قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی فنی خودروی اچ30 کراس (H30 Cross) ایران‌ خودرو، پژو چینی ایرانی

بررسی فنی خودروی اچ30 کراس (H30 Cross) ایران‌ خودرو، پژو چینی ایرانی

پس از قرارداد جدید ایران‌ خودرو با پژو و حضور این شرکت با چند محصول جدید در کشور، حالا ایران خودرو به سراغ شریک چینی پژو یعنی دانگ فنگ رفته است! ایران خودرو، دانگ فنگ H30 cross را وارد سبد محصولات خود کرده است و پیش فروش این خودرو تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

dong feng h30 cross

آشنایی با شرکت دانگ فنگ

احتمالا پیش از این نام کامیون‌های دانگ فنگ را شنده‌اید؛ دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز بزرگ چین و شریک تجاری پژو-سیتروئن است و در سال ۲۰۱۳ توانست از لحاظ تولید، رتبه دوم را در میان خودروسازان چین به دست آورد. اعتبار و موفقیت این شرکت پس از فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا مانند نیسان، کیا، پژو-سیتروئن و هوندا و بهره برداری از دانش و تجربیات برندهای خودروسازان جهانی بیش از پیش افزایش یافت، به طوری که اکنون سهام قابل توجهی از شرکت پژو-سیتروئن را در اختیار دارد.

Dongfeng-H30-5

نگاه کلی به دانگ فنگ H30 cross

در این خودرو که بر مبنای پلتفرم پژو ۳۰۶ ساخته شده است، به گفته سایت ایران خودرو می‌توان طرح زیبا و خصوصیات اسپرتی را مشاهده کرد و باید گفت H30 Cross یک رانندگی اسپرت را به راننده القا می‌کند (البته امیدواریم منظور از رانندگی اسپرت نشستن پشت فرمان با لباس ورزشی نباشد!).

Dongfeng-H30-1

 طراحی

اچ۳۰ دارای طراحی نسبتا خوبی است. در نمای روبروی خودرو، جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده به چشم می‌خورد و سپر نیز طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. در نمای پشتی چراغ‌های عقب تا حدودی شبیه برخی محصولات ولوو است. در طرفین خودرو هم خطوط شیب داری به چشم می‌خورد که فرم کلی بدنه را از یکنواختی خارج می‌کند. رینگ‌های کوچک ۱۶ اینچی این خودرو با ابعاد بدنه متناسب به نظر نمی‌رسد و شدیدا توی ذوق می‌زند!

فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول آن ۴.۳ متر بوده و اندکی از ۲۰۶ صندوق‌دار بزرکتر است اما فاصله بین دو محورش حدود ۲۰ سانتی‌متر بیشتر از ۲۰۶ است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.

dongfeng-fengshen-h30-3

پیشرانه؛ همان همیشگی!

اچ۳۰ از موتور معروف و نام آشنای TU5 بهره می‌برد که پیش از این در رانا، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵SLX و پژو پارس LX  نیز شاهد آن بوده‌ایم. پس در قسمت پیشرانه انتظار سورپرایز خاصی را نخواهیم داشت.

اچ۳۰ با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 که قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید می‌کند، با ۱۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید که البته در این امر گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت معروف AISIN ژاپن نقش مهمی را ایفا می‌کند. استفاده از این گیربکس یکی از نقاط قوت اچ۳۰ محسوب می‌شود. این خودروی ۱۲۳۰ کیلوگرمی دارای حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود (البته برای خودرویی با این ابعاد و وزن بالا استفاده از این موتور جای تامل دارد!).

مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ترکیبی ۷.۰۴ لیتر اعلام شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

Dongfeng-H30-3

امکانات

اچ۳۰ دارای یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی با قایلیت پخش فایل‌های تصویری است. هم چنین بر روی غربیلک فرمان هیدرولیکی این خودرو، دکمه‌های کنترل صوتی و بلوتوث هندزفری نیز قرار دارند. از دیگر امکانات دانگ فنگ اچ۳۰ می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های عقب LEDدار، چراغ‌های جلوی LED کریستالی، آینه‌های جانبی راهنمادار با سیستم گرمایش، شیشه بالابر ۴ درب برقی، روکش فرمان چرمی، دکوراتیو طرح متال با تزئینات کرومی، رینگ اسپرت ۱۶ اینچ و لاستیک با عرض ۲۰۵، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت، صندلی‌های عقب تاشو، جا عینک، اسپویلر، کامپیوتر سفری و ۴ عدد بلندگو به علاوه ۲ عدد تیوتر اشاره کرد.

dong feng h30 cross-11

ایمنی

H30 Cross دارای ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD است. همچنین این خودرو دارای کیسه هوای راننده و سرنشین است که بهتر بود از کیسه هوای زانو و پرده‌ای هم استفاده می‌شد که متاسفانه فاقد آن است. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل میکرو سوئیچی درب‌ها، سنسور پارک، چراغ مه شکن جلو و عقب، سیستم ایزوفیکس و دوربین دید عقب نام برد. البته سطح تجهیزات ایمنی در سطح محصولات داخلی سابق است و تقریبا می‌توان گفت ایران‌خودرو چیز جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه نکرده است.

