خانه / آخرین اخبار / سانگ یانگ تیوولی یا رنو کپچر، مسئله این است!

سانگ یانگ تیوولی یا رنو کپچر، مسئله این است!

با ورود خودروهای شاسی‌بلند کوچک به کشور مشخص شد، این خودروها در کشورمان طرفداران زیادی دارند، بنابراین شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده به سمت عرضه این محصولات در ایران حرکت کرده‌ و روز به روز بر تنوع آنها میافزایند. سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر که هردو یک کراس اوور سگمنت B هستند ، به خودروهای پرطرفدار ایران تبدیل شده‌اند. امروز در سایت چرخان به سراغ این ۲ خودرو رفته‌ایم تا خریداران این خودروها بتوانند از بین نماینده کره و فرانسه، بهترین انتخاب را انجام دهند.

reno capture-tehran-1

ابعاد خارجی

اگر چه هر دو خودرو در یک سگمنت قرار دارند اما در ابعاد کمی با هم تفاوت دارند که در اینجا تیوولی کمی بزرگتر از رقیب فرانسوی خود طراحی شده است. ابعاد خارجی تیوولی۴۱۹۵ طول – ۱۷۹۸ عرض – ۱۵۹۰ ارتفاع (بر حسب میلی‌متر) است، این در حالی است که کپچر با ۴۱۲۲ طول – ۱۷۷۸ عرض – ۱۵۶۶ ارتفاع، عرضه شده است. البته با توجه به این موضوع که این ۲ محصول در رده شاسی‌بلندهای کوچک شهری عرضه شده‌اند، می‌توان گفت رنو کپچر در این بخش برتری دارد.

sang yang tivoli-1

طراحی خارجی

ما همیشه به این نکته اشاره کرده‌ایم که برای انتخاب یک خودرو بر اساس ظاهر، سلیقه فردی بیشترین تاثیر را خواهد داشت و سلیقه‌ها در این بخش همیشه متفاوت هستند. انصافا تیوولی و کپچر هر ۲ از چهره اسپرت و جوان پسندی برخوردار هستند، اما باید اعتراف کنیم که سانگ یانگ در ارتباط با نمای ظاهری کمی مرزها را شکسته و یک خودرو با چهره جدید و متفاوت عرضه کرده است. رنو نیز در بخش طراحی کپچر بیشتر سعی کرده به یک خودرو اسپرت دست پیدا کند که تا حدی نیز موفق نیز بوده است. به هر حال با توجه به چهره متفاوت تیوولی در این بخش می توانیم به ظاهر این خودرو کمی بیشتر امتیاز دهیم!

کابین رنو کپچر از طراحی عادی برخوردار است و بخش هیجان‌انگیزی در خود ندارد، این صحبت‌ها را دریچه‌های تکراری هوا با طراحی دایره‌‌ای شکل و بخش کنترل سیستم‌ تهویه خودرو به روشنی اثبات می‌کنند. فضای داخلی سانگ‌یانگ تیوولی با نمای خارجی خودرو هماهنگی دارد و از طراحی داخلی زیباتری برخوردار است. تمام کلید‌های فیزیکی به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و بالای این کلید‌ها یک صفحه نمای ۷ اینچی لمسی با کیفیت وجود دارد که باعث بهتر شدن کابین این خودرو شده است. جنس مواد به‌کار رفته در هر دو خودرو شباهت نزدیکی به هم دارند و مواد پلاستیکی به کار رفته در آنها، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن را القا می‌کنند.

tivoli-esfahan-9

reno capture-tehran-5

تجهیزات رفاهی و ایمنی

sang yang tivoli vs reno capture-3

sang yang tivoli vs reno capture-4

sang yang tivoli vs reno capture-2

مشخصات فنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در انتخاب یک خودرو مناسب، بدون شک موتور آن خودرو خواهد بود. بنابراین به این بخش با دقت توجه کنید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ایرانی‌ها علاقه زیادی به خودروهایی با موتور حجم بالا دارند، شاید این علاقه به دلیل محدودیت واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور باشد. باید بگوییم که سانگ یانگ تیوولی با قدرت موتور بیشتر و حجم موتور ۱.۶ لیتری بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد. تیوولی با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسب بخار در گشتاور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه عرضه شده که گیربکس ۶ دنده تیپ ترونیک Aisin وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

در مقابل موتور کپچر از نوع ۴سیلندر خطی با توروبو شارژ(TCE 120) است و حداکثر قدرت آن نیز ۱۲۰ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور در دقیقه تعیین شده و سیستم انتقال قدرت آن نیز از نوع ۶ سرعته دو کلاچه است. مصرف سوخت ۴.۷ لیتری کپچر در مقابل ۵.۷ لیتر تیوولی کمی نگاه‌ها را به سمت خود کج می‌کند اما داشتن موتور قدرتمند به ازای مصرف چند لیتر بنزین بیشتر، ارزش بالاتری خواهد داشت.

sang yang tivoli vs reno capture-1

کیفیت سواری

رنو کپچر با کیفیت اروپایی سواری نرم‌تر و بهتری را در مقایسه با تیوولی ارائه می‌دهد. این تفاوت را کسانی لمس خواهند کرد که بیشتر به جزئیات خودروها توجه می کنند و اطلاعات بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. طبیعتا این موضوع را نمیتوان در بررسی تئوری خیلی دقیق نشان داد.

کلام آخر

رنو کپچر با قیمتی بین ۱۰۵ الی ۱۱۲ میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد و تیوولی با قیمت ۸۹ میلیون تومان از طریق نمایندگی‌های سانگ یانگ عرضه می‌شود. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تیوولی با توجه به قیمت کمتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات بیشتر، و چهره متفاوت‌تر ارزش بیشتری برای خرید دارد.

شما می توانید تجربیات خود را در مورد این دو خودرو در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

چرخان

شرایط فروش نقدی و اقساطی تیوولی2016 از سوی رامک خودرو – بهار95

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

تست سانگ‌یانگ تیوولی در حاشیه نمایشگاه مشهد / تصاویر

نگاهی به سانگ یانگ تیوولی ؛ماجراجوی کوچک کره‌ای

تست و بررسی سانگ‌یانگ تیولی برای اولین بار در ایران

مشخصات فنی رنو کپچر

مقایسه و بررسی دو محصول آینده ایران‌خودرو-پژو 2008 و رنو کپچر

تست تصادف رنو کپچر + تست سیستم کنترل پایداری + ویدئو

مهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر چه هستند؟

بررسی و مقایسه رنو داستر و کپچر در برابر رقبای چینی بازار

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

15 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا تو تبلیغات یکمی هم منصف باشید، چه کسی تا حالا تیوولی ۸۹میلیون تومانی تحویل گرفته!؟ ۸۹میلیون بعلاوه ارزش افزوده و پول گارانتی را هم جدا میگیرن که در نهایت با یه سری ترفند قیمت را به محدوده صد میلیون و بالاتر میرسانند در ضمن با این قیمت زاپاس هم که خودمان باید تهیه کنیم، سیستم تهویه اتوماتیکم که نداره یه ماشین صد میلیونی! خلاصه حد اقل رعایت انصاف اینه که قیمت حقیقی وکمبود آپشن تهویه اتوماتیک را هم ذکر کنید. البته میدانم که این متن را مثل خیلی از سایتهای دیگه نمایش نمیدهید ولی خودتاندکه میخوانید.

    • بله، درحال حاضر ۱۱۲میلیونه،تیوولی

      • ببخشيد چجوري حساب كرديد كه ٨٩ تومن با ٩ درصد ارزش افزوده شد ١١٢ تومن؟؟؟؟؟؟اگه منظورتون قيمت بازاره كه دليلش اينه كه از زمان ثبت نام ٦ ماه طول ميكشه ماشينو بدن

    • محمدرضا

      دوست عزیز در مورد اینکه ۸۹۰۰۰۰۰۰ تومان نیست درسته در حقیقت چیزی در بین ۹۷۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۰۶۰۰۰۰۰۰ تومان است اما در مورد تهویه سانگ یانگ تیوولی به صورت اتوماتیک عرضه شده اما متاسفانه رامک خودرو این آپشن رو مثل یک سری از آپشن های دیگر برداشته

  2. رنو كپچر ٢توربو شارژ هست و سر عت و شتاب خيلي بيشتري نسبت به تيولي داره،و از اونجايي كه همه مطالب رو خوندم فهميدم شما شايد هيچ كدوم از اين ماشين هارو تست نكرده باشيد،مثلا گفتيد رنو كپچر مودEco نداره ،در حالي كه داره و دكمه آن كنار كروز كنترل هستش،چند تا اطلاع اشتباه داشتيد
    م

  3. باسلام درسته موتور کپچر1200 است ولی توربوشارژاست ووقتی از توربو استفاده میشودبه اندازه2000تامیرود

  4. سلام. در تیوولی چقدر ضربات جاده احساس میشه؟ چندین جا خوندم که نرم نیست و چاله چوله ها اذیت میکنن

  5. تیوولی رو یا اسپورتیج مقایسه کنید نه با کپچر فرغون
    واقعا” اونائی که دارن بیان نظر بدن ، اونائی که ندارن و نمیتونن داشته باشن براساس شنیده ها حرف نزنن لطفا”

    تیوولی = اسپورتیچ 2016

    • گل گفتی لایک داری😎✌
      دوستان من تحقیق کردم ؛ ماشینای رنو که زیر ۱۲۰ ملیونن مفت نمی ارزن ( البته از لحاظ آپشن ها وگرنه ماشینای سگ جونین خودم مگان داشتم ولی مگان تو اون قیمتی که بود باید اپشنای بیشتری میداشت ولی نداشت!!!)

  6. من خودم اسفند ٩٤ تيوولي تحويل گرفتم.چون سوار كپچر نشدم نميتونم در موردش مظر بدم ولي تيوولي ماشين خوب و با امكاناتيه.سواريش يكم خشكه ولي صندلي هاي خيلي خوبي داره كه جايزه ي بهترين ارگونومي صندلي سال ٢٠١٥ كره رو گرفته(بين تمام ماشيناي كره اي)شتابش هم با توجه به موتور ١٦٠٠ عاليه.قيمتش هم قيمت اعلام شده ي شركت بعلاوه ي ارزش افزوده ي نه درصديه.تنها عيبش از نظر من اينه كه تو دنده ١ و ٢ صدا يكم زياد مياد تو كابين.البته الان با گذشت ٦-٧ ماه الان كمتر حسش ميكنم.ضمنا از نظر موتوري به نسبت كپچر به نظرم بهتره(البته تو ايران)چون بخاطر كيفيت بد بنزين بيشتر ماشيناي توربو شارژر دار اينجا دچار مشكل ميشن.يمي از دوستان نوشته بود كه بايد زاپاس بخريم كه خيلي خنده داره.اين ماشين مجهز به سيستم repair kit هست كه به لاستيك پنچر شده وصل ميشه و خودش تاير رو پنچر گيري ميكنه-اين سيستمو من توي بي ام و ٥٢٨ -٢٠١٦ ديدم.پس احتمالا چيز بدي نيست .از نظر خدمات هم بايد بگم من راديوي ماشين من مشكلي داشت كه بعد از مراجعه به نمايندگي با اينكه وقت قبلي نگرفته بودم ظرف نيم ساعت كل سيستم پخش ماشينو عوض كردن با گرانتي(بدون حرف و حديث و جر و بحث)روي هم رفته خوشحالم كه اين ماشينو خريدم و به همه توصيه ميكنم كه بخرن.راستي فضاي داخليشم عاليه.من قدم ١٩٣ سانته.وقتي رانندگي ميكنم پشتم راحت يه آدم قد بلند ميشينه.هر كس سوالي داشت بپرسه من در خدمتم

    • سلام آقا هوتن قیمت تمام شده رو چقدر ازشما گرفتن ….واینکه هزینه گارانتی رو جدا میگیرن صحت داره ممنون میشوم بهم جواب دهید

      • سلام
        هزینه ی تمام شده من 93-94 تومن شد چون من 83/5 میلیون ثبت نام کردم.البته زمان تحویل به قیمت روز حساب کردن که حدود 2 تومن اضافه شده بود.در مورد گارانتی هم من تا به خال هزینه ای ندادم حتی مونیتور یه مشکلی داشت که وقتی مراجعه کردم نمایندگی در عرض نیم ساعت تعویض کردن.

  7. ما تازه رفتیم تیوولی ثبت نام کردیم مدل 2017 رو. ما رفتیم واسه تست ماشین ماشین کم سر و صدایی بود فقط کمی از تایر ها تو سرعت های پایین صدا میومد تو . علاوه بر این تیوولی تو مدل 2017 گیربکس سه حالته روش نصب شده بود :یکی سیستم اکو و سیستم پاور و سیستم وینتر . تو مدل اکو مصرف سوخت میاد پایین تو مدل پاور که همون اسپرت هست و دور موتور رو تو شتابگیری بالاتر عوض میکنه که عالی عملکرد و سیستم وینتر که نمیذاره ماشین تو برف لیز بخوره

  8. Mnoor:
    سلام خدمت دوستان …چند نکته مهم!!! چهارماه قبل از طریق نمایندگی رامک خودرو در بابل .. آقای بزرگ روشنی… اقدام به ثبت نام خودرو تیوولی با پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومن کردم که همون موقع نمایندگی بمن اعلام کرد غیر از ۹۹ میلیون و نهصد بابت قیمت ماشین هزینه ارزش افزوده … ۹ درصد … و بیمه بدنه هم بعهده خریداره !! و زمان تحویل هم حداقل چهار ماه کاری پس از عقد قرارداده بدون منظورنمودن هرگونه سود بانکی برای خریدار !!!! خلاصه بعد از چند روز بررسی تکمیلی متوجه شدم خودروئی که قراره ۶ ماه دیگه بصورت واقعی با پیش پرداخت ۶۰ میلیونی بدون سود تحویل بگیرم برام نزدیک به ۱۱۷ میلیون تومن در میاد!!! البته اگه سود بانکی واسه ۶ ماه که پیش پرداخت رو ازم میگیرن ۲۰ درصد در نظر بگیرید … بنابراین تصمیم گرفتم قرارداد رو فسخ کنم و طبق قرارداد یعنی یکماه کاری بعد.. عملا پنجاه و هشت روز بعد … ۶۰ میلیون منو دادن البته با توجه به ماههای اردیبهشت و خرداد که تعطیلی بیشتره !!!این موضوع چنان رو من تاثیر گذاشت که مطلب رو به شرکت سانگ یانگ ایمیل کردم و در حال پیگیری نحوه برخورد مالی شرکت رامک خودرو رو با مشتریان را به اطلاعشون رسوندم … جالبه که اینم بگم همون موقعیکه قرارداد رو فسخ کردم از طریق نمایندگی بمن پیشنهاد تحویل فوری تیوولی به قیمت ۱۱۷ میلیون تومن داده شد البته به نیابت از سرمایه گذار صوری !!!! فقط خواستم در جریان باشید

  9. خيلي جالبه نسبت قدرت به وزنشون دو ماشين رو جابجا نوشتيد. ماله كپچر در مياد 10.2 ماله تيوولي درمياد 9.8 تازه حداكثر قدرت كپچر تو دور موتوره پايين در دسترسه ولي براي حداكثر قدرت تيوولي بايد جيغ موتور رو در بياري. چهار تا عدد نوشتيد غلطه. آدم چي بگه؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme