خانه / آخرین اخبار / بررسی تخصصی سایپا پرسیس (برلیانس H230): زیبا ولی چینی!

بررسی تخصصی سایپا پرسیس (برلیانس H230): زیبا ولی چینی!

خودرو سازان داخلی رسما به بیراهه زده‌اند و اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که شاید شما اسمش را هم نشنیده باشیم. اما هرچه که باشد تولید می‌شوند و همچنان مشتریان خاص خود را دارند. حال نیز سایپا بعد از فروش تقریبا موفق برلیانس H330 و H320 تصمیم به تولید برلیانس H230 یا همان سایپا پرسیس گرفته است و البته خود خودرو نیز همانند نامش عجیب است.

h230-5

برلیانس یک کمپانی چینی است که سایپا آن را با ولع خاصی به کشور دعوت کرده و اکنون شاهد محصولات این کمپانی چینی در جاده‌های ایران هستیم. باید قبول کنیم که برلیانس H230 از لحاظ ظاهری زشت نیست و به دلیل طراحی متفاوتش نسبت به سایر خودرو‌های چینی می‌تواند جایی در دل داشته باشد ولی همچنان کمی ناپخته به نظر می‌رسد.

طراحی خارجی

ظاهر پرسیس متوسط است و بخش جلویی خودرو نیز با کمک خط‌وطی که بر روی آن قرار گرفته زیبا و جوان پسند است و بخش پشتی دستگاه با ظاهری مجلسی چندان منطبق بر بخش جلویی خودرو به‌نظر نمی‌رسد. در نگاه از کناره‌ها نیز H230 ظاهر مناسب و اسپرتی دارد و می‌تواند افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. اما در کل ظاهر کناره‌ها و بخش پشتی خودرو بسیار بهتر از جلوی آن است و شاید اگر آرم برلیانس و سایپا در این بخش قرار نمی‌گرفت، فکرتان به سمت خودرو‌های بهتر خارجی سوق پیدا می‌کرد.

h230-2

این خودرو بر روی چهار لاستیک با رینگ آلومینومی قرار گرفته است که با ظاهر کلی خودرو همگام هستند. بخش جلویی خودرو از چراغ‌های هالوژنی بهره می‌برد و البته جای خالی چراغ‌های LED در بخش پشتی نیز احساس می‌شود.

طراحی داخلی

بخش داخلی برلیانس H230 نسبتا زیباست و ترکیب خوبی را شاهد هستیم. بخش میانی داشبورد با رنگ نقره‌ای پوشیده شده و در زیر آن نیز دکمه‌های خودرو قرار گرفته‌اند که شاهد تنظیماتی در خصوص سیستم صوتی، تهویه مطبوع و… هستیم و غربیلک فرمان آن نیز ظاهر مناسبی دارد اما فقدان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان احساس می‌شود و این درحالیست که اغلب خودرو‌های فعلی دارای چنین دکمه‌هایی بر روی فرمان هستند.

h230-3

رو دری‌ها ظاهر مناسبی دارند و شاهد محفظه‌هایی برای نگهداری اشیا در این بخش نیز هستیم و بنابر اعلام وب‌سایت برلیانس این خودرو دارای ۲۲ محفظه برای نگهداری وسایل سرنشینان است.

نکته جالب در خصوص این محصول به آرم‌های آن باز می‌گردد. در نسخه‌ای که توسط سایپا عرضه می‌شود آرم سایپا در قسمت پشتی و جلویی خودرو نصب شده اما در داخل کابین و بر روی فرمان شاهد لوگوی برلیانس هستیم که در نوع خود جالب است!

صندلی‌های جلویی پرسیس چهار جهته برقی هستند و صندلی‌های عقب نیز امکان تا شدن جهت قرار گیری بار بیشتر را دارند. برلیانس H230 یک خودرو با کلاس سدان است که قابلیت حمل ۵ نفر را دارد و صندوق عقب آن نیز در نوع خود نسبتا بزرگ به حساب می‌آید و از این جهت برای کاربران ایرانی مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان باری با حجم ۵۰۰ لیتر را در این بخش قرار داد.

h230-6

پیشرانه

محصول جدید سایپا از یک پیشرانه BM15 با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و قدرت ۱۰۳ اسب بخار بهره می‌برد که ۱۶ سوپاپ بوده و می‌تواند ۱۴۳Nm را ارایه دهد و مصرف سوخت مناسبی نیز دارد که از این جهت برای ایرانیان مناسب است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند.

H230 از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهره می‌برد که سیستم EPS نیز آن را یاری می‌کند و گفته می‌شود که برای توقف آن از سرعت ۱۰۰ تا ۰ کیلومتر به ۴۴.۴ متر فضا نیاز دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع AMT بوده که برای یک خودرو با این مشخصات و قیمت، جالب به نظر می‌رسد.

h230-1

پرسیس دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو است که به همراه سیستم ترمز ضد قفل و کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای، امنیت مناسبی را برای سرنشینان به وجود می‌آورد و در تست تصادف نیز این خودرو توانسته امتیاز ۵ ستاره را از C-NCAP به دست آورد.

h230-4

جمع بندی

در حال حاضر سایپا پرسیس یا همان برلیانس H230 به صورت گسترده روانه بازار نشده است اما قیمتی در حدود ۳۷ میلیون تومان دارد که در این محدوده قیمتی می‌توانیم به خودرو‌هایی نظیرپژو ۲۰۶ (تیپ ۵)، پژو پارس و تندر ۹۰ اشاره کنیم که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند اما در این بین H230 یک خودروی روز است که توسط طراحان ایتالیایی طراحی شده و محصولی است که در سال ۲۰۱۲ چشم به دنیا گشوده و نسبت به خودرو‌هایی هم رده یکی از به‌روزترین‌هاست.

البته در مقابل مشکلی نیز دارد و آن به پدرش باز می‌گردد که اصل و نصبی چینی دارد و از این خصوص چندان به دل کاربران ایرانی نمی‌نشیند. نظر شما در خصوص پرسیس چیست؟

منبع: چرخان

مشخصات فنی برلیانس h230

53 دیدگاه

  1. *دست خدا با جماعت است و خدا با صابران است*

    این چه آشغالیه اون از طراحی چراغ جلو اونم از داشبورد داغون از یه کمپانی داغون تاصف آوره…

  2. ما حدود 2 ماه تحویل گرفتیم در حدود 720 کیلومتر رفتم
    تا به اینجای کار که مشکلی نداشته انصافا ماشین کم صدا و مصرف پایین فرمان بسیار بسیار نرم که در سرعت بالا برای پایداری سفت میشه فضای داخل کابین خوبه صندلی ها فرد رو احاطه میکنه نرم هم هست. مشکلی که انچنان حاد نیست به نظرم اینه که تو سرعت بالا صدای موتور به داخل نفوذ میکنه البته عادت میکنید چون صدا حالت اسپرت داره و ازار دهنده نیست
    قدرت ترمزها هم خوبه
    در مجموع از خریدم راضی هستم با توجه به پولی که میدین و تو هم رده های خودش ماشین بهتری سوار میشید

  3. نظر من یه اشغال است که توسط به مونتاز کار ایرانی دیگه اشغالتر میشه و فعلا بازار فروش ندارد .

  4. من اردیبهشت ثبت نام کردم دعوت نامش هنوز نیمده اینطور که شنیدم ماشین خوبیه تو بین هم قیمتاش
    طراحیشم قشنگه

  5. کسانی که نظر میدن اشغال هست حتی از نزدیک این ماشین رو ندیدن
    صرفا چینی بودن دلیل بر بد بودن نیست
    این ماشین نسبت به ابشن و قیمتی که داره از تندر90 یه دهه پیش فقرای اروپا و پژوه بیش از یک دهه فرانسه خیلی بهتره
    هرکسی که این ماشین رو خریده و سوار شده نظرش ملاک هست نه هرکسی که میاد و برای ما کارشناس فنی خودرو میشه و نظر میده
    این ماشین بسیار بسیار سواری عالی و کیفیت مطلوبی داره

  6. Agha man 2mahe tahvil gereftam tipe amt hast harki soeal dare beporse javab bedam

    • سلام
      مبارک باشه آقا
      من دنده ای ثبت نام کردم می خواستم عوض اتومات بگیرم،حالا دوستم تست کرده میگه توو حرکت و گاز خوردن چند ثانیه تاخیر داره،درسته این؟

    • من بسیاری از کامنت های دوستان رو در سایت های مختلف خوندم، و مدتیه دارم تحقیق میکنم روی 230 اغلب راضی بودن فقط نکته ای که منو نگران کرده و دودل شدم توی ثبت نامش اینکه میگن قطعاتش سخت گیر میاد، آیا کسی هست که قبلا دنبال قطعه بوده و زود گیر آورده؟ چون میگن وقتی به مشکل بخوره باید چند ماهی بخابه ماشین تا قطعش از چین ییاد، در این مورد خواهشا فقط دوستانی که این ماشینو دارن نظر بدن ، براساس شنیده ها نگین، باتشکر از عوامل محترم سایت.

  7. سلام میخواستم بدونم ماشینت خوب راه میاد نسبت به پژو و ریو وسمند وایا صندلیش برقیه

    • نسبت به ریو من یک مقایسه خدمت شما عرض می کنم

      ریو چه قدر از تیبا بهتره؟
      برلیانس h230 به همون اندازه از ریو بهتره.

  8. سلام.من کاملا نظر شخصی خودم رو میگم و کاری به نظر کسی ندارم.مصلما کسانی که روزی این اتومبیل را خریده و سوار میشوند به صداقت گفتار من پی خواهند برد و هدف من تنها راهنمایی دوستان است .به نظر من از وقتی این ماشین رو گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه .من دوستی دارم که h230 اتومات رو شهریور گرفته و بسیار با ماشین ناملایمه و هیچ ماشینی زیر دستش دوام نمی اره. با این ماشین نزدیک به 11 هزار تا رفته و تا الان مشکلی بوجود نیومده. این ماشین اگه تولیدش ادامه داشته باشه میتونه تو ایران بیرقیب باشه. من چند روزه این ماشین رو خریدم ولی انواع تستها رو با همین دوستم روی این ماشین انجام دادم. من معایب و محاسن این اتومبیل رو خدمتتون میگم.از محاسنش: بسیار پر شتابه حتی بالاتر از سراتو 2000 که زمان کوتاهی من سراتو داشتم. سربالایی هایی رو که من با ماشین های ایرانی با سختی میرفتم به راحتی میره.صدای موتور به هیچ عنوان داخل نمی اد. رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و اسپرته بسیار روی ماشین مصلت هستید ( به غیر از عقب). مصرف سوخت بسیار پایین .فرمان و جلوی داشبرد بسیار معقول و صندلی ها بسیار راحت. لوکس و اسپرت مخصوصا اگه شیشه ها رو دودی کنید. ماشین بسیار استیبل است یعنی ما با سرعت 50 تا دور برگردان رو راحت پیچیدیم (لاستیک رو 195 کرده بودیم هانکوک) که البته من تو ماشین خودم به فابریکش دست نزدم . تو رانندگی تو پیچ ها راحت تو سرعت بالا بپیچید . تو ال 90 سرنشین های عقب به اندازه جلو راحت نیستند . من صندلی عقب نشستم و از دوستم خواستم تو دست اندازها رانندگی کنه . نتیجه فوق العاده بود. برادر کوچکم 330 داشت . ما خانوادگی قدمون بلنده . وقتی صندلی جلو 330 رو عقب میکش صندلی عقب ادم قد بلند نمیتونه بشینه تو 230 این مشکل رو نداری . تو 330 اتومات 4 دنده و تو 230 کلاج اتومات 6 دنده است جای تعجبه که قیمت 230 شش دنده اتومات ده میلیون از 330 ارزونتره. فقط قیافه 330 و 320 انصافا بهتره. صندوق عقب خیلی جا دار داره و صندلی ها ی عقب کامل تا میشن . فکر میکنم قیمتش هم در اینده بالا بره چون تولیدش خیلی کمه. اصلا تبلیغی ازش هم نمی کنن . فکر میکنم متوجه شدن که چه اشتباهی کردن این ماشین رو 50 راحت میتونستن بفروشن به مردم. تولیدش رو کم کردن. اما معایب . تنظیم ارتفاع صندلی نداره.فعلا قطعه هاش گیر نمی اد . من فندک و زیرپایی و انتن رو کسی که ازش خریدم از نمایندگی نگرفته بود و رسید هم داشت ولی متاسفانه بدستمون نرسید . من بر اساس شاسی ماشینم 16 امین ماشین 230 اتومات تولید ایرانه جالبه موقع تعویض پلاک شماره شاسی روی بدنه حک نشده بود .افسر میگفت یکی دیگه هم مثل شما این مشکل رو داشت بهم نامه داد رفتم مرکز پلاک میثم شماره شاسی رو حک کردیم رو بدنه تو برگه سبزم هم قید شد . با سایپا هم صحبت کردم گفت نامه بنویس که این مشکل حل شه نمیدونم حل کردن یا نه . تو غرب تهران فقط نمایندگی اذری سرویس میده شاید بعدا شاید بهتر بشه . مطمئن هستم کسی این ماشین رو سوار شه دیگه فکر ماشین دیگه تو رنج قیمت این رو نمیکنه . ماشین قبلی من سمند بود اگه به این ماشین نمره 18 از 20 بدم به سمندم 5 از 20 میدم.نکنه ای که همگی دوستان باید در نظر بگیرند این است که این ماشین را در مقایسه با چه ماشینی قرار میدهید . اگر در مقایسه با آزرا یا لکسوس و … قرار میدهید مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود ولی مطمئن باشید در مقایسه با ماشینهای رنج قیمتی خودش خیلی خیلی بالاتر است. بعضی از دوستان حرف از جنس چینی میزنند یعنی واقعا فکر میکنند که این سمند و پژو و … قطعات اصلی اش در ایران تولید می شود؟ به هر حال از قول یکی از اشنایان که در کارخانه کار میکند ظاهرا این ماشین هم بیعیب نبوده ولی بسیاری از موارد در ایران بهسازی و رفع عیب شده کما اینکه سابقه پارس خودرو و سایپا این حقیقت را می گوید که این شرکتها در انتخاب و تولید برند های مناسب بهتر از سایرین عمل میکنند. در خریدش شک نکنید من که راضیم.چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از 230 دوستم که هانکوک 195 انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا 20 درجه در سرعت 70 ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از 4 الی 5 ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی 5 ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی 5 ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای 185 سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس 330 320 و 206 رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم

