خانه / آخرین اخبار / مسافران شمال تا دوسال دیگر منتظر بمانند

مسافران شمال تا دوسال دیگر منتظر بمانند

آزاد راه تهران – شمال به عنوان قدیمی‌ترین پروژه در کشور سال‌های طولانی است که چشم به راهان زیادی دارد به طوری که تبدیل به افسانه‌ای برای تمامی مسافران این مسیر شد.

به گزارش کارنت، براساس این گزارش در حال حاضر آزاد راه تهران-شمال دارای 4 قطعه است که هر یکپیشرفت‌های بسیار محدودی طی این مدت داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: مطنقه یک این آزاد راه که از کن شروع وتا شهرستانک ادامهمی‌یابد به طول 32 کیلومتر پیشرفت 53 درصدی داشته و نیازمند اعتباری بالغ بر 1200میلیارد تومان است و خوشبختانه تا به امروز 88 درصد از مشکلات تملک اراضی این پروژه به اتمام رسیده است.

گفتنی طی 70 روز آینده تمامی مراحل حفر تونل‌های این مسیر به اتمام می‌رسد.

همچنین منطقه 2 آزاد راه تهران –شمال به طول 25 کیلومتر 20 درصد پیشرفت داشته و منطقه 3 که 45 کیلومتر است،37 کیلومتر تونل لازم است.

درهمین راستا منطقه 4 آزاد راه تهران – شمال به طول 20 کیلومتر بیشترین معارض در این محدوده را دارد که خوشبختانه برخی از مشکلات در این محدوده برطرف شده است.

براساس این گزارش به گفته اعتمادی مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال این پروژه دارای 5 پیمانکار چینی است که در 7 روز هفته به صورت شبانه روزکار می‌کنند.

اعتمادی به مسافران قول داده است: ظرف 2 سال آینده پروژه منطقه 1 آزاد راه تهران- شمال به اتمام می‌رسد و طول این مسیر نیز 60 کیلومتر کاهشمی‌یابد.

این گزارش می‌افزاید: قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال از شهرستانک آغاز و تا گچسر ادامه می یاد البته با حفر تونل آلبر این قطعه نیز به اتمام می‌رسد.

لازم به ذکر است برای قطعه سوم تا به امروز اقدام عملی چندانی صورت نگرفته است.

براساس این گزارش به گفته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران –شمال هزینه مورد نیاز برای اتمام پروژه آزاد راه تهران –شمال حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان است.

در همین راستا امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص نرخ‌های مصوب و اصلی عوارض قطعه چهارآزاد راه تهران – شمال گفت: تعرفه عوارض ۵۰ هزار ریال برای سواری، ۱۰۰ هزار ریال برای وانت و مینی‌بوس٬ ۱۲۵ هزار ریال برای کامیونت٬ ۱۵۰ هزار ریال برای اتوبوس و کامیون دو محور٬ ۲۰۰ هزار ریال برای کامیون سه محور و ۲۵ هزار ریال برای تریلی به شرکت یادشده ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: شرکت‌های احداث٬ بهره‌برداری و نگهداری آزادراه‌ها باید به مردم یک سطح خدماتی را عرضه کنند که مطلوبیت و همواری سطح جاده٬ امکانات واقع در حاشیه راه و خدمات اضطراری از جمله این موارد هستند. این خدمات سطح سنجی می‌شود که در دنیا استاندارد٬ کد و شماره ارزیابی دارد و بازرسان و ناظران در دوره‌های مختلف براساس همین معیارها سطح خدمات‌دهی را رصد می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به لحاظ بازاریابی است تا از این طریق ترافیک به این قطعه آزادراهی جذب شود.

براساس این گزارش حال باید منتظر باشیم و به ببینم که بنیاد مستضعفان که علمدار این پروژه مهم است قادر خواهد بود افسانه این آزاد راه را به اتمام برساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme