکت می کند و با این کار دیگر گیربکس در آن به معنی سایر خودروهای هیبریدی و یا بنزینی دیده نمی شود. شرکت ایران خودرو باتری های دنا پلاس پلاگین هیبرید را در فضای پشت صندلی ها و انتهای صندوق عقب قرار داده و دیگر خبری از حذف فضای بار در خودروهای دوگانه ایرانی نیست. این کار باعث شده تا فضای جادار صندوق دنا تا حد زیادی حفظ شود.


با اتصال شارژر دنا پلاس پلاگین هیبرید به برق شهری می توان باتری های این خودرو را پر کرد و با شارژ آن حدود ۹۰ کیلومتر را بدون هیچ گونه آلایندگی تولیدی از جانب خودرو پیمود. توان این باتری ها به دو موتور برقی در جلو خودرو منتقل می شود و قابلیت شارژ باتری ها از طریق نیرو منفی و ترمزگیری در خودرو وجود دارد. شنیده ها حاکی از آن است که باتری ها و موتور برقی این نسخه آزمایشی از خارج از کشور به ایران خودرو رسیده و با توجه به عدم دانش تولید باتری های روز در کشور، فعلا نمی توان توقع داشت که هزینه این قطعات در کشور ارزان تمام شود. دنا پلاس پلاگین هیبرید، در صورتی که شارژ ذخیره شده باتری ها را تا حد زیادی از دست دهد، پیشرانه بنزینی ژنراتوری به مدار می آید و نمی گذارد تا خودرو از حرکت بایستد. کارشناسان فنی معتقد هستند که با افزایش قدرت موتورها و ظرفیت باتری های این خودرو، می توان حداکثر مسافت رانندگی در حالت EV را به ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر ارتقا داد و از طرفی بیشینه سرعت دنا پلاس پلاگین هیبرید را بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در پنجمین همایش صنعت خودرو کشور گفت: «در حال حاضر می توانیم خودروهای هیبریدی و برقی را از سال ۲۰۲۱ در خطوط تولید خود داشته باشیم. ولی در هیچ جای دنیا مشتری خودرو برقی را با توجه به قیمت به نسبت بالای آن نمی خرد، مگر اینکه حمایت های دولتی و یارانه های مناسبی برای آن دریافت کند. امروز در بازار جهانی بخش قابل توجهی از بهای خودروهای الکتریکی توسط دولت ها پرداخته می شود و اگر قرار باشد خودروسازان داخلی و واردکنندگان محصولات الکتریکی را به بازار عرضه کنند، باید از نظر قیمتی برای مشتریان به صرفه باشد که حمایت های قوی دولتی را می طلبد ».

شنیده ها حاکی از آن است که تولید انبوه دنا پلاس پلاگین هیبرید با برخی آپشن های جدید می تواند قیمت خالص حدود ۷۰ میلیون تومان را برای آن داشته باشد که طبق قواعد جهانی، مشتریان باید با استفاده از حمایت ها و یارانه های نقدی دولتی، آن را با بهای کمتر از ۵۵ میلیون تومان خریداری کنند.

 

اسب بخار

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme