خانه / آخرین اخبار / بررسی مزدا۳جدید در هفتمین سال عرضه به بازار ایران

بررسی مزدا۳جدید در هفتمین سال عرضه به بازار ایران

مزدا۳نیو برای اولین‌بار در تابستان ۸۹ توسط بهمن‌موتور به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در آن سال‌ها خودرو‌هایی نظیر نسل دوم کیا سراتو (که هم‌اکنون توسط سایپا مونتاژ می‌شود)‌، ام‌جی۵۵۰‌، رنو مگان۲۰۰۰‌، هیوندای‌ آوانته و تویوتا کرولا E۱۴۰ را به عنوان رقیب پیش رویش داشت که هم‌اکنون به غیر از سراتو، هیچ‌کدام از این محصولات به عنوان خودرو صفرکیلومتر در چرخه رقابت با مزدا۳ قرار ندارند و به جای آنها نسل دوم این محصولات پیش روی مزدا ۳ قرار گرفته است.

مزدا3جدید در هفتمین سال حضورش در بازار ایران این روز‌ها سدان‌های شهری متنوعی نظیر ام‌جی6 (به عنوان نسل جدید ام‌جی550)‌، رنو فلوئنس (به عنوان نسل بعدی رنو مگان)‌، هیوندای الانترا (به عنوان نسل جدید هیوندای آوانته) تویوتا کرولا E170، میتسوبیشی لنسر و حتی فیس‌لیفت نسل سوم سراتو را پیش روی خود می‌بیند که هنوز هم توان رقابت با این مدعیان را به‌رغم تعویض نسل دارد.

بازار ایران عمدتا شاهد تمدید تولید خودرو‌هایی است که حتی در زمان عرضه اولیه قدرتی برای رقابت ندارند اما مزدا3 با برهم زدن این معادله هنوز هم در زمره اصلی‌ترین انتخاب‌های مشتریان قرار می‌گیرد به گونه‌ای که تکنولوژی پیشرانه‌، گیربکس و مشخصات فنی این خودرو‌، علی‌رغم 7 سال عرضه به بازار کشور همچنان مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. بازار فروش ایده‌آل نمونه‌های دست دوم‌، آمار کم خرابی‌های فنی و کیفیت بالای رانندگی مهم‌ترین عوامل بقا و پیشروی این سدان بعد از سال‌های حضورش در بازار است. شرکت‌ بهمن‌موتور پس از آغاز تحریم‌ها و بروز برخی مشکلات در واردات قطعات CKD این خودرو‌، آهنگ تولید را طی سال‌های گذشته تا حد زیادی کاهش داد اما تولید این خودرو در هیچ سالی به صورت کامل متوقف نشد.

مزدا 3 تاکنون در تیپ‌های مختلف از نظر امکانات در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک و با پیشرانه 1600 و 2000 به بازار عرضه شده است که آمار تولید مدل‌های 1600 نسبت به 2000سی‌سی‌ها چندان قابل توجه نیست. پیشرانه 2لیتری این خودر‌و با حداکثر توان 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 187 نیوتن‌متر هنوز هم از نظر عملکرد بازده بهتری نسبت به رقبای مدل 2016 و بعضا 2017 دارد و از نظر شتاب نیز در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد.گیربکس 5سرعته اتوماتیک مزدا3 دو لیتری با ضرایب ایده‌آل مهم‌ترین دلیل موفقیت این خودرو در مانور‌ها هستند و ارگونومی طراحی بدنه در کنار سیستم فرمان و تعلیق نیز این خودرو را در نبرد‌های شانه به شانه همچنان بهتر از بسیاری از رقبا نشان می‌دهد.

بهمن‌موتور در نمایشگاه خودرو تبریز سال جاری مدلی جدید از مزدا3 را معرفی کرد که از نظر آپشن تفاوت‌هایی با تیپ4 این خودرو داشت که شامل تغییر طراحی چراغ‌های عقب‌، مه‌شکن جلو‌، طراحی فرمان و تغییرات جزئی در داخل خودرو می‌شد و بیشتر به سمت تیپ 3 این خودرو تمایل پیدا کرده است.

mazda3-1mazda3-2

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme