خانه / آخرین اخبار / استقبال ضعیف مردم از پژو 2008

استقبال ضعیف مردم از پژو 2008

با وجود آنکه گمان می‌رفت پیش‌فروش اولین خودروی پسابرجامی کشور یعنی «پژو 2008» در ساعات اولیه به اتمام برسد اما بررسی روند ثبت نام مشتریان در روز نخست، نشان‌دهنده شیب کند پیش‌فروش خودرو مدنظر است.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ایران خودرو صبح روز پنج‌شنبه گذشته پیش‌فروش 8 هزار دستگاه پژو 2008 را آغاز کرد و اگرچه تصور می‌شد این ظرفیت در مدت بسیار کوتاهی (مثلا یکی دو ساعت) پر شود، با این حال تا بعدازظهر پنجشنبه تنها حدود یک سوم از ظرفیت موردنظر توسط مشتریان تکمیل شد. در شرایطی میزان فروش «پژو 2008» تاکنون براساس انتظارات پیش نرفته که پیش‌فروش محصولات جدید خودروسازان طی سال‌های گذشته همواره با استقبال بسیار زیاد مشتریان همراه بوده و محصولات موردنظر ظرف یکی دو ساعت به فروش می‌رفتند. در این مورد می‌توان به پیش‌فروش «ساندرو» و «ساندرو استپ وی» اشاره کرد که ظرفیت آنها در مدت زمان کوتاهی پر شد. با این شرایط پرسش اینجاست که چرا شیب ثبت ‌نام مشتریان در طرح پیش‌فروش پژو 2008، کندتر از روال گذشته بوده است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به چند دلیل اشاره کرد؛ اولین دلیل در عدم استقبال زیاد مشتریان برای ثبت نام‌ این خودرو می‌تواند قیمت بالای میزان ودیعه و مشخص نبودن قیمت قطعی آن باشد. در طرح فروش ایران خودرو عنوان شده که متقاضیان باید برای ثبت‌نام 2008 مبلغ 60 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه پرداخت کنند، با این حال مابه‌التفاوت قیمت نهایی، پس از صدور دعوتنامه مشخص خواهد شد. همین موضوع شایعات بسیاری را در خصوص افزایش 20 میلیونی پژو 2008 به وجود آورد و به نظر می‌رسد این شایعات در کند شدن شیب پیش‌فروش خودرو موردنظر بی‌تاثیر نبوده است.

به عبارت بهتر به نظر می‌رسد شایعه قیمت 120 میلیونی پژو 2008، بخشی از مشتریان را که روی قیمت زیر 100 میلون تومانی آن حساب کرده بودند، از خرید منصرف یا مردد کرده است.دلیل دیگر اما می‌تواند طولانی بودن مدت زمان تحویل پژو 2008 باشد. با توجه به اینکه ایران خودرو بازه زمانی 12 ماهه (از ابتدای شهریور 96 تا انتهای مرداد 97) را برای تحویل این خودرو در نظر گرفته است بنابراین امکان دارد بسیاری از مشتریان، مدت زمان مدنظر را مطلوب خود ندانسته و قید 2008 را زده باشند.در این بین اما امکان دارد مسائلی مانند محدودیت در شیوه پیش‌فروش نیز امکان دارد بر میزان ثبت‌نام این محصول اثرگذار باشد، به نحوی که طبق برنامه ایران خودرو، ثبت نام 2008 مطابق با زوج و فرد بودن شماره کد ملی انجام می‌شود. جدای از این مسائل اما می‌توان کندی اینترنت و همچنین بروز اختلالات احتمالی در سایت فروش را نیز جزو دلایل کندی شیب استقبال مشتریان از پیش‌فروش پژو 2008 به حساب آورد.

دنیای اقتصاد

11 دیدگاه

  1. تجربه ثابت کردکه:
    پژو هیچگاه در ایران برند لوکسی نبود
    نمونه بارز آن پژو 407 بود که به خاطر قیمت گذاری نامناسبش علی رغم فنی فوق العاده در موتورش (سیستم نسبت تراکم متغیر) که برای اولین بار به ایران وارد شد
    باز هم کنار رفت

  2. امیدوارم به زمین گرم بخورید با این زیر ساخت و سیاست قیمتگذاری و فروشتون
    چیز عجیبی نیست که امثال مالزی به چه سرعتی از ما رد شدن و ما دنبال سرکیسه کردن هموطنامون هستیم و فقط دیدمون تا نوک دماغمون هست

    واقعا واسه بالا تا پایین متاسفم

    • شرافت چیزی است که در وجود مدیران ایرانی دیده نمی شود.
      هرگز بوی پیشرفت حتی به مشام ما نیز نخواهد رسید.
      خودروسازان پژو، محصولات بی کیفیتی را تحویل بازار می دهند که در اروپا بخاطر ارزان بودنش فروش داره، اما همین ویژگی هم در ایران از این خودرو سلب شده و گران شد.

      وای بحال آنکه دست ایرانی نیز در کار تولید آن باشد. بنظرم ایرانیها، یکم صبور و فکور باشند، برای چنین اتوموبیلهایی اینقدر هیجانی نشوند. من خودم از خرید این ماشین صرفنظر کردم.

  3. از سر و ته ی ماشین زدن..بعد با قیمت فضایی، بعد حتما انتظار فروش دارن..صد ..صدو بیست میلیون بدم که ساده ترین چیز که سانروفه نداره..یا سیستم گریپ کنترل ، خب به چدرد میخوره..همون جک یا چری بیشتر ارزش داره!!

  4. تجربه نشون داده اعتماد كردن به ابران خودرو و سايپا عاقبت خوبي نداره!از هيچ كاري براي خالي كردن اخرين قرون ته جيب هموطنشون دريغ نميكنن

  5. عماد فیضی

    چقدر مطالب سایت درست و دقیق بود.آورین آورین.خیلی ها منصرف شدن.من خودم 6 نفر رو میشناختم که منصرف شدن.

  6. با دیدگاه تمام دوستان موافقم
    از سر و ته این ماشین زدن و بعدشم قیمت 80 میلیونی را میرسونن به 120 میلیون !! این همه تبلیغ تنها خودروی پس برجامی شد که مردم نتیجه ای از برجام ببینن اینم نتیجه اش. مردم باید با دقت بیشتری خودروی خودشون را برای خرید انتخاب کنن منم میخواستم این خودرو را بخرم اما با این شرایط از خریدش منصرف شدم. تازه بعد از یه مدتی هم مثل داستان سراتو سایپا تجهیزات این ماشین را فول میکنن بعدم با قیمت 140 میلیون تومان میدن به ملت به نظر من با این مبلغ ها بریم یه خودروی هیوندا دست دوم برداریم بهتره!!!

  7. یه سری مدیر بی سواد و بی کلاس جمع شدن خون مردمو تو شیشه کنند.
    آخه بی سوادا چطور ممکن قیمت نهایی را هنوز ندونید.
    خود فرانسه با بیست تا کشور تو خودروسازی همکاری داره با قیمت دقیق و رنگ دقیق و امکانات دقیق و متنوع به هر مشتری با کلی قربون صدقه میفروشه.

    اونوقت شماها تازه با پول ملت میخواهید برید مونتاژ کنید
    نمیدونید.
    دو برابر اونا هم میفروشید

  8. اﻧﺮﮊﻱ ﻭﻛﺎﺭﮔﺮ اﺭﺯاﻧﺘﺮ اﺯ ﻫﻤﻪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺭ اﻣﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺑﺎﻻﺗﺮ اﺯ ﻫﻤﻪ? ﭼﺮا? ﭼﻮﻥ ﻭﺯاﺭﺕ ﺻﻨﻌﺖ ﻗﻮاﻧﻴﻦ ﺭﻭ ﻣﻮ ﺑﻪ ﻣﻮ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﻣﺎﻓﻴﺎﻱ ﺧﻮﺭﻭﺳﺎﺯ ﭼﻴﺪﻩ! اﻳﻨﻬﺎ ﺳﻮﺩﻫﺎﻱ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﺭﻭ ﻛﻢ ﻣﻲ ﺩﻭﻧﻨﺪ.ﺑﺎﻭﺭ ﻛﻨﻴﺪ اﻳﻦ ﻗﻴﻤﺘﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﮋﻭ ﻧﺰاﺷﺘﻪ ﻫﻤﻮﻃﻦ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩﻣﻮﻧﻦ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻲ ﺩﻭ ﺷﻦ!

  9. سلام خدمت همه عزیزان
    احساس غرور میکنم که مردم استقبال نکردن معلومه به یه شعور و همدلی رسیدن حداقل درمورد این ماشین همه مطالب درست بود من 8سال میخوام ماشین بخرم صبر کردم الآن هم به همین دلایل از خرید منصرف شدم 1سال دیگه هم روش اینها شرف خوردن وطن پرستی و مردم داری رو قی کردن کجای دنیا خون مردم مثل زالو اینجور میک میزن خدا لعنتشون کنه پولدارترین کشور دنیا مردمش در حسرت کدچکترین امکانات حسرت میخورن و پیر میشن به امید روزهای بهتر!!!!

  10. سلام
    بجای نظرات تکراری و حرفهایی که همه ما مردم میدانیم.
    تو را به هر انکه میپرستید از ایرانخودرو و سایپا خرید نکنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

آغاز تحویل خودروهای پژو 2008 با موعد تحویل مهرماه 96

پس از ارسال دعوت نامه و تحویل خودرو 2008 با موعد شهریورماه، عرضه این محصول ...