  9. در ادامه بررسی خودرو و بیان معایب و محاسن ان میتوان به کندی حرکت در شروع مخصوصا اگر کمی شیب رو به بالا هم باشد اشاره کرد.البته این مورد زیاد محسوس نیست و ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور دارد ولی کمی قلق خودرو دستتان بیاید موردی نیست که باعث ازار شما شود. محل مخزن روغن ترمز در جای نامناسبی قرار دارد و جهت ریختن روغن ترمز شاید کمی دچار مشکل شوید ولی دسترسی به دینام و سایر موارد دیگر در موتور به نظر مناسب می رسد. موتور این ماشین در دور موتور های پایین و در حرکت های نرمال و ایست کامل تقریبا بیصدا در اتاق است ولی در حالت پرگاز و رانندگی اسپرت صدای موتور به داخل اتاق می اید .البته این صدا ازار دهنده نیست و صدای اسپرت خوشایندی دارد و اصلا چه از نظر نوع صدا و چه از نظر بلندی صدا با اتومبیلهای سمند و پژو و … مقایسه نکنید.در هنگام دنده عقب ضبط و رادیو بهصورت اتوماتیک به حالت سکوت در می ایند ولی 6 باند موجود در خودرو به نظر من متوسط و کیفیت خیلی عالی را ندارند گر چه اگر هم بگویم بی کیفیتند کم لطفی کرده ام . کیفیت مونتاژ و باز و بسته شدن درها و همچنین فواصل های قطعات خودرو مناسب است که امیدوارم در اینده نیز ادامه داشته باشد و مختص به موارد تولید اولیه نباشد. متاسفانه ظاهرا زیرپایی فابریک برای این خودرو تهیه نشده و تمام خودرو ها زیر پایی ندارند و شما در روز های اول باید پا روی موکت ماشین بزارید. زاپاس خودرو با رینگ عادی می باشد و اسپرت نیست. نور چراغ پشت امپر زیاد و کم نمی شود ولی جهت چراغهای جلو تنظیم ارتفاع نور وجود دارد

    • کاوه خان لذت بردم از تمامی اطلاعات خوبت من دودل بودم بین سورن و این خودرو از تمام کسایی که داشتم رفتم و تو خیابون جلوشون رو گرفتم و جویا شدم همه اشون راضی بودن همه هم از وضعیت کولرش و فرمونش تعریف می کنن. بسیار ممنونم از وقتی که گذاشتی و این همه اطلاعات رو نوشتی

    • ممنون از بابت راهنمایی دقیق و کاملتون و سپاس فراوان از بابت وقتیکه براش گذاشتید دوست من

    • همه سایتها شما پیام گذاشتی همین متو.چند گرفتی؟؟؟بگو ماهم تبلیغات کنیم

      • محمدرضا

        تو چقدر پول گرفتی که ثابت کمی این ماشین آشغاله؟ این ماشین در حد سراتو هست اونایی نشستن پشتش میدونن. نه تو که پشت پراید نشستی داری چرند میگی. من خودم ۸ ماهه دارم ۱۵۰۰۰ تا باهاش رفتم همشم رفتم شمال بدونه هیچ ایرادی خیلیم نرمو خوب و بی صدا.

  10. سلام خدمت همه دوستان
    من امروز رفتم نمایندگی تو مشهد برای ثبت نام برلیانس h 230 اتومات ولی گفتن اصلا اتومات ثبت نام نداره و کارخانه هم تولید نمیکنه فقط نوع دنده ای میتونی ثبت نام کنی . منم مجبور شدم دنده ای بگیرم . البته هیچکدوم از آپشن های اضافه رو هم روش نداره مثل سان روف و یا سنسور دنده عقب و همینطور چراغ مه شکن رو هم نداره
    من که ثبت نام کردم و گفتن تا اردیبهشت انشاالله تحویل میدن . البته تو خود نمایندگی گفتن کلی آپشن برام اضافه میکنن اگر بخوام مثل تغییر نوع ضبط و چراغ های مه شکن جلو و ….
    راستی برلیانس h230 گروه تلگرام نداره ؟
    اگر داره و کسی میدونه بگه وگرنه بیاین خودمون یک گروه درست کنیم

  11. دوستان من که قصد خریدشو دارم واقعا خیلی زیباست

    • بنده یه ۲۳۰دنده ای تازه خریدم و حدود ۱۲۰۰تا راه رفتم والبته خودرو های دیگه مثل ال ۹۰و تیبا و پژو هم داشتم صدای زوزه اش واقعا آزار دهنده است دنده ۲شم که از همون ابتدا لرزش داشت نمایندگی هم که اصلا جواب نمیده ضمنا واقعا شتابش نسبت به ال ۹۰بسیار پایینتره نخرید این تخم مرغ شانسی های سایپا رو واقعا احساس میکنم پولم رو دور ریختم

  12. درود/بنده یه برلیانس تحویل گرفتم ،خدایی نسبت به هزینه ای که کردم فوق العادست زیر پای ماشین تو مایه های سراتو میمونه ماشین بسیار خوبیه هر کی میگه بده فقط حرف بیخوده نه دیده نه پشتش نشسته که نظر بده /یه فرمونش به کل هیکل پارس و دنا و ۴۰۵و ۲۰۶ می ارزه ،،کاملا راضی راضی ام ////یا حق///

  13. سلام،
    من خریدار حواله دستی یا اتومات این ماشین هستم، اگر کسی سراغ داره بیزحمت به من ایمیل بزنه
    hadi.surveyor@gmail.com

  14. سلام
    من دنده دستی این ماشین رو دارم ۱۹۰۰۰ کیلومتر هم باهاش رفتم ماشین فوق العاده ای هستش فقط تا حالا برا سرویس اولیه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر نمایندگی رفتم فوق العاده سواریش عالیه و ماشین بی آزاری هستش و پیشنهاد خوبی برا دوستانی هستش که دنبال ماشین تو این رنج قیمت میگردن .

  15. قابل توجه تمام کسانی که قصد خرید و یا تحقیقِ جدی روی خودروی برلیانس سری H )H220,H230,H320,H330( را دارند.
    این مطلب را برای شما مینویسم و امیدوارم که مدیریت در این صفحه ی مجازی ، مانع انتشارِ این پیام نشود:

    این متن تجربه ی شخصی کسی میباشد که خودروی برلیانس H230 را بسیار دوست داشت اما از خریدِ آن منصرف شد؛

    اینجانب تا سقف 40 میلیون را به خرید خودروی صفر اختصاص دادم.
    در این رده ی قیمت پژو پارس،لوگان ال 90، ام وی ام 530 و برلیانس H230 دنده دستی را برای خرید کاندید کردم.
    در مورد پرشیا و ال 90 اطلاعات کاملی داشتم که حاصل تجارب اقوام و اشنایان بود اما دو خودروی دیگر را نمیشناختم پس به جستجو و تحقیق پرداختم.

    در مورد خودروی ام وی ام 530 ابتدا جذب موتور 2000 سی سیِ این خودرو شدم علیرغم اینکه از ظاهر آن خوشم نمیامد اما تنها خودروی زیر 40میلیون تومانی در ایران میباشد که موتور 2000 سی سی دارد.
    پس از تحقیق روی این خودرو دریافتم که این خودرو گاهی با مشکلاتِ خنده داری از پایه دست و پنجه نرم میکند و برای رفع آن مشکلات نظیرِ گیجی عقب ماشین در سرعت 80 به بالا، زوزه ی گیربکس روی سرگاز دنده ی 2 و صدای کمک فنر ها و …باید به افرادی خبره و خلاق مراجعه کرد تا با روشهای ابداعیِ خویش این مشکلات را به دور از چشمِ نمایندگی برای مصرف کننده حل کنند زیرا نمایندگی ها ملت را می پیچیناند.

    همینجا از خیر این 2000 سی سی گذشتیم.زیرا خودروی صفری که از فردایش دکتر میخواهد مارا سرانجام می نماید مستفیض و مارا چه به فیض.
    نخواستیم.

    و اما برلیانس؛

    ظاهر این خودرو دل از دیده ام ربود.
    سراغ موتورش رفتم و دیدم که موتور BM15 تحتِ نظر BMW روی آن نصب شده.
    به سراغ گیربکسش رفتم و دیدم گیربکس آلمانی میباشد.

    چه بهتر از این و آپشنهای خوبی که این ماشین 38 میلیون تومانی دارد واقعا دلبرانه عمل میکند.

    مثل شما به جستجوی مفصل در اینترنت پرداختم و به سراغ تک تکِ نظرات کاربران رفتم و دیدم همه راضی.

    تمام دلایل بالا مرا واداشت که نصفِ روز را به تحقیقِ میدانی راجع به این خودرو بپردازم و مغازه ام را تعطیل کنم تا چهار نمایندگی تعمیر و خدمات پس از فروش را به تجسس راجع به H230 طی کردم.
    نمایندگی های فردیس کرج و بلوار هوشیار و میانجاده و جاده مخصوص پارس خودرو را با حوصله ی زیاد مراجعه کردم.

    دو تعمیرکار اول به من گفتند که تا به حال برایشان H230 نیامده چون این خودرو هنوز در خط تولید قرار دارد اما تاکید کردند که لوازمش بسیار کم یاب است.

