خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / آخرین اخبار / عواقب «نه» به خودرو داخلی

عواقب «نه» به خودرو داخلی

امیرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشکده علم و صنعت ایران به جو منفی ایجاد شده علیه صنعت خودرو کشور واکنش نشان داد و عواقب تعطیلی صنعت خودرو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش کارنت به نقل از اقتصادنیوز، کاکایی در یادداشتی با عنوان «خودروسازان چه كرده اند كه چنين مجازات مي شوند» هشدار داد که اگر صنعت خودرو کشور لطمه ببیند، بلایی که بر سر صنعت نساجی کشور آمد و عواید این تعطیلی به جیب سرمایه داران ترک رفت، بر سر خودرو هم خواهد آمد.

این عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران یادداشت خود را در اختیار اقتصادنیوز قرار داده که متن کامل آن در پی می آید:

اگه قرار باشد كشوري كه در شوراي حق رای امنيت دارد و گمنام است، از ما حمايت كند، خودروسازان باید سرمايه گذاري کنند تا از خجالت آنها درآییم.

بحران بيكاري اگر در نيشابور، كاشان، تبريز ، شيراز و….. وجود داشت بايد خودروسازان بدون صرفه اقتصادي سايت تولیدی احداث کنند تا برای جوانان آن منطقه اشتغال ايجاد شود.

اگر مسوولی نياز داشت خبرش در صدا و سیما پخش شود تنها انتقاد جذاب از خودروسازان روا است و مورد استقبال قرار گيرد.

خودروسازان باید به هر برنامه علمي و جشنواره اي كه نياز به حمايت دارد، كمك كنند و به تامین هزینه های جشنواره فیلم فجر و خوارزمی بپردازند.

هرچند صداسيما طي سه سال هشتاد برابر تبليغات را گران كرده ولي در برنامه هايش خودرو را که دو نيم برابر گران شده را سيبل مي كند تا برای پخش يك تيزر در بين سريالی، ششصد ميليون تومان دریافت کند.

پليس یادش رفته از تهران تا قم يك دوربين كنترل سرعت و نیرو بگذارد و گارد ريل و آسفالت استاندارد نبوده و اگر تصادف شود حتما خودروساز مقصر است و يكسال شركت را تعطيل مي كنند تا مقصرين بتوانند نفس راحت بكشند.

اگه دم در تعميرگاه خودرو صف باشد خودرو ساز بي كفايت است و اورژانس، بيمارستان ها، مترو و خدمات شهري اگر باصف همراه بود هيچ ايرادي ندارد.

واقعا این قضاوت ها درست نيست چون: خودرو سازي ٢٠٪ صنعت كشور است و اگر قرار بود همين خودروها وارد شود قیمت دلار هفت هزار تومان می بود.

و اگر يك ميليون اشتغال خودرو سازي نبود چهار ميليون نفر زندگي سختي در كشور داشتند.

كساني كه آگاهانه اين موضوع را حمايت مي كنند تا خودرو داخلی نخریم، قطعا دنبال منفعت خودرو وارداتي شان هستند و الا براي رضاي خدا،  متخصص شبكه هاي اجتماعي را براي نشر اين موضوع استخدام نمي كردند.

و كساني كه ناآگاهانه نشر ميدهند كاش وقت بگذارند وكمي فكر كنند که خودروسازان هم با اين بي عدالتي ها مانند نساجي ها تعطيل مي شوند و تا موقعي كه محكوم در شهر ما سفره دار است سفره مان رنگين نمي شود.

پیشنهاد می شود براي حمايت از كارگران چيني، مهندسان كره اي و سهامداران شركتهاي اروپايي و خوشحالي صنعت تركيه، خودرو داخلي نخريم.

10 دیدگاه

  1. چرا باید هر آشغالی را به قیمت طلا خرید؟ این کار فقط به خاطر تلنگر زدن به مسئولین است چرا اینکار را نکنیم که هر آشغالی را مردم به زور بخرند؟ قیمت ها را پایین بیاورند یا کلا تعطیل کنند

  2. اقای عضو هیئت علمی مسلما” شما تا به حال خودرو ثبت نام نکرده اید تا ار برخورد کارخانه و عواملش مستفیض شوید و احساس حقارت وپشیمانی تمام وجودتان را پر کند که اینگونه برای ملت نسخه می پیچید.
    اقای دانشمند تا بحال میگفتند تحریم گرانی و بی کیفیتی ببار اورده حالا چی بجای جبران مافات سه چهار ساله اخیر دوباره دست پیش گرفتند که گران کنند . اصلا مگر ارزش پول ملی را کاهش ندادند که صنایع توان رقابت با کالای خارجی داشته باشند چرا صادر نمیکنند .
    اگر شما نمیدانید چرا صادرات نمیکنند من میدانم بخاطر اینکه این اشعالها تولید ایرانی نیست کالاهای بنجل چینی است که در ایران سمبل میشود تا بنام تولید ملی به خورد ملت بدهند ما هم دیگر گوش مخملی نیستیم شما میتوانید باشید به ما مربوط نیست .

  3. خودش هم دستش با همون مديرا تو به كاسست.مگه قبلا كه پارس ١٥ بود همه اينا نبود ؟؟؟؟؟!!!!!

  4. قیمت تمام شده هر خودرو برای کارخانه ایران خودرو یک چهارم قیمت فروشه چرا مردم باید پول زحمت چندین سالشون رو بدن به این خودروهای بی کیفیت از رده خارج چرا ؟؟؟
    اگه شما نگران جیب مبارکتون نیستید و نگران بیکاری کارگرها هستید باشه اشکالی نداره خیلیم عالی ولی سهامتون رو بفروشید به خودروسازهای آلمانی که التماسم میکنن اونوقت مشکل بیکاری این عزیزان هم حل میشه و جون هزاران نفر که از خودروی آلمانی استفاده میکنن نجات پیدا میکنه

  5. آقای استاد دانشگاه!!!!شما مثلا برای آینده مردم نگرانید،فکر میکنید که الان تولید خودرو های ایرانی کاملا ساخت داخله،فک میکنید برای حمایت از اینکه صنعتی که به غیر از عده ای معدود هیچ منفعت و سودی برای جامعه نداره ،باید تمام کشور فدا بشن
    چرا باید کسی که آرزوی برحقش داشتن یک خودروی با کیفیت و با قیمت مناسبه نتونه تا آخر عمرش به آرزوش برسه چون برای حمایت از تولید داخل باید قیمتها بالا باشه و کیفیت پایین، میدونید چند نفر از این آدما تو ایران زندگی میکنن
    مردم راضی نیستن که صنعت خودرو ایران از بین بره ،ولی بخدا این صنعت نیست ،این دزدی تو روز روشن از جیب مردمه
    این مردم هستن که چندین دهه دارن تاوان بی لیاقتی این مدیران رو با سرمایه های زندگی و جونشون میپردازن
    صنعتی که نتونه با حمایتهای همه جانبه و انحصار و فروش زورکی و … نتونه خودشو نگه داره و باز هم دم از افزایش قیمت محصول بزنه بهتره که نابود بشه ،

  6. من واقعا دلیل حمایت برخی به اصطلاح کارشناسان از صنعت خودرو را درک نمیکنم.
    برادر من، شما بجای اینکه مردم را نصیحت و در واقع گمراه کنی چرا نمیروی سراغ خودروسازان و از آنها نمی پرسی چرا تو این ۵۰ سال خودروسازی هرگز خودروساز نشدند؟؟؟
    اگر این حمایتی که از خودروسازی صورت گرفته از صنعت توریسم شده بود الان ما سالیانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد توریسم داشتیم، خیلی هم بیشتر لز ۱ میلیون نفر در قبل آن شاغل شده بودند. و بجای تولید خودروهای بنجل میرفتیم از اون ۱۰۰ میلیارد درآمد توریسم، ۲۰ میلیارد را خرج واردات خودروی مناسب می‌کردیم.
    اگر این حمایت را از صنعت نساجی و یا فرش کرده بودیم الان ترکیه و چین جای ما را نگرفته بودند. همان یک میلیون نفر هم شاغل شده بودند.
    متاسفانه کشور ما روی اسب بازنده شرط بندی کرده. روی صنعتی که هرگز صنعت بشو نیست، روی صنعتی که منابع مالی و جانی ملت را بلعیده و هیچ فایده ای نداشته. مگر اشتغال عده‌ای که می توانستند در صنایع دیگر نظیر توریسم، نساجی یا فرش شاغل باشند.
    برادر من، جناب کاکایی، شما نه کارشناسی، نه منصف. شما منفعتت در آن است که از اینها حمایت کنی. ولی بهتر است به جمع مردم بپیوندی و به خاطر یک میلیون نفر به ۷۵ میلیون نفر پشت نکنی.

  7. این اقای عضو هیئت مدیره میشه بنویسی ماشینه خارجی سوار میشی یا لگن داخلی ؟؟که نشستی داری ما رو به خریدن پراید و لگنای دیگه تشویق میکنی نوش جون همه کسانی که تواین سالهابا پول ما مردم بیچاره میلیاردر شدن .

  8. جالبه کسی که سنگ این صنعت به اصطلاح خودرو رو به سینه میزنه حرفی از اشغال بودن کیفیت این خودرو چیزی نمیگه,پرایدی که قیمت تمام شدش برای کشورهای همسایه یک سوم ان مبلغی است که مردم کشور من برای خریدش باید بپردازند,اصلا این اقا خودروی شخصی خودشی یکی از همین اشغالایی هست که ایرانخودرو و سایپا تولید میکنن یا ماشینهای با کیفیت خارجی؟؟؟؟!!!مردم سر زمین من حق دارن بهترین خودرو رو داشته باشن و لذت ببرن

  9. کارگری که تو خط تولید یه پیچ و مهره ی ساده رو درست سفت نمیکنه ..کارگری که یه سوکت ساده روو درست چفت نمیکنه …کارگری که چهار تا در آشغال ماشین و درست بالانس تراز نمیکنه … همون بهتر که بیکار بشه و به خاک سیاه بشینه … آقا بیشتر ایرادات این ماشین های آشغال هم از همین جا ناشی میشه … بدبختی داریم به خداا … ماا دیگه پولمون نرسید بریم ماشین خارجی بخریم … دو سال پیش رفتیم خیر سرمون سمند صفر خریدیم … یه ماه نشده سنسور اکسیژن و بادامک خراب شده ..مصرف سوخت دوبرابر شد …بردیم گارانتی گفتن باید درخواست بدیم از خط تولید برامون بفرستن … دو ماه طول کشید سنسور بیاد برسه به دستمون … کاسه نمد جلو عقب روغن ریزی شدید داشت … صفحه دیسک لرزش وحشتناک داره … نمایندگی میگه صفحه مصرفیه شامل گارانتی نمیشه ….تو 5000 کیلومتر هااااا… حالا کارت گارانتی رو بده بکشیم صفحه درخواست کنیم به حسابت … بعد ماشین رو بیار صفحه روو باز کنیم اگه اشکال از ما بود که هیچ … شامل گارنتیش میکنیم .. !!!! اگر نه مورد دیگه ای بود باید کل پولشو بدی …. آخه یکی نیست بگه دزد سر گردنه ،،، تو کارت گارانتی منو گرفتی کشیدی … ازش استفاده کردی …حالا شامل گرانتی نمیشه ؟؟؟
    روو 10000تا پمپ هیدرولیک شروع کرد به روغن ریزی …. آخه وزیر این ضد انقلابی نیست ؟؟؟
    سی ساله دارین آشغال میدن دست مردم … پراید شرکت کیا الان شده اسپورتیج !!! تا چند سال دیگه میخوای پراید روو بدی دست مردم … این خیانت نیست .. این اختلاس نیست ؟؟ این ضد انقلابی نیست ؟؟ حالا ما شدیم ضد انقلاب …

    دست کسی رو که این کمپین رو راه انداخته روو میبوسم … امیدوارم اگر کسی واقعا نیاز نداره حداقل فعلا نخره …
    گور بابای صنعت داخلی … همه چیز را همه گان دانند … آقا ما نمیتونیم خودرو تولید کنیم مگه زوره ما آخرمون شد دنای لگن … باز کنید درهای واردات رو بزارین مردم به آسایش برسن … به خدا ما هم آدمیم … آخه چی از این عرب های ……. کم داریم .. اوونا بنز و جنرال موتور و پورشه سوار شن ما هم سمند و دنا ؟؟؟
    اینم بگم دیگه تموم کنم … آخه ه ه ه کدوم کشوری کدوم صنعت خودرو سازی میاد خودرو به اصطلاح ملی خودشو بارکش میکنه ؟؟؟ وانت سمند ؟؟؟؟ خودرو ملی >>> گاو و گوسفند بارش میکننن تو خیابونااا … آخه کیه اون کسی که بالا نشسته داره این بی حیثیتی رو راه میندازه ؟؟؟ وانت سمند !!!!!
    خدایا …. عجب صبری داری

  10. نمیخریم!!!!…گول چرب زبونی این به اصلاح کارشناسان جیره خوار رو نمیخوریممممممممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *