خانه / آخرین اخبار / در محدوده 60 میلیون تومان، استپ‌وی بخریم یا برلیانس کراس؟

در محدوده 60 میلیون تومان، استپ‌وی بخریم یا برلیانس کراس؟

رنو ساندرو استپ‌وی از معدود خودروهای بازار ایران است که علیرغم کمبود آپشن و تجهیزات جدید، تنها به لطف کیفیت ساخت بسیار خوب و سواری نرم توانسته در ایران حضوری موفقیت‌آمیز را تجربه کند.

این محصول اروپایی که در اصل داچیا ساندرو استپ‌وی مدل 2009 نام دارد، در ایران رقبای بسیاری داشته که عمده آنها از انواع چینی بوده و همگی در کمترین زمان ممکن مقهور استپ‌وی شده‌اند. با این حال نباید انتظار داشت درب همیشه بر همین پاشنه بچرخد و حضور برخی خودروهای جدید قطعا خواهد توانست بر موفقیت چشمگیر کوچکترین کراس اوور رنو در ایران تاثیر بگذارد. برلیانس سی کراس اما در پی این کار نیست و تنها آمده تا بازار گرم‌تری را برای استپ‌وی رقم بزند.

این خودروی چینی که اتفاقا طراحی زیباتر و امکاناتی بیشتر از استپ‌وی دارد، اخیرا با قیمت 58 تا 59 میلیون وارد بازار شده و مشخصاتی مشابه با ساندرو استپ‌وی دارد. تا قبل از ورود این خودرو محصولاتی مثل راین دی60، لیفان ایکس50 و دانگ فنگ اچ30 کراس در این بخش حضوری کمرنگ داشتند اما حالا به نظر می‌رسد همه‌چیز به نفع پارس خودرو است و دو اتومبیل توانمند این شرکت در این بخش، می‌توانند سلطه کاملی را در این کلاس برای پارس خودرو به ارمغان آورند.

شاید بتوان ضعف ساندرو استپ‌وی را در برابر ایکس50 و اچ30 کراس را طراحی داخلی قدیمی و کسل‌کنندهٔ آن دانست که تفاوت چندانی با طراحی داخلی ال90 ندارد. این در حالی است دو رقیب چینی در طراحی داخلی کاملاً به‌روزتر از ساندرو هستند، نکته‌ای که در مورد برلیانس C3 کراس هم صدق می‌کند و تنها برگ برنده این خودرو در مقابل استپ‌وی است.

البته این خودرو با طراحی داخلی نسبتاً زیبا و مدرنی که دارد، احتمالا افراد سخت‌گیری که چیزی بالاتر از داشبورد پلاستیکی ساندرو را دیده‌اند، راضی کرده و به لطف ترکیب بهتر رنگ و مواد و تجهیزات، بهتر از استپ‌وی به نظر می‌رسد. در عین حال مطمئناً در بحث کیفیت ساندرو استپ‌وی گزینه برتر خواهد بود و با اینکه زیبایی داخلی هم می‌تواند نقشی کلیدی در جذب خریدار ایرانی خودرو داشته باشد اما موتور قوی، مصرف پایین و سواری نرم رنو ساندرو باعث می‌شود تا برلیانس همچون دیگر برادران چینی اش پشت سر استپ‌وی حرکت کند.

استپ‌وی که در ایران با همان موتور ال90 عرضه می‌شود، قدرتی معادل با 105 اسب بخار قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک یا یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. البته ساندرو همچون سایر محصولات ارزان قیمت رنو در ایران، به دلیل عدم برخورداری از آپشن‌هایی چون سانروف، نمایشگر لمسی و تهویهٔ اتوماتیک در پس برلیانس و دیگر چینی‌ها قرار می‌گیرد. بااین‌حال همچون دو خودروی دیگر این رقابت از تجهیزاتی مثل پنجره‌های برقی، دو ایربگ، ترمز ای بی اس و ای بی دی، رینگ‌های آلیاژی اسپرت، سیستم صوتی با چهار بلندگو و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن سود می‌برد.

در نهایت اینکه به لطف مود گسترده خرید، احتمالا دو هاچ‌بک کراس جذاب و ارزان قیمت پارس‌خودرو در ایران از چنان اقبالی برخوردار خواهد شد که کمتر شرکتی به گرد پای شان می‌رسد.

استپ‌وی که فعلا روی بورس است و توانسته با کیفیت ساخت مناسبش با یک حاشیه سود 6 تا 8 میلیونی، به خودروی محبوب بازار تبدیل شود. پس اگر بدنبال خودرویی باکیفیت و ارزان در بازار ایران هستید حتما “استپ‌وی” را انتخاب کنید.

برلیانس C3 کراس هم با داشتن بدنه دو رنگ و ظاهر زیبا و البته کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به استپ‌وی احتمالا خواهد توانست ضمن تقویت فروش پارس خودرو در این بخش، راه برلیانس را برای گسترش هرچه بیشتر سهم خود در بازار ایران هموار نماید.

 

روزنامه هفت صبح

1 دیدگاه

  1. ممد مکافات

    نویسنده چه اسراری دارد که استپ وی با طراحی 40 سال پیش را تبلیغ میکند در صورتی که خودروهایی با کیفیت بهتر و آپشن های فراوان و کاملا بروزتر در بازار وجود دارند مانند پژو 207 ، H30 CROSS

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

برلیانس C3، محصول جدید پارس خودرو برای زمستان 95/ تصاویر

برخی شنیده ها حاکی از آن است که شرکت پارس خودرو اواخر سال ۹۵ خودرویی ...