Dongfeng-H30-8

جمع بندی

درکل به نظر می‌رسد که مونتاژ H30 cross با موتور قدیمی و امکانات متوسط چیزی به خودروسازی کشور اضافه نخواهد کرد و شکست یا موفقیت ایران خودرو در فروش این محصول فقط به استقبال مردم بر می‌گردد.

H30 Cross که پیش فروش‌اش به زودی آغاز خواهد شد احتمالا با قیمتی در حدود ۴۴ میلیون تومان به فروش خواهد رسید که بهایی نزدیک به دنا دارد. حال باید منتظر شروع پیش فروش این محصول باشیم تا ببینیم استقبال مردم چگونه خواهد بود. آیا مردم به این چینی تازه وارد خوش آمد خواهند گفت یا از بیم کمبود کیفیت و ضعیف بودن بازار دست دوم، به آن روی خوش نشان نخواهند داد.

نظر شما در مورد  H30 Cross چیست؟

چرخان

آغاز مرحله دوم پیش فروش خودروی جدید H30 کراس به مناسبت نیمه شعبان- اردیبهشت95

مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

H30 کراس بخریم یا لیفان X50 ؛ مسئله این است!

معرفی اولیه دانگ فنگH30، محصول جدید ایران خودرو + تصاویر

تماشا کنید: معرفی دانگ فنگ اچ30 کراس (h30 cross) ایران خودرو

ثبت‌نام خودروی جدید H30 Cross بزودی از سوی ایران‌ خودرو آغاز خواهد شد

محصول چینی جدید ایران خودرو آمد + تصویر

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

21 دیدگاه

  1. با سلام
    ماشین جدید ایران خودرو کراس H30 به نظر میرسد ماشینی خوبی باشه فقط اگر دقت کرده باشید کروز کنترل روی فرمان ماشین سمت راست داشته که این سیستم را به ما به صور مستقیم احتمالا نمی فروشند تا شاید بعد از تحویل یا در زمان تحویل با پرداخت مبلغ وجه بالاتر آبشن کاملتر تحویل بگیرند.

  2. محمد غايب پناه

    متاسفانه همون امكانات دنا را با قيمت بالاتر به مردم مي فروشند حال بايد ديد لوازم يدكي آن چطور خواهند بود با تشكر از ايران خودو

  3. عبدالله

    در کشوری که خودروسازی آن در انحصار و رانت ایران خودرو و سایپا میباشد و زمینه رقابت در آن صفر است و تعرفه های گمرکی برای خودروهای وارداتی با کیفیت بیداد میکند شما انتظار معجزه دارید که بتوان با ۴۰میلیون یکی از با کیفیت ترین خودروهای ژاپنی یا اروپایی را صاحب شوید به نرخ دلار طی این چند سال توجه کرده اید از۹۰۰تومان به کجا رسید اینها نان را به نرخ روز میخورند آنهم دلاری پس با این اوصاف رویای خودرو ارزان قیمت مدرن و بروز را باید فراموش کنیم فقط امیدوار باشیم چیزی هم که رونمایی میکنند حداقل کیفیت وایمنی لازم را داشته باشد

    • سلام
      به نظرم حق با همین دوستمون باشه از این خودرو سازان ایران چه انتظاری دارید غیر از آوردن ماشین های کشور های دیگر در ایران وفروش با قیمت چند برابر به امید روزی که به ایران یک شرکت خودرو سازی بپیوندد که خود خودرو بسازد و با ماشین های روز دنیا رقابت کند وبرای ما افتخار آفرین باشد

  4. سلام علت تاخیر صدور وارسال حواله های مرداد ماه چیست؟در صورتیکه مطلع در ایران خودرو آگاهی دارند اطلاع رسانی فرمایند خودروی h30 cross تحویلی مرداد کی فاکتور خواهد شد؟ مرداد داره تما میشه
    ممنون

    • سلام دوست گرامی اخیرا شنیدم با45روز تاخیر h30را تحویل میدهند.
      متاسفانه مثل همیشه بدقولی میکنند
      چرا؟
      نمیدانم

  5. با سلام و احترام :
    مشتريان محترم ، دعوتنامه با تاخير ارسال ميگردد . با تشكر

  6. با سلام من امروز دیدم سوار شدم حقیقت میگم این خودرو واقعا با خودرو های ایران خودرو خیلی متفاوت است من گوش دادم به حرف دیگران که ایران خودرو مثل دنا دیر کرد داره وووو مثل دنا فقط سری اولش بدرد میخوره و 2/5 گذشته بود گفتم میرم حواله میخرم اما واقعا که اشتباه کردم واقعا سری اولی هایش را دیدم خیلی خوب ای کاش مثل دنا نکنه و همه را اینطوری تحویل بده

  7. عبدالله

    سلام بنظر بنده ایران خودرو میبایست خودرو اچ سی کراس را از نظر کیفی به بالاترین درجه خود برساند چرا که در حال حاضر خودرو ساندرو استپ وی رقیب جدی برای این خودرو محسوب میشود همه ثبت نام کنندگان منتظر ورود اچ سی کراس به بازار هستند تا آن را ارزیابی کنند بدیهی است در صورت شکست آن تمام نگاهها به سمت ساندرو استپ وی معطوف خواهد شد

  8. با سلام موتور اصلی اچ سی کراس نیسان است که تو روسیه قلب تپنده آن میباشد که خوب هم جواب داده معلوم نیست چرا ایران خودرو موتور به این خوبی را با موتورTU5 ایرانیزه شده میخواد عوض کنه چیزی که به ذهن میاد فقط سود بیشتر برای ایران خودرو است در صورتیکه میتونند با کمی افزایش قیمت همان موتور اصلی نیسان را ارائه دهند که بازده و کیفیت به مراتب بهتری دارد

  9. با سلام و تبریک به تمام دوستانی که خودرو خود را تحویل گرفته اند مبارکشان باشه زحمت بکشند موتور TU5 اونو تو سربالایی با حداکثر ظرفیت سرنشین و بار و با کولر روشن تست کنند. نتیجه را تو سایت بذارند تا کسانی که قصد خرید دارند بتونند بهتر تصمیم بگیرند. باتشکر

  10. با سلام
    دوستان عزيز من اين خودرو را تحويل گرفتم و فوق العاده عالي است و اين خودرو حتما بازار ايران را در بر مي گيرد و از بابت قطعات يدكي هم نگران نباشيد چون بيشتر قطعات 206 است و تزيينات آن هم براحتي توسط ايساكو تامين شده است . با تشكر

  11. سلام تو خدا اگه خبر نداری چیزی ننویسید من به پست های دوستان نگاه کردم و در نهایت دیروز یکی از دوستانم گرفته بود دیدم بخدا قسم اصلا نمیشه این ماشین با هیچ ماشین تا رده 80 میلیون مقایسه کرد قدرت شتاب راهتی و ابشن های فراوان اونهایی که هی بد میگفتن کوشن ببینن ما که ضرر کردیم اما خواهشا اگه مطمعن نیستین بد نگویید واقعا باور نکردنی نیس رنو استپ وی مثل پیکان در مقابل زانتیا است من که فردا میرم رنو استپ وی میفروشم

  12. سلام دوستان من یکی از ثبت نام کنندگان این خودرو هستم و هنوز فرصت دارم که در انتخابم تجدید نظر کنم لیکن از خردادماه فقط در جستجوی معایب و محاسن این خودرو بوده و هنوز هم هستم ولی هیچگاه با حرف بعضی از دوستان که یکطرفه قضاوت می نمایند توجه نمی کنم بنظر من سایت های زیادی هستند که میتوانند کمک کننده باشد ولی بهترین ارزیابی را همیشه باید از کسی که به صورت عملی از خودرو استفاده مینماید داشته باشیم آنچه در اظهار نظر این دوستان مشهود است شتاب،نرمی،گیربکس ایده آل،آپشن های متنوع و قیمت مناسب از محاسن این خودرو میباشد که آن را از خودروهای هم رده خود متمایز مینماید

  13. سلام متاسفانه پیش بینی ها مبنی بر ورود دلالان در پیش فروش ۱۶ آذر این خودرو درست از آب در آمد وفقط تعداد کمی از مصرف کنندگان واقعی موفق به ثبت نام شدند

  14. غصه نخورید رو خط تولیده … به همتون میرسه… اگه نرسید .. رانا .یا دنا ..ساندرو…پارس هر چی بخواهی هست …

  15. دوستان سلام
    حدود ۲ هفته است که ماشین را تحویل گرفتم واقعا ماشین نرم و راحتی است با کلی امکانات فقط حیف که چینیه هرچند همون پراید و پژو و … هم چینی هستند ولی نسبت به پولی که برای این ماشین هزینه میکنید ارزشمنده ، البته رنو ساندرو هم هست ولی واقعا رنو غیر از گیربکس اتوماتیک هیچی نداره تازه با همون داشبورد قدیمی ال ۹۰ و فضای کوچیکش. من از انتخابم راضی هستم چون به نظرم برای دو یا سه سال آینده با توجه به مدت زمان گارانتی خودرو مشکلی از بابت موتور و گیربکس و بقیه لوازم وجود نداشته باشه.
    چند تا نکته است که گفتنش خالی از لطف نیست لطفا ماشین را با وزن و حجم موتور صرفا نسنجید به طور مثال ماشین چینی سایپا چانگان با موتور ۱۶۰۰ و وزن بیشتر و قیمت ۶۲ تا ۶۵ راه نمیره یا شاسی برلیانس با قیمت حدود ۸۰ تومن موتور ۱۶۰۰ و وزن بیشتر از اچ سی و یا خیلی های دیگه باید موتور حتما ۲۰۰۰ باشه تا بگیم خوبه یعنی الان لیفان ۲۴۰۰ سی سی خیلی خوبه . من با این ماشین تو پیست مسابقه نرفتم تا براتون از تجربم بگم ولی تو سربالایی مشکلی هم ندیدم به هرحال خیلی به دنبال سرعت هم نیستم این مجموعه امکانات با این قیمت که میشه باهاش پارس ال ایکس یا ای ال ایکس اگه گیرتون بیاد خرید با موتور قدیمی و پرمصرفش . نمی دونم ولی هرکس حق انتخاب داره با توجه به اینکه تجریه رانندگی با حدود ۷ الی ۸ تا ماشین ایرانی را داشتم و پولم به خارچی درجه یک نمیرسه به نظرم بهترین انتخابه. الان وضع مون اینه قیمت ماشین هم بالا بره کم نمیشه اچ سی کراس با توجه به قیمتش بی نظیره خواهشا سوء تفاهم درست نکنید تعریف از چینی ها یا ایران خودرو و یا هیچ چیز دیگه نیست موضوع مقدار پول و انتخاب است فقط به امکانات این ماشین دقت کنید اتومات/تهویه اتومات/سانروف/مانیتور لمسی/دوربین/رهیاب/۴ عدد ایربگ /ای بی اس / ۴ عدد ترمز دیسکی و … بله موضوع امکانات نیست فقط و کیفیت هم مهمه ولی من به عنوان مصرف کننده تا کنون بی کیفتی هم ندیدم لاید شما انتظار کیفیت بنز یا بی ام و رو از ماشین ۴۰ تومن یا ۵۰ تومنی دارید یا میگید حالا استفاده کن تا چند سال دیگه بد بهت میگم .ایران خوردو تا باطری این ماشین رو ۲ سال گارانتی کرده لاستیک ۲ سال گاز کوکر ۱ سال کاری که هیچ وقت اتفاق نیفتاده .
    هدف من گفتن چند واقعیت بود و نه طرف داری از گروه خاصی و یا محصول خاصی من خیلی تحقیق کرده و واقعا از انتخابم خوشحالم

  16. با سلام ضمن تبریک خدمت دوستانی که خودروهای خود را تحویل گرفته اند لطفا نتایج تست خود را چه مثبت چه منفی حداقل هفته ای یکبار در سایت اعلام فرمایند تا دوستانی که قصد خرید دارند بتوانند تصمیم گیری نمایند ممنون از محبتی که میفرمایید

  17. سلام دوستان بعد از گذشت دو سال صاحب اول و آخر این ماشین خودتون هستید من پس از تحقیقات زیاد و پرسه جو از مصرف کنندگان به این نتیجه رسیدم که حوالم رابفروشم و رفتم ساندرو استپ وی ثبت نام کردم وقتی کیفیت پایین و فانتزی باشه آپشن به چه درد میخوره خودروهای چینی معمولا بزک شده به دست مصرف کننده میرسه اچ سی کراس گیربکس خوبی داره و موتورش هم بد نیست ولی بقیه قطعات که چینی هستند چی و یا اطاقش که با این وزن سنگین بعد از دو سال چه وضعیتی پیدا میکنه خدا میدونه این خودرو باید تست دراز مدت بشه و تا آن زمان بنظر من با بد قولی های ایران خودرو و ضعف سیستم مونتاژ ثبت نامش اشتباه است

    • درود بر شما دوست عزیز، من رانامو امروز تحویل گرفتم و خیلی دو به شک بودم برا خرید این h30 و فروش رانا ولی جنابعالی حق مطلبو بجا آوردید، بدی بازار فروشش و افت قیمتش حتمیه، لیکن هزینه نگهداری بالاتری هم داره این ماشین و به نظر میاد زود لش بشه

      • خواهش میکنم حامد جان من در خدمتم متاسفانه تعداد اندکی از دوستان در سایتهای دیگر نمیخان واقعیت را بپذیرن حالا نمیدونم چرا یا خودشون دلال هستند و یا اینکه جو گیر شدند بهرحال ما آنچه را باید میگفتیم گفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *