خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / آخرین اخبار / تجربه رانندگی با جنسیس 2012

تجربه رانندگی با جنسیس 2012

جنسیس را باید خودرویی بدون رقیب در بازار داخلی کشورمان دانست چرا که به غیر از لکسوس ES350 تقریبا هیچکدام از رقبای نزدیک ترش مانند تویوتا آوالون، کرایسلر 300، فورد تاروس و یا بیوک لاکراس در این بازار حضور ندارند.

از طرف دیگر مقایسه این خودرو با سری 5 ب‌ام‌و و مرسدس E کلاس هم چندان منصفانه نیست شاید با کمی اغماض بتوان تویوتا آریون جدید 270 اسب بخاری را رقیب جنسیس دانست اما اين يكي هم از لحاظ ابعاد و قدرت موتور در پس این کره ای تنومند وپرقدرت قرار می گیرد. در چنین شرایطی است که جنسیس توانسته برخی از مدیران موفق و افراد متمول حسابگر را که قیمت خودروهای آلمانی و هزینه نگهداری آنها برایشان قابل هضم نیست به سوی خود جذب نماید و همچون بازار آمریکا به یکی از پرفروش های داخلی بدل گردد.
genesys 2012-1

مطلب زیر، نگاهی است به عملکرد یک جنسیس 2012 که در طی این مدت کارکردی معادل 60 هزار کیلومتر داشته است:

جنسیس در بازار آمریکا با سه موتور هشت سیلندر 5 لیتری و 6 سیلندر 4.6 و 3.8 لیتری روانه بازار شده است که به ترتیب از 375 ،430 و 333 اسب بخار نیرو بهره مند هستند. باوجود این‌که دربرخی بازارها این خودرو با موتور 2 لیتری نیز عرضه مي شود اما نمونه 3.8 آنرا باید پرفروش ترین در بازارهای جهانی دانست و همین نمونه است كه در بازار کشورما هم حضور دارد.

این پیشرانه در ابتدا 298 اسب بخار قدرت داشت اما با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی آن در مدل فیس لیفت شده، قدرتش به 333 اسب ارتقا یافته تا توان رقابت با بزرگان این کلاس را داشته باشد. یکی از نکات قوت این موتور را باید کارکرد آرام و بي صداي آن دانست که در مدل مورد آزمایش پس از 61 هزار کیلومتر کارکرد این موضوع همچنان صادق بود به نحوی‌که در حالت روشن و خاموش بودن درجا، تفاوتی در میزان صدای ورودی به داخل کابین حس نمیشد.

داخل کابین این مدل کارکرده، همچنان بدون صدا و راحت ارزیابی میشود و راحتی سواری در داخل کابین را میتوان با لکسس ES مقایسه نمود. اما کیفیت چرم صندلی ها خصوصا صندلی راننده که بیشتر مورد استفاده قرار مي گيرد جای بحث دارد و آثار پوسیدگی روی آن کاملا مشهود است. با فشردن پدال گاز این خودروی 1800 کیلوگرمی از جای خود میجهد و موتور سرحال آن فقط در عرض 6.5 ثانیه سرعت خودرو را به 100کیلومتر در ساعت می رساند. اگر در این کلاس آلمانی ها در سری 5 ب ام و و E مرسدس با گستره ای متنوع از پیشرانه حتی از موتورهای 2 لیتری 180 اسب بخاری نیز بهره می گیرند، جنسیس هم در این زمینه کاملا دست ودل باز عمل نموده و همانطور که گفته شد در کنار موتورهای 8 و 6 سیلندر خود از موتور 2 لیتری بهره برده است.
genesys 2012-2

در سرعت های بالا اتاق این مدل کارکرده همچنان بدون صدا و راحت است خصوصا اگر سیستم صوتی عالی Lexicon آن روشن باشد، میتوان از راحتی کابین نهایت لذت را برد به نحوی‌که جنسیس را با ست کردن کروز‌کنترل باید خودروی رویایی در طی مسافت های برون شهری دانست اما با این حال این خودرو چندان هم بدون اشکال نیست. گذشته از افت کیفیت صندلی-که البته بخشي از آن میتواند به نحوه استفاده مالک نیز برگردد- اشکالی که در برخی از نمونه های این خودرو – ازجمله نمونه موردنظر ما – گزارش شده و مورد گلایه مالك خودرو قرار داشت، انتشار یک بوی نامطبوع مانند بوی تخم مرغ گندیده است که در شتاب گیری های خودرو در داخل کابین می پیچد و حتي طبق پیشنهاد نمایندگی علی رغم تعویض فیلتر اتاق برطرف نشده است. بویی که با مراجعه مجدد به نمایندگی، سرویس‌کاران آن را ناشی عملکرد کاتالیزور اگزوز دانسته اند! از طرف دیگر به محض انجام یک مانور سریع فنربندی چند اتصالی راحت خودرو ضعف خود را با منتقل کردن حرکات گهواره ای به داخل اتاق بروز میدهد، حس فرمان نیز مصنوعی و عجیب است و باید قبل از انجام مانورهای سریع حتما به عکس العمل‌های آن عادت کرده باشید.

ايراد دیگري که به ویژه در مدت طولانی استفاده از خودرو، آنرا حس خواهید کرد، مشكل ترمزهای آن است. این ترمزها اگرچه به میزان کافی قابل اعتماد هستند اما به هرحال با توجه به وزن خودرو و رده ای که اتومبیل در آن قرار دارد، برای رانندگی های هیجانی و اسپرت و یا ترمزگیری های ناگهانی و شدید طراحی نشده اند. ضمن این‌که انتقال نیرو به چرخ های عقب خودرو هم تاثیر محسوسی بر توانایی های اسپرت آن ندارد و تمام اینها نقاط ضعفی هستند که مقایسه جنسیس با سدان های لوکس و اسپرت آلمانی را کمی غیرمنصفانه جلوه میدهد. اما گذشته از چند موردی که در بالا اشاره شد نکته منفی دیگری در این جنسیس کارکرده به چشم نمیخورد، فضای بزرگ داخل کابین، حجم 450 لیتری صندوق، گیربکس 8سرعته خودکار نرم، تجهیزات فراوان :

شامل چراغ های خودکار با طرح LED زیبا، تهویه خودکار، برف پاک‌کن خودکار، آینه برقی، سانروف، کروز‌کنترل، آینه عقب مات شونده، دوربین دید عقب، صندلی 8 جهته برقی برای راننده و 4 جهته برای سرنشین، هشدار تعویض خط، کنترل کشش، کنترل پایداری، 8 ،ABS کیسه هوا و … همگی جنسیس را به خودروی مناسبي نسبت به قیمتش بدل کرده اند خصوصا این‌که در نمونه فیس لیفت شده طرح اسپرت تر چراغ های جلو و عقب، طرح زیبای جلوپنجره و رینگ های آلیاژی 17 اینچی خریداران درهر طیف سنی را به سمت خود جلب می نماید. بعد ازطی 61 هزار کیلومتر کارکرد مالک خودرو شکایت خاصی از اين جنسیس ندارد فقط یک بار پمپ بنزین آن تعویض گردیده که با توجه به گارانتی خودرو، هزینه ای برای وی در بر نداشته است.

genesys 2012-3

از دیگر هزینه های مصرفی خودرو می توان به سرویس تعویض روغن و فیلترها اشاره کرد که به همراه تعویض لنت ترمز حدود 700 هزار تومان صرف آن شده است. البته کیفیت دوربین پارک نیز کمی جای نقد دارد و می توانست با کیفیت تر از این باشد.

درمجموع جنسیس فیس لیفت شده مدل 2012 را باید خودرویی نسبتا زیبا، راحت، جادار، قدرتمند و لوکس دانست که اگرچه بهترین در کلاس خود نیست اما با توجه به قیمت، خودروي خوبي براي این کلاس محسوب می شود.

جنسیس 2012 هم اکنون ( مردادماه 94 ) در نمونه های کارکرده خود قیمتی بین 190 تا 200 میلیون تومان دارد .
genesys 2012-4

نقاط قوت:

موتور پرقدرت، سواری راحت، کابین لوکس و جادار، سیستم صوتی عالی

نقاط ضعف:

ترمزهای معمولی، فنربندی غیراسپرت، کیفیت پایین صندلی، عدم وجود سامانه AWD، عدم برخورداری از پیشینه قوی در رده لوکس ها

genesys 2012-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *