خانه / آخرین اخبار / انحراف کمپین خودرویی از مسیر

انحراف کمپین خودرویی از مسیر

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

به گزارش کارنت، “محمد جعفری” در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت 20 میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش کمپینی با عنوان “نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی” در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.

4 دیدگاه

  1. انجمن حمایت از مصرف کننده .خخخخخخخخخخخخخخخخخ

    برو بابا کشکتو بساب ما حامی نمیخواهیم . در ضمن به مردم توهین نکن اقای داروغه مگر مردمی که نمیتوانند خودرو 20 میلیونی پراید بخرند وارد کننده میتواند برای او نسخه بپیچد .
    ان زمانی که وارد کننده بقول شما روی هر خودرو 20 میلیون اضافه از مردم میگرفت شما حمایتت از مردم کجا بود شاید 10 میلیون ان بحاب شما میرفته و حالا که قطع شده حمایتت عیان شده .
    عامو ای کلکها قدیمی شده مردم گوششان پره از چرندیات .

  2. فرغون سازان داخلی هر روز به یک وسطه میخواهند کمپین را منحرف کنند و به این و آن تهمت میزنند،با این وجود ما همچنان فرغون چارچرخ آنها را نخواهیم خريد.وسلام

  3. سگ زرد برادر شغاله.همشون برن جهنم.داخلی ها به خاطر ارابه های مرگی که دست مردم دادن و وارد کننده ها هم به خاطره کم فروشی و گران فروشی.خدا ازشون نگزره.تا حالا هر چی پول زور از ما گرفتن خرج دوا درمون کنند.

  4. جناب اقای رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، موقع مصاحبه اگر به هیچ چیز فکر نمی کردی لااقل به عنوان پست پرتمتراق خودت توجه میکردی که حرفی خلاف وظیفه ذاتی آن نزده باشی.
    تا وقتی از بالا تا پایین همه برای حفظ منافع خودرو سازان ( که عمده وارد کنندگان هم از قضا همین ها هستند ) اینگونه تلاش میکنند انتظار بهبود شرایط چه کیفیتی و چه قیمتی بیهوده است . عذر خواهی خشک و خالی مدیر عامل سایپا چه نفعی برای مصرف کننده دارد . اگر صداقتی هست فراخوان سراسری برای تعویض بدهید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

واکنش وزیر کار به کمپین تحریم خرید خودرو

کمپینی که چند هفته تلاش کرد تا کسی خودروی داخلی نخرد، این روزها تحت تاثیر ...