    این اطلاعات برایم کافی نبود.
    به سراغ نمایندگی دیگری رفتم و دیدم در آن گاراژ 4 خودروی برلیانس H320 و H330 در حالی که کاپوتشان باز است برای سرویس آنجا میباشند.

    دریافتم که به خوب جایی امده ام.

    به رسم ادب از تعمیرکارها و سرویسکارهای آن نمایندگی که متعلق به خدمات پس از فروش سایپا بود کمک خواستم که مرا به اوستای آن نمایندگی معرفی کردند.

    جلو رفتم و به اوستا گفتم:

    “اوستا ببخشید من یه جَوونم که کلا 40 تومن پول دارم میخوام بعد از نود و بوغی یه ماشین بخرم بین ال نود و برلیانس گیر کردم کمکم میکنی؟”

    اوستا گفت:
    کدومشون مدل؟

    گفتم: H230

    گفت:
    برو پراید بخر

    گفتم:
    چرا اوستا خیلی ازش خوبی شنیدم لوکسه به خدا

    گفت:
    اگر پولتو میخوای بریزی دور برو بخر ولی بیا بده به من .من پول لازم دارم.

    تا به اینجای بحث ایشان خلاصه مطلب را مختصر و مفید به همه عاشقانِ H230 اعلان داد اما از انجایی که اهل دلیل و برهان میباشم کوتاه نیامدم و به مکالمه با ذکرِ جزییات ادامه دادم و گفتم:

    اوستا میگن موتورش آلمانیه که BM15
    گیر بکسش هم المانیه.

    گفت:

    “ببین داداش تو الان دوتا راه بیشتر نداری
    یا اینکه باید کاتالوگ رو باور کنی یا منو.
    انتخابش با خودته
    ولی این ماشینای H230 موتورشون چینیه تنها چیزیشون که اورپاییه طراحیِ بدنه هستش که اونم میگن کار ایتالیا بوده. اما این یکی ها H330 موتورشون میتسو بیشی هستش گیر بکسشون هم تحتِ لیسانس آلمان بوده همین.”

    گفتم:
    یعنی H330 رو تایید میکنی؟

    گفت:
    “آره این یکی می ارزه چه دستی چه اتوماتیک ذاتش خوبه اما اون یکیشون اشغاله خودتو اسیر نکن به خاطر 6 میلیون تومن اختلاف. حالا خود دانی.
    اون ال نود هم که گفتی امتحان خودش رو پس داده اگر پول نداری همون ال نود رو بخر حالشو ببر.”

    از اوستای داستان تشکر کردم و پس از کمی شوخی و خنده از نمایندگی خداحافظی کردم
    به سراغ نمایندگی آخر رفتم که در انجا هم جواب هایی مشابه قبلی دریافت کردم با جمله بندی های متفاوت اما مغز مطلب همان بود که در فوق خدمتتان عرض کردم.

    همچنین دریافتم که خودروهای برلیانس سپر ضعیفی دارند چون جا برای نصب دیاق ندارند
    دریافتم که سینی زیر ندارند اما میتوانید خودتان بعدها نصب کنید.
    و از همه مهتر دریافتم که خوردرو های برلیانس سری H فعلا شدیدن از کمبود قطعات و بازار سیاه برای قطعات رنج میبرند شاید این مشکل تا نیمه ی دوم سال 95 رفع شود.

    همچنین دریافتم که پارس خوردرو تولید H230 را لغو کرده و کمپانی سایپا این امر خطیر را به عهده گرفته.
    دریافتم که سایپا با شرایط تحویل فوری H230 به ملت میدهد اما برای خرید H320 و H330 باید حتما دوماه پس از ثبت نام برای تحویل خوردرو منتظر بمانید
    H330 تحویل فوری ندارد.

    اینها را نوشتم تا شاید میان این همه کامنتهای مِه آلود، آفتابی باشد بر دیده خسته ی عاشقانِ برلیانس و شاید به دردِ کسی بخورد مثل خودم.

    موفق باشید.

    • مکانیکی که هنوز نمی دونه موتور هر دو یکی است چه مکانیکیه ………………..

      • شما داری اشتباه میکنی
        موتورهای H220 و H 230 یکی هست
        اما موترهای H230 و H330 یکی نیست
        موتورهای H330 و H320 یکی هست
        اشتباه نگیرید.
        علی آقا شما حرفه ایی هستی ولی اون مکانیک توی نمایندگی مرکزی سایپا در کرج همون لحظه سرش توی چهار برلیانس بود. هر کی برلیانس داره توی کرج میبره اونجا.
        حدودن 40 سال سن داشت.
        چنانچه بی سواده به بزرگیِ خودت ببخش.

  16. من جنتو داشتم قبلش هم پژو پارس الانم اینو دارم خدایی نسبت به قیمت عالیه عاااااالی هرکی نخره چار روز دیگه گرون میشه خیالتون راحت

  17. من اخرخردادثبتنام کردم میخوام بدونم کی تحویل میگیرم

  18. سلام دوستان میخواستم بدونم قیمت قطعی چنده؟تحویل فوری داره یا اگه نداره چه مدت طول میکشه تحویل بدن؟

  19. مرگ بر جیبوتی ….

  20. سلام
    من حدود چهار ماه هست این ماشین رو گرفتم.
    به نظر من اون عده ای که میگن این ماشین خوب نیست ، یا بخاطر چینی بودنشه یا اینکه با ماشین های گرون قیمت تر مقایسه میکنن.
    نظر من که چهار ماهه این ماشین رو داشتم اینه که تو رنج قیمت خودش بسیار خوبه ، چون هم طراحی خیلی زیبایی داره انصافا (من که برای اولین بار این ماشین رو از نزدیک دیدم گفتم قیمتش گرونه من که نمیتونم بخرم ، فکر کردم قیمتش خیلی بیشتر باشه ) به علاوه قدرت عالی داره ، تو سر بالایی عااالی میره بالا با پژو و 206 و سمند اصلا خواهش میکنم مقایسش نکنید ، ( البته قبول دارم که کیفیت داخل اتاقش میتونست بهتر باشه ). و اینکه فرمان این ماشین الکتریکیه که اگه دربارش تحقیق کنید مزایاش رو میفهمید ( این در حالی که اکثر خودرو های بازار فرمان هیدرولیک دارند )
    در کل اگر تو این رنج قیمت میخواهی ماشین بخری ، تو خرید این ماشین شک نکن ، از هر چی پژو و 206 و اینجور ماشینا ، بهتره . ( البته اتوماتش رو نمیدونم ، ولی طبق تحقیقی که کردم تیپ معمولیش بهتره ، در کل ماشین اتومات تو این رنج قیمت به درد نمیخوره.)

  21. با سلام … قبلا نظر مثبتی روی ماشین چینی نداشتم و خودرو داخلی رو ترجیح میدادم تا اینکه دل و زدم به دریا و ریسک کردم و رفتم یه h220 دنده دستی که نسبت به اتومات بهتر هست رو تحویل فوری گرفتم و تمام دل نگرانی هام تبدیل به رضایت و خوشحالی شد… بسیار نرم و راحت و جادار و کم مصرف و زیبا هستش… توی این رنج قیمت از تمام رقبا سرتره… بیایید از روی شنیده ها و عدم آگاهی و عدم تجربه صحبت نکنیم … معمولا بیشتر کسانیکه میگن ماشین چینی آشغاله خودشون تاحالا استفاده نکردن … لطفا اول یه چیزیو داشته باشید بعد در موردش نظر خوب یا بد بدید… در هر صورت به نظر من استقبال خوبی از این مدل خواهد شد و بازار خودش رو پیدا میکنه … و البته اینم در نظر داشته باشید که هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری … شما انتظار یه ماشین 80 -90 میلیونی رو نباید داشته باشی ولی بازم میگم توی این رنج قیمت از تمام ماشینهای داخلی سرتره … موفق و پیروز باشید.

  22. با سلام به دوستان عزیز ــ لطفا تعصبی رفتار نکنید و نگید چینی همین ماشین های ایرانخودرو و بقیه از قطعات چینی استفاده میکنند چه بسا که چین فقط اسمش بد شده وگرنه از این اشغال های ایرانخودرو و … بهتره ـ حداقل بهتر از اشغالهای ایرانخودرو هستن این چینی ها و اینکه جای تأسف داره که خودرو سازان داخلی هنوز یه خودرو لوکس که توی اون تقلید نکرده باشن از یه خودرو دیگه نتونستن بسازن که کارآمد باشه و هر روز دم تعمیر گاه نباشه ـ باتشکــــــــــر

  23. سلام… من شش ماهه برلیانس 230 اتوماتیک را تحویل گرفتم و بیست هزار کیلومتر رانندگی کردم و یه جورایی دور ایران گشتم، بنظر من با این قیمت فوق العاده بود، براش کروز کنترل و نویگیشن هم نصب کردم و از رانندگی باهاش لذت می برم و به هیچ عنوان هم از خریدش ناراضی نیستم، لاستیک را عوض کردم و براش کفی دوختم، ولی هنوز سینی کف را گیر نیاوردم و آرمهای برلیانس را هم مشهد برای این مدل گیرآوردم و خریدم… یا حق…

    • سلام دوست عزیز میخوام ی برلیانس h230اتومات بخرم ب نظرتون این کاررو انجام بدم؟؟ب عنوان ی برادر یا دوست خوب راهنماییم کنید.شهرام

    • سلام کروز از کجا خریدی و روش سوار کردی و نویگیشن چطور
      راستی کیلس هم میشه روش نصب کرد ؟

  24. محمدرضا

    سلام شماره ی بدنه ی اتومبیل برلیانس 330hدرکجا حک شده

  25. سلام منم ثبت نام کردم از نوع دستيش لطفا راهنمایی چطور ماشينيه

  26. سلام من هم می خوام یه ماشین اتومات بخرم خواهشا به من بگید در کل چه از نظر زیبایی چه کیفیت موتور ال نود اتومات بخرم یا h230اتومات لطفا راهنماییم کنید چون من معلولم و به اطلاعات دقیق نیاز دارم ممنون

    • من به شما ال90 رو پیشنهاد می کنم.اما به چه دلیل:
      1-برلیانس اچ230 گیرببکسش amt هست یعنی اینکه در اصل یه گیربکس دستی معمولی بوده که به وسیله یکسری قطعات برقی ، کلاچش اتومات شده به عبارت دیگه یک اتومات واقعی نیست و فقط در ظاهر اتومات .مشکل اساسی و اصلی این نوع گیربکس تعویض دنده بد همراه با ضربه و همچنین خرابی های پی در پی در دراز مدته و بعدا خرج اساس رو دستت میذاره نمونه بارزش ام وی ام 110 اتومات و mg3 اتومات.در حالی که ال90 گیبرکسش تیپ ترونیکه که خیلی بهتره
      2-قیمت لوازم یدک ال90 کمتر و ارزون تره به عنوان مثال قیمت هایی که خود سایپا اعلام کرده سپر جلو اچ 230 از 223 تا 433 هزار تومنه در حالی که قیمت سپر ال 90 از 63 تا 165 هزار تومنه (بستگی به جنسش داره)
      در مجموع با وجود اینکه ال90 قیافه جالبی نداره ولی خریدش منطقی تره

  27. سلام دوستان من حدود 6 ماهه h230 خریدم . واقعا همه چیش عالیه شتابش از 206 تیپ 5 بیشتره . تو سربالایی ها اصلا کم نمیاره . فرمونش عالیه و خیلی نرمه . صندلیهاش واقعا راحته . صندوقش واقعا جاداره . عقبشم 3 نفر خیلی راحت جا میشن و واقع از رانندگی باهاش خسته نمی شید . البته بعضی ها این ماشینو با ماشین های قیمت بالاترمقایسه میکنن و میگن ماشی خوبی نیست ولی به جرات بگم از تمام محصولات ایرزان خودرو مثل 206 .405.پارس و انواع سمند . دنا .رانا . خیلی خیلی بهتره

  28. سلام خسته نباشید من امروز ثبت نام کردم
    ممنون از دوستان که راهنمایی کردن

  29. من يكماهه ٢٣٠دنده اي رو خريدم
    اگر ادم خيلي وسواسي هستيد نظرتون رو جلب نميكنه
    شايد يه چيزهايي از اس دي وي هشت بيشتر داشته باشه يه چيزهايي كمتر
    اتاقش حا دارتره رانندگي باهاش راحتتره فرمونش عاليه
    ايرادهاشم اينه كه مواد مصرفي داخل كابين خيلي با كيفيت نيست
    در كل اگر خيلي دنبال تفاوت هستيد نخريد ولي به نسبت قيمتش ماشين خوبيه
    ال نود اتومات موتور با كيفيت تري داره ولي رانندگي با اين مدل برليانس روانتره
    از پارس و v8 و سمند lx كه در طولاني مدت داشتم رانندگيش مطلوب تره
    با بقيه هم قيمتهاش مقايسه نميكنم چون طولاني مدت بقيه رو نداشتم
    ايشالا كمكي كرده باشم

  30. با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز

    من خودم L90 مدل 90 دارام می خواستم h230 بگیرم . دیروز یکی آگهی گذاشته بود ماشین نوی نو بود . صدای موتور توی اتاق بود 100 رحمت به پراید قبلیم . کیفیت دستگیره و آلیاژ بکار رفته در ماشین فوق العاده افتضاحه هستش. نسبت به L 90 که خودم داشتم مقایسه کردم L 90 با وجود مدل پایین بودنش ولی 100 برابر از لحاظ کیفیتی بهتر از H230 بود. اینو نوشتم که 1 ماه من دنبال ماشین هستم و ماشینی جایگذین L 90 هنوز پیدا نکردم البته با رنج قیمتی حدود 38 تومان.
    هموطنان عزیز لطفاً هوای همدیگرو داشته باشیم .

  31. سلام لطفاً یکی راهنمایی کنه. من می‌خوام ماشین بخرم نمیدونم ام و ام ۳۱۵ بگیرم یا برلیانس ۲۳۰

  32. سلام من می‌خوام ماشین بخرم نمیدونم ام و ام ۳۱۵ بگیرم یا برلیانس۲۳۰ لطفاً راهنمایی کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme