خانه / آخرین اخبار / جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

جیلی امگرند EX7 با آپشن های متنوع

این روزها تنوع در بازار شاسی بلندهای چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قبل شده و رقابت میان آن‌ها بالا گرفته است. یکی از شاسی بلندهای مدعی که  از قیمت بالا رنج می‌برد، جیلی امگرند EX7 است که به تازگی قیمت آن از ۱۰۰ میلیون تومان نیز تجاوز کرده است!

شرکت جیلی از سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۲۰۰۲ وارد گود خودروسازی شد و حالا به عنوان یکی از چهار خودروساز برتر چین شناخته می‌شود. همچنین در سال ۲۰۰۸ شرکت جیلی بخش عمده‌ای از سهام ولوو را خریداری کرد و با مالکیت این برند سوئدی، خودرو را در بازارهای جهانی نیز مطرح کرد.

با استقبال نسبتا مناسبی که از سدان لوکس جیلی، یعنی امگرند EC7 در ایران به عمل آمد، جیلیران موتور تصمیم گرفته تا شاسی بلند EX7 را نیز برای رقابت با خودروهایی هم‌چون جک S5، لیفان X60 و ام‌وی‌ام X33 روانه بازار کند.

از EX7 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۸ رونمایی به عمل آمد و حالا مدت کوتاهی است که از حضور آن در ایران می‌گذرد. طراحی این شاسی بلند جمع جور، تقلیدی کورکورانه از تویوتا Rav4 نسل سوم به شمار می‌رود. گلگیرهای عضلانی، جلوپنجری مستطیلی ناهماهنگ با طرح کلی خودرو و چراغ‌‌های کوچک  مجهز به لامپ‌‌های LED در عقب، از ویژگی‌‌های ظاهری این شاسی‌بلند چینی هستند. هم‌چنین قطعات پلاستیکی استقاده شده در بدنه کیفیت چندانی ندارند.

جیلی امگرند ایکس7

با ورود به کابین، با فضایی مشابه EC7 روبه‌رو می‌شویم. طراحی کابین ساده است اما با ترفندهایی نظیر استفاده زیاد از دکمه‌ها و نحوه دکوراتیو کنسول جلو و پنل در‌ها سعی شده تا لوکس به نظر برسد. طراحی کابین تم اروپایی دارد، اما کیفیت معمولی قطعات کابین چنگی به دل نمی‌زند. صندلی‌‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به گرمکن مجهز شده‌اند. اما نبود لبه‌‌های کناری صندلی‌‌های جلو باعث شده تا در پیچ‌ها به خوبی سرنشینان را در بر نگیرند و فضای ردیف دوم نیز تا حدودی افراد قدبلند را دچار مشکل می‌کند.

جیلی امگرند ایکس-7

هم‌چنین عدم راحتی پشتی صندلی‌ها نیز مزید بر علت شده است. فرمان طراحی جذابی دارد و در کنار نشان‌گرهای زیبای پشت فرمان، ترکیبی چشم‌نواز خلق کرده است. تسلط بر خودرو مناسب است و دید خوبی از اطراف در اختیار راننده قرار می‌گیرد. EX7 دید مناسب عقب را مدیون طراحی ستون‌های نازک است و آینه‌‌های جانبی که فضای زیادی را پوشش می‌دهند. با این وجود دوربین دید عقب و سنسور جلو و عقب نیز در پارک کردن به کمک راننده می‌آیند تا از این نظر هیچ مشکلی با EX7 احساس نشود.

EX7 یک پیشرانه ۲.۴ لیتری را در دل خود جای داده است که نسبت به رقبا حجم بیشتری دارد. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ که صدای بمی ‌تولید می‌کند، قادر است ۱۶۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در تعویض دنده ۲ به ۳ تاخیر دارد و بخشی از توان پیشرانه راتلف می‌کند. هندلینگ EX7 در سطح مطلوبی قرار دارد و از خودرویی نظیر X33 بهتر است. اما در مانورهای ناگهانی و یا رد کرد پیچ‌ها با سرعت بالا، نافرمانی خفیفی رخ می‌دهد که سیستم ESP آن را مهار می‌کند. هم‌چنین ۷ ایربگ در کابین EX7، ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند و مصرف سوخت ۸ لیتری نیز رقم مناسبی برای این شاسی بلند جمع‌وجور است.

رقبای داخلی و خارجی

MVM X33 New

Lifan X60

Jac S5

پیشنهاد نهایی

مهم‌ترین مشکل EX7 را باید در تک دیفرانسیل بودن آن جست و جو کرد. مهم‌ترین نقطه قوت EX7 را نیز  باید در سواری نرم و کم تکان آن جست، که از این نظر حتی از ix35 نیز نرم‌تر است.

 

منبع :مجله تخت گاز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme