خانه / آخرین اخبار / تست فنی جک جی 5

تست فنی جک جی 5

jac j5-6

این روزها دیگر مشتریان کمتر به سمت و سوی خودروهای دنده‌ای می‌روند اگر پای حرف‌هایشان بنشینید خواهید دید که بیشتر تمایل به خرید خودروهای گیربکس اتوماتیک دارند به خصوص افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند شاید تنها راه فرار از خستگی در ترافیک شهرهای بزرگ، داشتن خودرویی با گیربکس اتوماتیک باشد اما خودروهای اتوماتیک قیمت‌های بالایی دارند حتی این روزها دیگر نمی‌توان سراغ پژو۲۰۶ اتومات رفت.
دیگر خودروهای اتوماتیک هم که قیمت‌های نجومی دارند خودروهای چینی نیز تنها با گیربکس دستی راهی بازار می‌شوند. همیشه بعد از هر رونمایی از خودروهای مختلف تولیدی خبرهایی مبنی بر تولید نمونه اتوماتیک آن‌ها نیز به چشم می‌خورد اما در عمل خبری از این خودروها با گیربکس اتوماتیک نبود. در این میان شرکت کرمان‌موتور به وعده خود عمل کرده و اولین خودروی تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک روانه بازار می‌کند. خودروی JAC با کد J5 که یک سدان خانوادگی بوده و از پیشرانه و گیربکس میتسوبیشی بهره می‌برد. این خودرو عنوان اولین چینی اتوماتیک تولیدی بازار ایران را از آن خود کرده است. به لطف یکی از دوستان موفق شدیم ملاقاتی با این خودرو داشته و راندن با آن را تجربه کنیم.

طراحی

jac j5-8
شاید تا چندی پیش کمتر خودروی چینی را در بازار می‌دیدیم که چهره‌ای زیبا داشته باشد. چراغ‌های بزرگ، چهره ناهماهنگ همه و همه خودروهای چینی را فاقد جذابیت نشان می‌دادند اما نسل جدید این خودروها با چهره‌هایی دلربا راهی بازار می‌شوند. j5 نیز از آن دسته خودروهاست و دلیل این موضوع را نیز می‌توان در شرکتی دانست که طراحی آن را بر عهده داشته است.
شرکت پینین فارینا که برای خودرودوستان شرکتی شناخته شده است و طراحی مدل‌های مختلف فراری، مازراتی، رولزرویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفارومئو و لانچیا را به عهده داشته است و حالا نیز به کمک چینی‌ها شتافته است.
j5 نیز حاصل ایده‌های مهندسین این شرکت است و خودرویی زیبا از کار درآمده است خودرویی که به واقع یکی از زیباترین چینی‌های بازار ایران است. این زیبایی تنها به بیرون خودرو محدود نشده و داخل کابین نیز به همین شکل جذاب و زیبا طراحی شده است.

مشخصات فنی

چینی‌ها برای اینکه بتوانند در بازارهای مختلف موفق باشند از خودروسازان معتبر دنیا کمک می‌گیرند. شرکت jac نیز از این قائده مستثنی نبوده و به سراغ یکی از بهترین‌های ژاپن یعنی میتسوبیشی رفته است. خودروسازی که در ساخت موتورهای پر توان و البته کم مصرف تبحر خاصی دارد. موتور که به نوعی برگ برنده این خودرو در میان رقبا به حساب می‌آید. موتور ۱٫۵ لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه یکی از ۱۰ موتور برتر چینی در سال ۲۰۱۱ شده است. نسخه عادی این موتور تنها ۱۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند اما تکنولوژی زمان‌بندی سوپاپ‌ها در مدل VVT توان آن را تا ۱۱۱ اسب‌بخار بالا برده و گشتاور را نیز به ۱۴۶ نیوتن‌متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتاً به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این موتور از مصرف سوخت پایینی بهره می‌برد و در سیکل ترکیبی تنها ۶٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. این موتور بر روی نمونه‌های گیربکس دستی نصب شده است خودرویی که پیش‌تر آن را مورد آزمایش قرار دادیم. اما این شرکت برای نمونه اتوماتیک خود از موتوری ۱٫۸لیتری استفاده می‌کند موتوری که قادر است در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد.

تجربه راندن

هنگامی که با j5 روبه‌رو می‌شوید، کنجکاو خواهید شد تا با آن راندن را نیز تجربه کنید. درب‌های جانبی بزرگ بوده و ورود به کابین راحت است. هنگامی که پشت فرمان قرار می‌گیریم با کابینی متفاوت از دیگر چینی‌های بازار روبه‌رو می‌شویم البته این نکته را نیز باید یادآور شوم که طراحی داشبورد این خودرو مناسب یک خودروی خانوادگی بوده و وقار خاصی دارد. کیفیت قطعات به کار رفته درون کابین مناسب بوده و همه چیز به درستی در جای خود قرار دارند. کابین خودرو پوشیده از رنگ مشکی است این در حالی است که کابین خودروهایی که با گیربکس دستی عرضه می‌شوند کرم رنگ است و البته تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. فرمانی پوشیده از چرم که بسیار خوش‌دست بوده و البته همانند فرمان دیگر محصولات این شرکت نرم است. بر روی فرمان کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز قرار دارند. سمت چپ فرمان بر روی کنسول نیز کلیدهایی دیده می‌شود که برای کم و زیاد کردن نور چراغ‌های پشت آمپر و تنظیم ارتفاع چراغ‌ها و همچنین سنسور نشان‌دهنده باد تایرهای تعبیه شده است.

jac j5-5
بر روی کنسول میانی نیز کلیدهای سیستم صوتی و سیستم تهویه اتوماتیک تعبیه شده است. بر روی داشبورد، کنسول میانی و رودری‌ها پوششی وجود دارد که به رنگ فیبرکربن بوده و جلوه خاصی به کابین خودرو بخشیده است. کنسول خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که همه کلیدها به خوبی در دسترس راننده قرار دارند. با چرخاندن سوییچ پیشرانه ۱٫۸ لیتری این خودرو را روشن می‌کنیم پیشرانه‌ای که آرام و بی‌صدا کار می‌کند و تا پا را بر پدال گاز فشار نداده و دور موتور را بالا نبریم صدای آن به گوش نمی‌رسد. اهرم تعویض‌دنده را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. خودرو به آرامی تعویض‌دنده می‌کند حتی در هنگام معکوس دادن نیز خیلی آرام و بدون ضربه زدن‌های اضافی و با کمترین زمان تأخیر دنده‌ها تعویض می‌شوند. خودرو در دنده یک تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. فضا برای سنجیدن زمان شتابگیری مناسب نیست اما شتاب خودرو خوب بوده و در مقایسه با دیگر ۱٫۸ لیتری‌های بازار چابک‌تر به نظر می‌رسد. صندلی‌های خودرو که پوشیده از چرم هستند راحت بوده و به خوبی راننده و سرنشینان را درون خود جای می‌دهند. فضای کابین مناسب و جادار است به خصوص اینکه سرنشینان عقب نیز فضای پای زیادی را در اختیار دارند و صندلی‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده است  که در مسافرت‌های طولانی خسته‌کننده نخواهد بود.
در عبور از مسیرهای ناهموار سیستم فنربندی خودرو به خوبی فعالیت کرده و ضربه‌های را به خوبی جذب می‌کند.

 

jac j5-3
کابین j5 بی‌صداست به طوری که در تمام طول مسیر با توجه به خاموش بودن سیستم صوتی هیچ‌گونه صدایی به کابین راه نمی‌یافت. تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو به خوبی عمل کرده و در مدت زمان کمی هوای کابین را گرم می‌کند این در حالی است که برای سرنشینان عقب نیز دریچه خروجی هوا طراحی شده است که این کار را تسریع می‌بخشد. برای اینکه کمی سر به سر این چینی بگذاریم اقدام به حرکات نمایشی کردیم که لذت‌بخش بوده و البته ترمز دستی خوب و کمی هم لغزنده بودن مسیر کمک زیادی به لذت بیشتر این حرکات کرد. با سرعت زیاد اقدام به ترمزگیری می‌کنیم. این خودروی نه چندان سبک با وزن ۱۳۵۵ کیلوگرم به خوبی و با طی کمترین مسافت از حرکت باز می‌ایستد. به طور کلی می‌توان این خودرو را یک انتخاب مناسب در این کلاس از بازار دانست چرا که هم از نظر امکانات و هم از نظر کیفیت و قیمت در سطح خوبی قرار دارد.

 

jac j5-2

 

امکانات ایمنی و رفاهی

jac j5-4

 

J5 از امکانات مناسبی برخوردار است که می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو مجهز به سیستم پیش‌کشنده، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای سرنشینان عقب، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، مجهز به سیستم ISOFIX‌، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در دو جهت، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، اخطار دهنده صوتی دنده عقب بر حسب فاصله، رینگ اسپرت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (دو درب جلو)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با شش باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در هشت جهت، آنتن شیشه‌ای، آینه جانبی دارای گرمکن و چراغ راهنما، ، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل اتاق، کاور موتور، چراغ جعبه داشبورد، قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، اخطاردهنده فشار باد چرخ‌ها (TPMS)، کلید پخش روی فرمان، هدرست جلو قابل تنظیم، دارای جعبه کنسول وسط، سانروف، محفظه عینک روی سقف، دریچه کولر سرنشین عقب، کلید به همراه ریموت کنترل اشاره کرد.
اما این خودرو تفاوت‌هایی با نمونه دستی دارد که علاوه بر حجم موتور می‌توان به شکل ظاهری غربیلک فرمان، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، رنگ کابین، شکل ظاهری رینگ‌های چرخ و اخطاردهنده فشار باد چرخ‌ها (TPMS اشاره کرد.

 

jac j5-10

 

jac j5-9

 

منبع: مجله دنیای خودرو ، کرمان موتور

32 دیدگاه

  1. سلام. چرا تودوزی و داشبرد این ماشین رو به صورت کرمی تولید می کنید؟ آیا رنگ مشگی نداره؟
    من قصد خرید این خودرو داشتم اما متاسفانه متوجه شدم داشبرد و صندلی ها و کلا تو دوزی ماشین کاملا کرمی هستش

    آیا راهی نداره به صورت مشکی عرضه بشه ما هم بتونیم بخریم؟
    داشبرد مشکلی جلوه خاصی به ماشین میده

    • مدل 1500 که گیربکش دستیه داشبرد کرم رنگ داره ولی مدل اتوماتش مشکیه

    • مصطفی جان، رنگ بدنه و تودوزی و داشبورد سلیقه ای هست، اما من خودو رنگ کرم رو هم دوست دارم، رنگ کرم جی 5 خیلی شبیه رنگ تودوزی مگان میمونه، ضمنا بالای داشبورد نوک مدادی تیره هست (مشابه مگان) و به نظرم درکل ترکیب رنگیش خوبه

  2. میخواستم فهرست تمامی آپشن های سفارشی جی5رو برام ارسال کنید.ممنون

  3. سلام
    دوستان من قصد خرید مزدا داشتم متاسفانه شرکت تولید نمیکنه اون اندکی که تولید میکنه سر از بازار سیام در میاره تصمیم گرفتم بسترن بخرم بخاطر بزرگی اطاق و ضعیف بودن موتور وچینو چورک در پرسهای در جای زاپاس که در صندوق عقب مشهود است و نداشتن کاور درب موتور وسرصدای درب صندق عقب از خرید منصرف شدم و تصمیم به خرید جی ۵اتو گرفتم متاسفانه میگن شتاب اصلا نداره مصرفش صدی ده تا چهارده هم میرسه همچنین داغ میکنه اگر خدا وکیلی کسی از این خودرو اطلاعات کامل داره به شمارم اس بده یا تماس بگیره ممنون میشم۰۹۱۲۱۵۴۲۱۷۰

    • داودجان تو به نظرات اینجا زیاد توجه نکن،چون اینجا طوری نظرمیدن انگار همه درایور حرفه ای هستن.بدترگیج میشی.با این قیمت و اینکه ماشین صفره ،ماشین خوبیه.پس خودت و دودل نکن دادا.دوام و سلامت و مصرف خودرو بستگی به رانندگی و نگهداری خودت داره.تو یک پژو رو میتونی با ۱۵۰۰۰ کیلومتر به روغن سوزی بندازی ولی من هزاران پژو سراغ دارم که تا ۳۰۰۰۰۰ کیلومترم به روغن سوزی نیوفتادن،چون ازشون درست استفاده شده و به اندازه توانشون ازشون استفاده درست کردن.در مورد اتاق خودرو یکی تمام سرعت گیرار و میپره و انتظار داره جلوبندی و کمکم و اتاق ماشین خراب نشه و بی صدا بمونه.جک با موتور میتسوبیشی ۱۸۰۰ ژاپنی ساخته میشه.پس به خاطر میتسوبیشی ژاپن موتور خوبیه و تو به ادازه توان موتور ازش انتظار داشته باش.موفق باشی دادا.

  4. سلام
    چند ماهی است جی 5 دستی گرفتم به خاطر همین رنگ کرمی که زود چرک میشه فوری رو کش صندلی هارو مشکی کردم.
    من هفته ای یک تا دو بار سفر میکنم حدود 400 کیلومتر فعلا که هم از نظر شتاب خوبه و هم از نظر مصرف.

    تازه خیلی از دوستامم ثبت نام کردن تا بخرن.

  5. سلام.کمتر از یک ماهه جی 5 اتومات گرفتم جایی که خیابان شن داشته باشه یا اسفالت خوبی نداشته باشه داشبورد تلق تلق صدا داره علت چیه

  6. سلام دوستای عزیز می خواستم بدونم j5 دستی و اتومات باهم از لحاظ قدرت و شتاب و کشش و…
    تفاوت دارن یا ندارن؟؟؟!
    و می خواستم بدونم ک کسایی ک j5 اتومات دارن از راضی هستن یا ن تو کیلومتر های بالای 10_15 هزارتا مشکل پیدا نکردن؟؟!
    لطفا راهنمایی کنید مرسی…

  7. جک اتومات خوب است

  8. سلام من هم جک جی5اتومات داشتم هم جیلی دستی ونظراتم:ازلحاظ کیفیت داخل جیلی الحق والانصاف سرتره. نمای پشت امپر جک بهتره . وموتور هم من با جیلی مگان را تونستم بگیرم ولی با جک ……… ازلحاظ زیبایی درست جیلی کپ زده ولی زیباتره

  9. با سلام به همه جک سواران،یه راهنمایی بابت یکسره کار کردن فن دور تند که این یک ایراد بزرگ در جی۵ که با تعویضش خیلی از مشکلات حل میشه از جمله خنک شدن موتور و…،دوستی خواست من تهیه میکنم ۰۹۳۷۴۸۱۰۷۷۱

  10. بررسی بود یا تبلیغ؟!

  11. سلام هم وطنان عزیز من 20روز هست جک اتومات خریدم مصرفش 20 لیتر در صد کیلومتر است لطفا” اگر کسی تجربه داره من راهنمایی نماید . متشکرم

    • مصرف جک اتومات در شرایط عادی حدود 8 لیتر 100 کیلومتر هست. اما اگه هر ماشینی زیاد توی ترافیک حرکت کنه و با توجه به گرمی هوا کولر زیاد روشن باشه، مصرف خیلی بیشتر میشه.

  12. هلیا نادری

    ماشین چینیه دیگه چیه اه اه فقط اسپورتیج

    • سلام دوست عزیز . به نظر میرسه شما در مورد چینی بودن تمام قطعات ماشینهای ایرانی اطلاعاتی ندارید . این ماشین درسته چینیه ولی در چین به عنوان یک ماشین درجه یک معرفی میشه .از طراحی زیبا و با کیفیتی برخوردار هست و موتور و گیربکسش میتسوبوشی لنسر است . در کل نسبت به قیمت خوبی که داره ماشین عالی است .
      خارج از بحث من پدرم کلی در ماشین خریدن محطاتانه عمل میکنه ولی از این ماشین کلی خوشش اومد و الان 2 روزی میشه که j5 اتوماتیک ثبت نام کرده . الان چیزه زیادب نمیگم ولی بعد از استفاده تجربه رانندگی با این ماشینو براتون میزارم + معایب و محاسن .

    • تو سر از ماشين در مياري اخه … يكم اطلاعات داشتي فقط اسپورتيجو نميگفتي …

    • دوست عزیز تو که میگی اسپورتیج اینجا چکار میکونی برو بخر حالشو ببر ولی ولی علکی اظهار نظر نکن راجبه ماشینی که اصلا سوار نشدی

  13. هلیا نادری

    ماشین چینه اه اه

  14. سلام . واقعا چرا مشکی نزدید داخل رو ؟؟

  15. باسلام خدمت همه دوستان.بنده ازسال1381اولین ماشینوخریدم وبترتیب پیکان.پراید.پرشیا.سمند.206 تیپ2 و206 تیپ3 وتیپ5 وآذرا وکاروان سایپاوتویوتای ون وسراتوی سایپاواپیروس و206اتومات داشتم. هفته گذشته تصمیم به خرید ماشین صفرگرفتم وبعدازکلی تحقیق به جک اتومات 5رسیدم.دیروز20مهرماه بعدازکلی چاخان وخالی بندی نمایندگی که یه دونه داریم و…کارت کشیدیم وصبح فرداپشیمون شدیم و کلاهبرداران زیربار کنسلی نرفتند.غروب که ماشینوگرفتم وشب یه دور میزنم مثل سگ پشیمون شدم.خدایی سگ 206 به جک میارزه.حضرت عباسی حیف پوله.یعنی ارزش خودرو نهایتا سی میلیونه نه شصت میلیون. ایرانی نیستید اطلاع رسانی نکنید ونگذارید یه ایرانی دیگر به دام بیافته.

    • مطمنی بنز و بوگاتی و مک لارن و اینارو نداشتی ؟؟؟ :))))))

    • من تعجب ميكنم اپيروس داشتي و بعد اومدي روي پژو 206 و بعدش جك؟؟ اينا رو گفتي كه ما فرض كنيم ماشين سوار حرفه اي هستي؟
      آخه دوست عزيز حداقل پژو 206 رو مقايسه نميكردي با جك…همه ميدونن كه 206 چه آشغاليه و اصلا با جك قابل مقايسه نيس.نميدونم بعضي هموطنامون براي چي آدرس اشتباهي ميدن به مردم؟؟؟ من دو ساله جك اتومات دارم.قبلش سورن و 206 هم داشتم.اصلا قابل مقايسه نيستن با هم…اگر كسي ميخواد جك بخره بدونه كه انتخاب خانوادگي خوبيه.

  16. ایشون بنز و بوگاتیو رد کردن رسیدن به koenigsegg agera r ههههه ما که پنج سال sd داشتیم الان جی 5 دستی داریم خدایی جک ی چیز دیگس مصرفش ،شتابش ، جادار بودنش ، امکاناتش ماشینی که حدود پونزده ملیون با هم اختلاف داره رو هیچ وقت با هم مقایسه نکن حالا باز خوبه ما میدونیم ماشینمون مال چینه پژوی فرانسه ی ایران خدا عالمه مال کجاس یجاش مال هندو یجاش مالزی ، از پژوی ایران فقط ارمش مونده کم سنگ این کلابردارارو به سینه بزن.

  17. شروع مجدد شرایط اقساطی تحویل یک ماهه .

  18. سلام
    من یه j۵ اتومات گرفتم ۱۲/۱۲/۹۴ الان ۳۰۰۰ تا کارکرده از همه نظر خوبه و هیچی کم نداره ولی عجیب صدای بیرون میاد داخل و کمکاش صدا میده تو کوچکترین دست انداز . خستم کرده صدای کمکاش . کسی راه حلی داره ؟؟

  19. سید امین

    با سلام و عرض ادب خدمت کسانی که در این سایت بدنبال جک جی ۵ هستند خواستم عرض کنم که من الان ۶ ماه هستش و جک جی ۵ سوار هستم و کاملا ماشین خوبیه و من خیلی راضی هستم و بقول معروف بیشتر از اونچه که پول میدین اش میخورین و اینکه خیلی مهم هست که نمایندگی که ثبت نام میکنین چقدر پیگیر کارتون باشه.

    • من هم همون موقع تحویل گرفتم و باهاش 4 هزار تا رفتم ولی هیچ مشکلی نداره. هیچ صدایی از بیرون به داخل خودرو نیم یاد. صدای بوق ماشینو به زور می شنوم. اگر منظور جنابعالی صدای موتور هست که باید گفت خیلی عادی و معمولی هست و البته لذت بخش.

  20. سلام دوستان
    من تجربه ی رانندگی با خیلی از خودروها رو دارم . الان چند مدتیه که جک اتو گرفتم حدودا 14000کار کرده . هر چی که بر کیلومترش اضافه میشه انگار این ماشین بیشتر جا میفته درست مثل قورمه سبزی میمونه !!!!! خداییش بجز صدایی که در کردش به راست زیر دستم حس میکنم(که البته مربوط به کرد گیر ه) که تو اولین فرصت میدم نمایندگی برا تعویضش کنه هیچ مشکلی باهاش نداشتم . قابل توجه دوستی که از صداش گله داشت اینکه اصلا صدای بیرون رو به هیچ وجه نمیشنوی فقط صدای موتوره که تو دور زیر 3000 به گوش میرسه . که البته این برا خیلی از دوستان صدا نیستو بسیار لذت بخشه . دوستان اگه صدای جکتون در اومد پاتونو از رو پدال گاز به واسطه ی ترس از خرابی ماشین برندارید . این ماشین با این بازیها هیچیش نمیشه . درود بر جک که ازش راضی راضیم. لطفا جک رو با هیچکدوم محصولات ایران پول رو و سایپا بزک مقایسه نکنید . اینه خدایی ماشین نیستن. خدایی جک رو با دنا مقایسه کنید !!!! خندتون میگیره . ای داد از دست نواوری و نبوغ شرکتهامون از چین یاد بگیرید زیبایی . قیمت و کیفیت رو .

  21. الهيار شادلو

    طراحي پينافارينا در جك جي ٥ كاملا مشهوده… صبر كنيد ببينيد چيني ها در مدل جايگزين جي ٥ چه گندي زدن به طراحي ساده و كلاسيك اين اتوموبيل كه بالاخره يكي از گزينه هاي معقول در ايران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

فروش اقساطی جک J۵ اتومات

فروش اقساطی جک J۵ اتومات ویژه اعیاد شعبانیه