قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مقایسه چری تیگو5 فیس لیفت با جک S5 اتوماتیک و بی وای دی S6 / تصاویر

مقایسه چری تیگو5 فیس لیفت با جک S5 اتوماتیک و بی وای دی S6 / تصاویر

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-1

کرمان را می توان یکی از قطب های صنعت خودرو ایران نامید. زیرا این استان با شرکت های خودروسازی خود امروز سهم خوبی در بازار خودرو کشور دارد و از طرفی این شرکت ها بیشترین تنوع را به بازار ایران می دهند. سال ۹۴ از قلب کویر کرمان با مشارکت چینی ها، سه کراس اوور کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان جدید به بازار ایران معرفی شد. چری تیگو۵ در ابتدا کار و جک S5 اتوماتیک و بی وای دی S6 در اواخر سال ۹۴ توانستند نظر مشتریان را در بازار به سمت خود بشکانند.

خودروهایی که تقریبا در یک کلاس قرار می گیرند و در شرایط به نسبت یکسانی تولید می شوند. حال با گذشت یکسال از نمایشگاه خودرو کرمان و آغاز دوباره آن، قصد داریم سه کرمانی- چینی پرطرفدار را در بازار ایران مورد مقایسه و بررسی قرار دهیم.

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-2

اگر ابتدا در بحث فنی وارد شویم، می توان جک S5 را با فناوری بیشتری معرفی کرد. این خودرو به موتور دو لیتری توربو ۱۷۵ اسب بخار مجهز است و گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد. این پیشرانه می تواند در شرایط معمولی و واقعی، شتاب حدود ۱۳٫۵ ثانیه را برای صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. از نظر هماهنگی موتور و گیربکس، S5 اتوماتیک در شرایط خوبی قرار دارد. ولی گاهی در معکوس کشیدن ها، توقع بیشتری از یک خودرو توربو می رود که در اکثر مواقع، جک S5 اتوماتیک آن را برآورده نمی کند.

در کنار آن چری تیگو۵ با موتور دو لیتری ۱۳۹ اسب بخار و گیربکس CVT، از نظر کشش و راه رفتن، کمتر از دو رقیب خود ظاهر می شود. از مزایای این خودرو صدای کم موتور به نسبت داشتن گیربکس CVT است. البته که با توجه به این پیشرانه نمی توان از تیگو۵ انتظار شتابگیری قوی را داشت. بی وای دی S6 از نظر جثه کمی از رقبای دیگر بزرگتر است. موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو حدود ۱۶۴ اسب بخار قدرت دارد و توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه، نیروی آن به چرخ های جلو می رسد. در شرایط عادی می توان با این خودرو شتاب حدود ۱۴ ثانیه را ثبت کرد.

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-3
وقتی بحث نرمی و سواری می شود، بی وای دی S6 در رتبه اول قرار دارد. این خودرو به خاطر سیستم تعلیق به روز از نظر نرمی در شرایط خوبی قرار دارد و از طرفی با توجه به سیستم اکسل عقب، این نرمی باعث عدم کنترل راننده بر خودرو نمی شود. در رتبه دوم می توان تیگو۵ را به عنوان خودرویی نرم معرفی کرد و در آخر جک S5 قرار می گیرد. البته باید اشاره کرد که نمی توان جک S5 را خودروی خشک و سخت نامید. بلکه تنها به خاطر برخی کوبش ها در ردیف عقب، در بحث نرمی و راحتی کمی از رقبا عقب می ماند.

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-4

وقتی بحث آپشن و امکانات رفاهی می شود، تقریبا می توان سه خودرو را در یک سطح معرفی کرد. به عنوان مثال هر سه خودرو به سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله مجهز هستند. از طرفی تیگو۵ و S5 به گرمکن صندلی های جلو مجهز شده اند و بی وای دی S6 دوربین زیر آینه سمت شاگرد دارد. یا جک S5 تنها به حافظه صندلی راننده مجهز است و سایر رقبا این آپشن را ندارند. لذا با توجه به این شرایط، می توان هر سه خودرو را در یک سطح امکانات رفاهی قرار داد.

