خانه / آخرین اخبار / بررسی اولیه چانگان بنی (benni)، جایگزین احتمالی پراید 111 سایپا با امکاناتی پرطرفدار

بررسی اولیه چانگان بنی (benni)، جایگزین احتمالی پراید 111 سایپا با امکاناتی پرطرفدار

شرکت سایپا دوباره خبرساز شده است! این‌ بار در تصاویری که در رسانه‌های مختلف منتشر ‌شده؛ یک خودروی دیگر از کمپانی چانگان دیده می‌شود که به احتمال فراوان در آینده نه چندان دور شاهد تولید و عرضه آن خواهیم بود. خودروی مورد بحث ما؛ بنی نام دارد که کمپانی چانگان در سال ۲۰۰۹ خط تولید آن را تاسیس کرد. نسل‌های اولیه بنی؛ Mini و Love نام داشتند که هر دو بسیار زشت بوده و از نظر فنی چنگی به دل نمی‌زدند؛ اما در سال ۲۰۱۳ نسخه جدیدی از بنی به نمایش در آمد که زیباتر و قدرتمندتر از نسل‌های پیشین بود. بنی جدید محصولی موفق برای کمپانی چانگان بوده و این کمپانی پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه گوانگژو؛ توانست ۵۱۴۶۲ دستگاه از آن را در مدت زمانی کم به فروش برساند.

changan-benni-1

چانگان هم‌اکنون با عرضه خودروی CS35 در ایران فعالیت داشته و براساس شنیده‌ها و گفته‌های مسئولان شرکت سایپا؛ احتمال تولید مدل‌های CS75 ،EADO XT و EADO EV  هم در ایران وجود دارد؛ اما تاکنون صحبتی از تولید نسخه جدید چانگان بنی نشده بود و ظاهرا سایپا تصمیمات جدید و مهمی برای فروش و مونتاژ تولیدات چانگان در ایران گرفته است. بنی با توجه به ابعاد، قیمت و مشخصات فنی مناسب؛ می‌تواند بازار خودرویی  زیر ۳۰ میلیون تومان ایران را شوکه کند و در نقش یک شوکر ظاهر شده و خریداران را ترقیب به تعویض و خرید یک خودروی جدید کند. در ادامه به بررسی چانگان بنی خواهیم پرداخت و اطلاعات بیشتری از این خودروی کوچک در اختیاراتان قرار می‌دهیم.

changan-benni-4

طراحی
چانگان بنی در کلاس سگمنت A و جزء خودروهای کوچک شهری است. بنی ۳۷۳۰ میلی‌متر طول و ۱۶۵۰ میلی‌متر عرض دارد. ارتفاع آن ۱۵۳۰ میلی‌متر بوده و فاصله میان دو محور بنی ۲۴۱۰ میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو ۱۰۲۰ کیلوگرم بوده و گنجایش حمل پنج سرنشین را دارد.

changan-benni-5

برای طراحی چانگان بنی جدید؛ از پلت‌فرم بنی‌های قدیمی کمپانی چانگان استفاده شده و این کمپانی برای زیباتر شدن نسخه جدید آن، دست به دامن مهندسان کپی‌بردار خود در یوکوهاما ژاپن شده است! مهندسان مذکور هم به خود زحمت نداده و با اندکی جستجو در گوگل، به دو خودروی تویوتا یاریس هاچ‌بک و مزدا ۲ رسیدند و از آنها برای طراحی چانگان بنی جدید استفاده کرده‌اند. در کل در بخش طراحی خارجی تنها یک کپی نصف و نیمه از دو خودروی تویوتا یاریس هاچ‌بک و مزدا ۲ را پیش‌روی خود داریم و جلو پنجره‌ای، چراغ‌ها و سپر بنی با تغییراتی نسبت به نمونه‌های اصلی، خود‌نمایی می‌کنند.

changan-benni-7

فضای داخلی این خودرو را، با وجود کپی‌برداری اندکی که برای طراحی آن از خودروهای هم رده ژاپنی و کره‌ای شده است؛ باید نقطه قوت این خودروی کوچک دانست و تصاویری که از محیط داخلی این خودرو در اختیارتان قرار داده‌ایم گویای همه چیز است.

changan-benni-20

داشبورد بسیار زیبا و اصولی طراحی شده و حس و حال یک رانندگی اسپرت را به شما می‌بخشد.  صندلی‌ها برخلاف سایر چینی‌ها از روکش پارچه‌ای برخوردار بوده و از پلاستیک‌هایی به رنگ نقره‌ای و سفید در جای جای محیط داخلی خودرو مانند؛ دستگیره درب‌ها و روی فرمان استفاده شده است.

changan-benni15

فضای بار در نظر گرفته شده برای چانگان بنی؛ بسیار کم بوده و شاید کمی تا قسمتی نزدیک به پژو ۲۰۶ باشد؛ اما می‌توان با خواباندن پشتی صندلی‌های عقب به سمت جلو، فضای خوب و مناسبی برای قراردادن بار و حمل وسایل مورد نیاز فراهم کرد.

changan-benni-8

پیشرانه و مشخصات فنی
چانگان بنی در تمام نسخه‌های خود از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی بهره می‌برد. موتور مذکور ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری ۱۳۵ نیوتن‌متر دارد و سرعت خودرو را حداکثر به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. موتور بنی از فناوری Blue Core استفاده کرده و همین موضوع میزان مصرف سوخت بنی را در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۳/۵ لیتر رسانده است.

گنجایش باک بنی ۳۸ لیتر بوده و استانداردهای آلایندگی یورو ۴ و ۵ را دارا می‌باشد. قدرت موتور چانگان بنی توسط یک گیربکس ۵ سرعت دستی و یا اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

changan-benni-13

امکانات و ایمنی
چانگان بنی در مدل فول از امکاناتی مانند؛ صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم کنترل صوتی برروی فرمان، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها، آینه‌ها و شیشه های برقی، گرمکن آینه‌ها، سانروف و سقف پانارومیک برخوردار است؛ که البته با توجه به تصاویر منتشر شده از نمونه این خودرو در کشور؛ احتمال تولید نسخه فول چانگان بنی در ایران تقریبا صفر بوده و باید امکاناتی مانند؛ صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، سیستم ناوبری، سانروف و … را فراموش کنیم.

از نظر ایمنی چانگان بنی به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز شده و ترمزهای جلو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. این خودرو از سیستم‌های ABS،EBD،BA بهره می‌برد.

changan-benni-17

قیمت و کلام آخر
قیمت چانگان بنی در چین از ۴۷۹۰۰ یوان شروع شده و به ۵۶۹۰۰ یوان در نسخه فول می‌رسد؛ بنابر این قیمت آن در ایران باید چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان باشد! این یعنی چانگان با کمک سایپا اولین کمپانی بزرگ چینی خواهد بود که وارد بخش تشنه و البته پربازه خودرویی ایران خواهد شد. در بخش خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان تنها رقبای تاریخ مصرف گذشته و ایرانیزه شده شرکت‌های داخلی حضور دارند و ورود به این بخش از بازار به دلیل سودآوری بسیار زیاد آن برای خودروسازان بزرگ وطنی، بسیار سخت و دشوار است. عرضه چانگان بنی با قیمتی پایین‌تر از ۳۰ میلیون تومان نفس کشیدن را برای خودروهایی مانند پراید و تیبا سخت کرده و در صورت عرضه نسخه اتوماتیک چانگان بنی؛ خط و نشانی جدی برای اچ ۳۰ کراس ایران خودرویی‌ها کشیده و لقب ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک ایران را به خود اختصاص می‌دهد. گفتنی است که چانگان بنی در کشور چین، با خودروهایی مانند؛ چری QQ، جیلی پاندا و BYD F0 رقابت می‌کند.

changan-benni-11

چانگان بنی با توجه به مشخصات بهتری که نسبت به خودروهایی مانند پراید دارد؛ در صورت قیمت‌گذاری مناسب به احتمال زیاد با اقبال و استقبال بسیار زیاد مشتریان ایرانی روبرو خواهد شد و چانگان سود هنگفتی به جیب خواهد زد.

چانگان بنی، جایگزین احتمالی پراید 111 وارد سایپا شد

گالری تصاویر:

چرخان

 

 

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

3 دیدگاه

  1. اول اینكه چانگاه به گفته خیلی از متخصصان امر! اهل كپی كاری نیست، حالا اینكه شما تا به عمرت ماشین كلاس a جز یاریس و مزدا 2 ندیدی یه بحث دیگست. این ماشین از هر زاویه كه نگاه كنی ربطی به مزدا و یاریس حداقل نداره. دوم اینكه فضای ماشین كمه به عنوان ماشین كلاس a كامپكت، اونوقت فضاش در حد 206 اه؟!!! عزیز اگه این باشه كه میگی، پس فضاش خیلی هم خوبه چ ن 206 یه كلاس بزرگتره و تو سگمنت بالاتر هستش یعنی b.

  2. خسته نباشید با این همه زحمت
    هیچ وقت این خودرو جای پراید و پژو رو نمیگیره، مگر این که خط تولید پژو و پراید متوقف شه،
    اول اینکه بیستو پنج تا سی نمی ارزه،
    دوم اینکه چهار نفر توش راحت نیستن چی برسه پنج نفر
    سوم اینکه آپشن هم که نداره
    پس کسی که بخواد به این پول پده میره پژو یا سمند میگیره که حد اقل توش راحت باشه، حجم بار خوبی هم دارن، تازه میتونه دوگانه ام باشه، میتونه با حدود دو سوم این پول یه پراید صفر بهره دوسال به دو سال عوضش کنه، همش صفر سوار شه،
    این ماشین به درد یه آدم پول دار میخوره که باهاش گاه گاهی بره میدون تره بار، ویا واسه بچش بگیره باهاش واسه دانشگاه
    رفتو آمد کنه، به درد قشر کارگر نمیخوره، چون اکثریت پراید سوارا از همین قشرن،
    فقط چراغاش خوشکله،
    خودرویی جایگذین پراید بایست بشه که مبلغش مثل پراید باشه، در این صورت موفق خواهد بود، گفتم بگم شاید یادتون رفته.
    موفق باشید

  3. منم تاحدودی بادوستان‌موافقم.وقتی‌ام‌وی‌ام۱۱۰شده۳۰ملیون‌بعیدمیدونم اینوزیر۳۰تومن بدن دست ما.یاازش میدزدندیاایقدکیفیتش پایین میارن که ارزششوازدست میده.سایپای دندون‌گردوهمه‌میشناسند.ولی درکل ماشین خوبی هست.تومنطقه‌‌ازادیکیشودیدم.ظاهرش قشنگ بود.تقریبآ۲۰تومن‌پاش افتاده بود.البته‌مدل‌فولش‌نبود.امایچیزیش منومتعجب‌کرد.نصبت‌به‌پرایدجای‌پایه‌بیشتری‌داشت‌مخصوصاصندلی‌عقبش.بهرحال‌امیدوارم‌بازارخودروسروسامانی‌بگیره.ولی….

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

آیا این چینی جایگزین پراید می‌شود؟

سایپا تا کنون در دو نمایشگاه، چانگان بنی جدید را به نمایش گذاشته است. این ...