خانه / آخرین اخبار / ارزش خرید جک J5 اتوماتیک در بازار ایران

ارزش خرید جک J5 اتوماتیک در بازار ایران

شرایط بازار، رقابت سخت چینی ها با خودروهای وطنی در رده خودروهای ارزان‌قیمت و البته استقبال مشتریان ایرانی از این محصولات سبب شده تا تقریبا در هر شماره مطلب و یا گزارشی مرتبط با محصولات این کشور داشته باشیم. با نگاهی کامال واقع‌بینانه و بدون تعصب باید گفت که متاسفانه برخی از چینی های وارداتی درسطح بالاتری نسبت به تولیدات وطنی قرار می گیرند و عمده این برتری ها به جزئیاتی چون طراحی، کیفیت سواری و سطح امکانات آنها برمی گردد. مضاف بر اینکه ورود چهره های جدید و ناشناخته به بازار در مقابل چهره تکراری بسیاری از محصولات داخلی که معمولا با اضافه کردن یک پسوند و پیشوند بر نام خود وارد بازار می شوند، می تواند بزرگترین انگیزه برای خریداران باشد.

جک جی 5 اتومات-2

این موضوع را البته باید به فال نیک گرفت چراکه مشتریان درمقایسه با یک دهه قبل با گستره متنوع تری از محصولات ارزان قیمت روبرو هستند اما حکایت وقتی تاسف بار می شود که بدانیم خودروسازان داخلی با این حجم وسیع از سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی بسیار در حال باختن قافیه به این اژدهای خفته هستند و با ادامه این روند متاسفانه نمی توان دورنمای روشنی برای صنعت خودروی کشور ترسیم کرد.

اما صرف نظر از این موضوع، فقدان جعبه دنده های خودکار در خودروهای چینی یکی از ایراداتی بود که معمولا دربیشتر آنها به چشم میخورد و اکثر مشتریان توقع داشتند که در محدوده پرداخت ۵۰ میلیونی از یک خودروی اتوماتیک سواری بگیرند. ایرادی که به تازگی با ورود چندین نسخه از خودروهای چینی از جمله J5 اتوماتیک مرتفع شده است. جک J5 را قبل از این هم مورد بررسی قرار داده بودیم اما با ورود نسخه اتوماتیک آن مجددا به سراغش رفتیم تا اینبار عملکرد مدل اتوماتیک آنرا بیازماییم: جک J5 اتوماتیک از پیشرانه چهارسیلندر ۱۸۰۰ سی سی به قدرت ۱۴۱ اسب بخار سود میبرد که قدرت مناسبی برای این خودروی ۱۳۵۵کیلوگرمی در طی کردن مسافت های درون شهری و شتابگیری های ناگهانی است.

در حالت تخت گاز گیربکس تا محدوده شش هزار دور در دقیقه مقاومت کرده، سپس دنده را به دو تعویض می‌کند و تا هنگامی هم که پدال گاز فشرده شود این روند ادامه می یابد، جالب این‌که محدوده قرمز دور موتور همانند خودروهای اسپرت از هفت هزار دور آغاز می گردد و تعویض دنده در دور شش هزار می تواند نکته قابل توجهی برای این گیربکس به حساب بیاید.

در این بین شتابگیری خودرو راضی‌کننده نشان می دهد و این بیشتر به این دلیل است که این مدل حدودا ۳۰ اسب بخار از نسخه گیربکس دستی آن با موتور ۱٫۵ لیتری ۱۱۱ اسبی قدرتمندتر است. در حالت شتابگیری نرمال دنده ها در محدوده ۲۸۰۰ به آرامی تعویض می گردند و چنانچه در سرازیری حرکت نمایید، گیربکس یک‌ دنده سنگین تر می شود. در حقیقت در این محصولات با توجه به رده ای که در آن قرار دارند، گزینه هایی تحت عنوان نرمال و اسپرت وجود ندارد و بیشتر نحوه فشردن پدال گاز و شیب مسیر است که نوع تعویض دنده را برای راننده مشخص می‌کند.

با این حال باید گفت گیربکس کاملا با فشردن پدال گاز و عکس العمل های موتور هماهنگ نشان میدهد و این یکی از ویژگی های مثبت این خودرو محسوب میشود. یکی از ایراداتی که معمولا درمحصولات ارزان قیمت به گیربکس های خودکار وارد می شود، تعلل در تعویض دنده ها به یک شماره پایین تر یا همان دنده معکوس می باشد که در ۲۰۶های اتوماتیک به وضوح قابل مشاهده است، این نقیصه تاحدودی در این خودرو نیز مشاهده می شود اما شدت آن به مراتب کمتر است به نحوی که اگر یک راننده میانسال پشت فرمان قرار گیرد شاید خیلی هم متوجه این تعلل زمانی نگردد و تنها مورد توجه جوانانی قرار بگیرد که به دنبال هیجان هستند.

ضمن اینکه کلاس و قیمت خودرو نشان میدهد که بازار هدف هم بیشتر خانواده ها هستند تا جوانان. فرمان، شاسی و فنربندی (جلو ، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناغی دوبل مستقل ) در سرعت های محدوده ۱۰۰‌کیلومتر در ساعت کاملا راضی‌کننده عمل می‌کنند. از نکات قابل توجه در داخل کابین کیفیت خوب متریال آن است که متشکل از چرم مصنوعی و پلاستیک با کیفیت بوده و البته ترکیب متریال شبه فیبرکربنی روی جلو داشبورد و رودری ها نیز چشمگیر است. در مجموع میتوان کیفیت سواری این خودرو را با کمی ارفاق با هیوندای آوانته مقایسه کرد.

جک جی 5 اتومات

یکی از نقاط ضعفی که قبال دربررسی مدل گیربکس دستی از آن نام برده بودیم عدم وجود کنترل های روی فرمان بود که در این مدل این نقیصه درخصوص سیستم صوتی برطرف شده است. جزئیات دیگری همانند چراغ های خودکار، وجود تنظیم نور پشت آمپر، نشانگر فشار باد تایرها، چراغ رودری ها، ورودی USB، تهویه خودکار، وجود چهار بلندگو روی درها، تعبیه فضاهای خالی مناسب جهت قراردادن اشیاء گوناگون و وجود قفل صندلی کودک در ردیف عقب سبب می گردد کابین خودرو رضایت شما را جلب نماید در این بین قیمت مناسب ۵۸ میلیون تومانی خودرو نیز عامل دیگری در جلب رضایت مشتریان است.

در این رده دو خودروی ارزان قیمت دیگر با گیربکس اتومات وجود دارد : یکی تندر۹۰ اتوماتیک که جدیدا کاهش قیمت شدیدی داشته با قیمتی حدود ۴۷ میلیون تومان که قبلا به تشریح مشخصات فنی آن پرداخته ایم و دیگری جیلی امگرند ۷ که در حراج جدید جیلران موتور با قیمت ۷۲ میلیون تومانی که رقیب اصلی جک J5 در بازار داخلی محسوب میگردد.

مشخصات و امکانات رفاهی :

مشخصات فنی جک جی 5 اتومات

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*