خانه / آخرین اخبار / مذاکره سایپا با چند خودروساز خارجی

مذاکره سایپا با چند خودروساز خارجی

مدیرعامل گروه‌ خودروسازی سایپا تفکر گروه خودروسازی سایپا را جهانی شدن دانست و گفت: سایپا باید به یک برند بین‌المللی تبدیل شود و شرکت سایپا یدک نیز با تامین قطعات و اصلاح ساختار خود در آینده‌ای نزدیک به یک برند ملی تبدیل خواهد شد.

مهدی جمالی در نشست با روسای انجمن‌های صنفی و اعضای کانون نمایندگان گروه سایپا با اشاره به تجربیات کشورهای آلمان، ژاپن و کره که در چرخه صنعت خودرو فعالیت‌های چشمگیری دارند، گفت: این کشورها به‌شدت در بازار داخلی خود، انحصار طلب هستند و با 80 تا 90 درصد استفاده از محصولات وطنی به مصرف داخلی اهمیت ویژه می‌دهند در حالی که همواره ادعای داشتن آزاد ترین اقتصاد دنیا را نیز دارند.

وی افزود: با بررسی بازار کشورهای مختلف و پیشرفته دنیا متوجه خواهیم شد که آلمان 85 درصد، ژاپن 80 درصد و کره 90 درصد بازار داخلی خود را در اختیار محصولات داخلی خود قرار داده‌اند و طبق یک برنامه حمایتی، از نگرش و تعصب ملی مردم آن کشور در چرخه تولید صنعت خودرو و محصول داخلی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: سایپا باید بتواند در جهت حفظ منافع مشترک با نمایندگی‌های خود به کسب‌و‌کار حداکثری و بهره‌برداری از بازار بیندیشد و در این راستا شخصا در بخش‌های مختلف جلسات بسیاری داشته‌ام و تصمیم داریم از مدل و روش‌های مختلف به‌دست آمده براساس یک برنامه تدوین شده، منافع نمایندگان فروش را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: تا به امروز چند شرکت معتبر خودروساز خارجی آماده مذاکره با ما هستند که مطمئنا در جهت منافع مشترک شرکای تجاری خوبی را انتخاب خواهیم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

سایپا، خودروسازی که چراغ خاموش آمد

بعد از پسابرجام شرکت‌های خودرویی از کشورهای خارجی، به سمت ایران سرازیر شدند. با نزدیک ...