ولی در بحث ایمنی، این سه خودرو به شکلی متفاوت، شباهت هایی پیدا کرده اند! هر سه خودرو پنج ستاره ایمنی از مرکز تست CNCAP دریافت کرده اند و اما از نظر پارامترهای ایمنی در سطوح مختلفی قرار دارند. به عنوان مثال بی وای S6 به شش کیسه هوا مجهز است و ترمزهای ABS و EBD دارد. از طرفی جک S5 و تیگو۵ به چهار کیسه هوا مجهز هستند و سیستم های کنترل پایداری الکتریکی روی آن ها نصب شده است. برای همین می توان گفت که با وجود برخی تفاوت ها، از نظر ایمنی با هم برابرند. اگر S6 می توانست به سیستم کنترل پایداری الکتریکی مجهز باشد، می توانستیم آن را نسبت به رقبا سرتر بدانیم.

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-5

در بحث کیفیت، هنوز سطح کیفیت بی وای دی S6 مشخص نشده است. ولی طبق آمار فعلی، چری تیگو۵ در میان این سه خودرو در بحث کیفیت مونتاژ در سطح خوبی قرار دارد و ۳ ستاره کیفی دریافت کرده است. جک S5 هم در دوره هایی با دو ستاره ایمنی ظاهر شده است. پیش بینی می شود که S6 نیز با دو یا سه ستاره کیفی حداکثر نقش آفرینی کند.
وقتی حرف از جاداری زده می شود، S6 فضای بار بیشتری دارد و به طبع می تواند نظر خانواده های ایرانی را بیشتر جلب کند. بعد از آن تیگو۵ را می توان به عنوان دومین خودرو جادار معرفی کرد. از نظر راحتی صندلی تقریبا همه خودروها در یک سطح قرار دارند و می توان با یک دیگر برابر دانست.

jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-6

در بخش طراحی که برای بسیاری از خانواده های ایرانی مهم است، تیگو۵ فیس لیفت در جایگاه خوبی قرار دارد. جک S5 هم با ظاهر همیشه محبوب خود در جایگاه مناسبی قرار دارد. ولی S6 به عنوان یک کراس اوور تازه وارد، آنچنان طراحی بروز و جذابی ندارد.

وقتی وارد بحث فروش و بازار کارکرده می رسیم، تنها می توانیم بین جک S5 و چری تیگو۵ این قیاس را انجام دهیم. جک S5 به مراتب فروش بهتری را در این چند ساله داشته و به مراتب بازار کارکرده موفق تری دارد.

وقتی بحث لذت رانندگی به میان می آید، بدیهی است که هر فرد از خودروی خود انتظاری دارد. ولی باید دقت داشته باشیم که این سه خودرو، کراس اوور به حساب می آیند، باید قابلیت های هرچقدر کم هم که شده داشته باشند. مثلا توان حرکت راحت در جاده هایی که آسفالت نیستند و به نوعی خاکی و ناهموار به حساب می آیند. در تست های ما وقتی با این سه خودرو به موقعیت های خارج جاده های سفر کردیم، نکات جالبی دستگیرمان شد که شاید برای شما جالب باشد. بی وای دی S6 به عنوان یک کراس اووری که نرمی اتاق بیشتری دارد و موتور و گیربکسش هماهنگی بهتری با هم دارند، در جاده های سنگ لاخی و شیب ها کمی بهتر ظاهر می شود و نرمی اتاقش در زمان کوبش های زیاد احساس می شود.

این خودرو می تواند در جاده های نا هموار تا حدی خوب ظاهر شود. البته به یاد داشته باشیم که این کراس اوور چینی هرگز نمی تواند مانند یک کراس اوور دو دیفرانسیل ظاهر شود و برای عبور از چاله ها باید کمی جوانب را در نظر گرفت. در رتبه دوم، جک اس۵ اتوماتیک به واسطه حضور برخی ویژگی ها بهتر از تیگو ظاهر می شود. S5 با توجه به قدرت موتور بیشتر در زمانی که دور موتور بالایی داشته باشد، راحتتر از رقبا می تواند در جاده های ناهموار حرکت کند. البته به خاطر خشکی نسبی اتاق، کمی تکان ها بیشتر از سایر رقبا به اتاق منتقل می شود. سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی هم به عنوان یک آپشن خوب در S5 وجود دارد که می توان روی آن حساب باز کرد. وقتی که با چری تیگو۵ کمی آفرود نرم و جاده های ناهموار را لمس کردیم، به این مسئله پی بردیم که باید از حالت دنده سنگین این خودرو استفاده کرد و سعی نمود تا گشتاور بیشتری سر چرخ ها باشد.

برای ورود به شیب ها و آغاز حرکت در آن، نیاز به قدرت زیادی است که گاهی احساس می شود به گیربکس خودرو فشار وارد می شود. ولی در بحث نرمی اتاق، تیگو۵ بهتر از جک S5 ظاهر شده و کمتر ضربه ای را به سرنشینان وارد می کند. در این بحث می توان گفت بی وای دی S6 به مراتب بهتر از رقبا در جاده های نامناسب ظاهر می شود. ولی اگر به جاده هایی سفر می کنید که آنچنان ناهمواری خاصی ندارند، می توانید از قدرت موتور جک S5 لذت ببرید و کشش خوب را در گردنه ها احساس کنید.
jac-s5-vs-chery-tiggo5-vs-byd-s6-7
در پایان به صورت جدول، نتایجی که در تست ها از این خودروها گرفته ایم به شما اعلام می کنیم:

آیتم های بررسی رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
طراحی تیگو۵ فیس لیت جک S5 اتوماتیک بی وای دی S6
جادار بودن اتاق بی وای دی S6 تیگو۵ فیس لیفت جک S5 اتوماتیک
امکانات رفاهی (در یک سطح) بی وای دی S6 جک S5 اتوماتیک تیگو۵ فیس لیفت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جک S5 اتوماتیک بی وای دی S6 تیگو۵ فیس لیفت
ایمنی (همه برابر) جک S5 اتوماتیک بی وای دی S6 چری تیگو۵ فیس لیفت
نرمی سواری بی وای دی S6 چری تیگو۵ فیس لیفت جک S5 اتوماتیک
کیفیت مونتاژ تیگو۵ فیس لیفت بی وای دی S6 جک S5 اتوماتیک
دسترسی در بازار آزاد جک S5 اتوماتیک تیگو۵ بی وای دی S6
میزان خدمات و گارانتی تیگو۵ فیس لیفت جک S5 اتوماتیک بی وای دی S6
قابلیت های حرکتی بی وای دی S6 جک S6 اتوماتیک تیگو۵ فیس لیفت
مصرف سوخت سه گانه بی وای دی S6 جک S5 اتوماتیک تیگو۵ فیس لیفت
فناوری جک S5 اتوماتیک بی وای دی S6 تیگو۵ فیس لیفت
جمع بندی نهایی بی وای دی S6 جک S5 اتوماتیک تیگو۵ فیس لیفت

روزنامه دنیای خودرو

4 دیدگاه

  1. با سلام نسبت به هرینه ای که برای تیگو5 کردم واقعأ راضی هستم. فکر نمیکردم نسبت به چننی بودن وبا داشتن خودروی جک یا هایما خودروی تیگو5 تا این اندازه جالب باشد. باسپاس

  2. بنده هم با عالي بودت تيگو ٥ فيس ليفت به شدت موافقم

  3. اتوخسروانی

    با سلام به نظر من که تیگو 5 از اون دو مدل دیگه هم خوش سیما تره هم با کیفیت تر

    به هر حال نظر شخصی من اینه
    ممکنه خیلیا با مدل های دیگه راحت تر باشن

  4. با سلام به همه خوانندگان این مطلب در تمام سایتهای خودروی داخلی بحث بین انتخاب تیگو5،جک S5 و هایما S7 داغ و تاحدودی بیش از حد میباشد.به نظر بنده : 1.هرکسی هر خودرویی میخرد در وهله اول خرید ایشون قابل احترام است و حق نداریم به خریدش توهین کنیم و القاب زشتی مثل لگن و خز و .. بکار ببریم. 2.انتخاب و خرید خودرو سلیقه ای است و به معیارهای ظاهری و بررسی اقتصادی هر خریداری برمیگردد.پس این هم قابل نقد کردن نیست. 3.جک ،تیگو و هایما هر سه خودروهای چینی هستند که بنا به شرایط بد کشور و مطالبی که همگی میدانیم مجبور به خرید آنها با مبلغ بالایی هستیم. 4.به دور از غرض ورزی و با بیان صادقانه به نظر من تیگو 5 به خصوص نمونه نیوفیس آن انتخاب معقول تری است زیرا : A.چری خودروسازی است که بیش از ده سال است با مدیران خودرو همکاری میکند در حالی که جک درحدود پنج سال و هایما هم دوسال است بطور جدی وارد عرصه خودروی کشور شده اند و تضمینی هم برای تداوم همکاری آنها وجود ندارد.کرمان خودرو به بی وفایی مشهور است و ناگهان بدون اطلاع رسانی تولید یک خودرو را متوقف میکند و مشتری گرفتار قطعات و خدمات میشود مثل کاری که با جک J5 کرد.چری قدمت بیشتری دارد و متعاقبا نمایندگی ها و خدمات گسترده تخصصی دارد وگرنه نمایندگی های ایران خودرو بیشمار است ولی خدمات هایما محدود است و آینده حضورش در ایران نامعلوم.. B.در چین تولید جک S5 متوقف شده است و هایما هم در برابر چری بازار چین را از دست داده است.در مقایسه قیمتی در بازار چین هم تیگو 5 قیمت بالاتری از هایما دارد لذا ارزش خرید بیشتری دارد. C.خودروی توربوشارژ دردسرهای خودش را دارد و با این کیفیت بنزین و ناآشنایی تعمیرکاران حتی در نمایندگی ها، ریسک خرید بالایی دارد لذا برای چندثانیه شتاب بهتر است تیگو تنفس طبیعی را انتخاب کنیم. D.تیگو دارای پنج سال گارانتی است ولی جک و هایما گارانتی سه ساله دارند و در بحث مشتری مداری هم مدیران خودرو بهتر از دو شرکت دیگر خدمات ارائه میدهد. E.فضای داخل اتاق در تیگو 5 به خصوص در مقایسه با جک بازتر و جادارتر است.سرنشینان عقب جک سرشان با سقف در دست اندازها برخورد میکند و سقف در قسمت عقب کوتاه است ولی در تیگو کوتاهی سقف،حس خفگی و تنگی اصلا وجود ندارد. F.طراحی تیگو5 کپی نیست و توسط تیم طراحی اروپایی چری انجام شده است و قابل تایید است و از لحاظ ابعادی از جک کمی بزرگتر و در حد هایما است ولی در نگاه ما تیگو 5 بلندتر و باریک تر جلوه می کند که شاید بعضی ها دوست نداشته باشند ولی از نظر بسیاری تیگو 5 جذابیت خودش را دارد.از نمای کناری جذابیت خاصی در هایما و جک وجود ندارد و ورق فلزی کاملا ساده و یکنواخت رنگ شده جلوه گر است ولی تیگو 5 انصافا زیباتر است.از نمای جلو و عقب هم در یک حد هستند و شاید هایما در نمای جلو کمی مغرورتر و پرادعا تر باشد ولی حالت کلی هایما بنده حقیر را یاد نیسان پاترول نیروی انتظامی می اندازد. G.از لحاظ آپشن تیگو 5 کاملتر از هایما و جک است و در مقاله به آنها اشاره نشده است و قابل لیست کردن نمیباشد خودتان بررسی و مطالعه بفرمایید به نتیجه میرسید. H.به لطف دلالان و افراد متعصب تیگو 5 را کمی بد جلوه میدهند در حالی که دارندگان آن عموما از آن رضایت دارند و انتخابشان را بهتر از جک و هایما می دانند و قصد تعویض آن را با جک و هایما ندارند. I.تیگو 5 خودروی خانواده و مسافرت است با چهار ایربگ،ترمز پیشرفته،جادار بودن،کروز کنترل،GPS و نویگیشن،راحتی صندلی ها و حس خوب سرنشینان و … شاید با خودروهای اروپایی و ژاپنی فاصله داشته باشد ولی با یک سوم قیمت خودروهای فوق تاحدود زیادی شما را راضی میکند و در بازاری که خودرو ساندرو 135 میلیون معامله میشود 198 میلیون به تیگو 5 دادن انصافا می ارزد. *هرکسی هر ماشینی دارد چرخش به شادی بچرخد. *هرکسی قصد خرید دارد باز تحقیق کند و به نظرات بنده اکتفا نکند. عاقبت بخیر باشید و موفق.التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *